2014-01-15, 01:32
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flakmopedisten
Som jag tidigare skrivit så tror jag att menig värnkanonssoldat helt enkelt betyder malaj i ordets rätta bemärkelse. Eller är det någon som tror att en menig värnkanonssoldat sitter i ett litet murat torn i spaning efter lede fi efter grundutbildning och utbildning på värnkanon (som inte kan ha tagit mer än en vecka)? Nej givetvis inte. De där tornen var väl obsoleta redan då. Det troligaste är att han legat på förläggning och utfört enklare arbetsuppgifter, dvs renhållning, bevakning, förrådsinventering, handräckning osv. Jag tvekar alltså på att han dessutom ens är utbildad på sk värnkanon. Men som jag redan skrivit, jag saknar helt militär utbildning och intresse men jag har talat med ett antal insatta, däribland en fd officerare, och får min uppfattning därifrån.
Jag raljerar givetvis. Arnstad blev alldeles till sig på twitter när den söta bruttan drog in ämnet på militära favoritvapen och fil. Arn växte ut till den tuffe stridvagnschefen i rök och damm fruktad av Heinz Guderian själv.

Visst kan han ha varit malaj det vore ännu roligare. Det är riktigt att benämningen malaj inte används men de brukade benämnas 'vakt och depåman'.
Senast redigerad av Kloss 2014-01-15 kl. 01:42.
Citera
2014-01-15, 01:38
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jag raljerar givetvis. Arnstad blev alldeles till sig på twitter när den söta bruttan drog in ämnet på militära favoritvapen och fil. Arn växte ut till den tuffe stridvagnschefen i rök och damm fruktad av Heinz Guderian själv.

Visst kan han ha varit malaj det vore ännu roligare. Det är riktigt att titeln malaj inte existerar men de brukar benämnas Vakt och Depåman.
Ja, lögnen är ju avslöjad, inget kan ändra på det även om han skulle ha blivit uttagen till attackdykare med rätt att döda. Visst är det mer underhållande om han dessutom varit sk malaj. Det finns dock ingen officiell eller snävt allmän vedertagen definition på malaj, vakt (eg bevakningsman) och depåman får väl anses självklara men det finns mängder med befattningar som också egentligen innebär allt-i-allo-sysslor aka skitgöra. Och vissa av befattningarna kan vara kvalificerade i ett årtionde för att i ett annat vara obsolet och leda till att den värnpliktige tillbringar tiden på kasernen sopandes. Jag menar att befattningen kanonvärnssoldat var obsolet redan då och tiden tillbringades helt säkert inte i något kanonvärn utan på regementet utförandes andra arbetsuppgifter, dvs vanligt hederligt malajarbete. Inget fel i det och behöver inte vara Arnstads fel.

De flesta svenska män har en tendens att överdriva eller ljuga om sina militära meriter. I princip alla växer ifrån det och ingen vettig man, ung som gammal, skulle tapetsera internet med lögnen i helt irrelevanta sammanhang. Särskilt inte om man sedan tidigare offentligt klätts av som lögnare och fuskare. Jag tror helt enkelt att Arnstad har svårt att skilja på verklighet och dikt. Han har säkert ljugit hela livet om det där och till slut har han slutat reflektera över att det är en riskabel lögn som lätt kan avslöjas. Så länge han inte var offentlig person så gick det an, ingen brydde sig att kolla upp det. Han är i ett annat läge nu och borde ha begripit det efter det stora avslöjandet om hans falska akademiska meriter.

Utger sig för att vara stridsvagnschef och plutonchef. Benämner sig själv som sk MÖP (militärt överintresserad person) och spelar krigsspel på sin dator...vad var det nu Arnstad sade om fascister? De avgudar manlighet, militär, styrka, krig osv? Låter som en beskrivning av Arnstad själv!
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-15 kl. 02:10.
Citera
2014-01-15, 01:46
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ja, lögnen är ju avslöjad, inget kan ändra på det även om han skulle ha blivit uttagen till attackdykare med rätt att döda. Visst är det mer underhållande om han dessutom varit sk malaj. Det finns dock ingen officiell eller snävt allmän vedertagen definition på malaj, vakt (eg bevakningsman) och depåman får väl anses självklara men det finns mängder med befattningar som också egentligen innebär allt-i-allo-sysslor aka skitgöra. Och vissa av befattningarna kan vara kvalificerade i ett årtionde för att i ett annat vara obsolet och leda till att den värnpliktige tillbringar tiden på kasernen sopandes. Jag menar att befattningen kanonvärnssoldat var obsolet redan då och tiden tillbringades helt säkert inte i något kanonvärn utan på regementet utförandes andra arbetsuppgifter, dvs vanligt hederligt malajarbete. Inget fel i det och behöver inte vara Arnstads fel.

De flesta svenska män har en tendens att överdriva eller ljuga om sina militära meriter. I princip alla växer ifrån det och ingen vettig man, ung som gammal, skulle tapetsera internet med lögnen i helt irrelevanta sammanhang. Särskilt inte om man sedan tidigare offentligt klätts av som lögnare och fuskare. Jag tror helt enkelt att Arnstad har svårt att skilja på verklighet och dikt. Han har säkert ljugit hela livet om det där och till slut har han slutat reflektera över att det är en riskabel lögn som lätt kan avslöjas. Så länge han inte var offentlig person så gick det an, ingen brydde sig att kolla upp det. Han är i ett annat läge nu och borde ha begripit det efter det stora avslöjandet om hans falska akademiska meriter.

Utger sig för att vara stridsvagnschef och plutonchef. Benämner sig själv som sk MÖP (militärt överintresserad person) och spelar krigsspel på sin dator...vad var det nu Arnstad sade om fascister? De avgudar manlighet, militär, styrka, krig osv? Låter som en beskrivning av Arnstad själv!
Ja vanlig menig är illa nog för mer lär han inte ha varit med den korta utbildningstiden men jag håller helt öppet för att han var malaj. Har svårt att se fil. Arn som dugligt soldatmaterial över huvud taget och betyget 10-5-5 visar med all önskvärd tydlighet att så också var fallet.

Jag delar din uppfattning att Arnstad kan ha ljugit hela livet om sin tid som stridsvagnsbefäl och att han till slut har slutat reflektera över det. Allt tyder på att karln är en mytoman. Ofta ligger det en känsla av egen otillräcklighet bakom som att inte kunna leva upp till föräldrars framgångar eller förväntningar alternativt till syskons framgångar.
Senast redigerad av Kloss 2014-01-15 kl. 02:23.
Citera
2014-01-15, 02:21
Medlem
Citat:
De flesta svenska män har en tendens att överdriva eller ljuga om sina militära meriter. I princip alla växer ifrån det och ingen vettig man, ung som gammal, skulle tapetsera internet med lögnen i helt irrelevanta sammanhang.

Precis!

Alla har skrutit om lumpenbedrifter vid 22 års ålder. Vid 25 har nästan ALLA slutat att bry sig..

Henrik Arnstad är snart 50!

Mogen kille..
Citera
2014-01-15, 02:22
Medlem
MoLoKs avatar
Någon som vet om Arnstad har körkort?
Citera
2014-01-15, 02:29
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Någon som vet om Arnstad har körkort?
Rimligen har han det. Han poserar ju med vespa och har, såvitt jag minns, varit aktiv i någon vespaklubb. Vespa kräver MC-körkort (sk A-behörighet) normalt sett. Och har man A-behörighet så har man oftast även behörighet för bil (sk B-behörighet).
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Precis!

Alla har skrutit om lumpenbedrifter vid 22 års ålder. Vid 25 har nästan ALLA slutat att bry sig..

Henrik Arnstad är snart 50!

Mogen kille..
För att inte tala om det enormt dåliga omdömet att inte lära sig en läxa av det förra avslöjandet. Han borde ha fattat att det här skulle avslöjas. Enda förklaringen jag kan se är att han troligen ljugit om det hela livet att han inte reflekterade över det och bara fortsatte på invant spår. Även om han innerst inne vet att det inte är sant är det så invant att han inte gör ett övervägande av risker och konsekvenser.

Sven-Otto Littorin blev inte arbetsmarknadsminister för att han hade en MBA-examen, det hade räckt gott och väl med den ek.kand han hade från Lund. De flesta ministrar har ändå inga högskoleexamina. När det hela avslöjades att han förvisso hade en MBA men att den var från ett icke-ackrediterat universitet, en sk diploma-mill så blev kritiken enorm mot Littorin. Inte för att han skulle anses vara inkompetent utan för att det var ett så korkat tilltag att ljuga om en sådan sak.

Frågan är hur Arnstad hanterar detta om tex Fria Tider tar upp det? Jag tror att han förstått hur media funkar och han vet att om inte PK-media bryr sig om hans falska akademiska meriter utan låter honom hållas så kommer inte det här få någon uppmärksamhet heller. När lögnen om de akademiska meriterna först uppdagades var han inte säker på vilka konsekvenser det skulle få och han försökte på sig en damage control genom att kommentera och förvränga - något han sedan raderade när han insåg att det ändå inte skulle skrivas något i etablerade massmedia om saken. Det är synd att inte Fria Tider ringer upp honom och intervjuar honom. Jag tror helt enkelt att han kommer fortsätta på samma spår, han kommer fortsätta utge sig för att vara fil.kand Henrik Arnstad, fd stridsvagnschef och plutonchef på pansarregementet P18 på Gotland och blockera alla som tar upp lögnerna på twitter.
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-15 kl. 03:17.
Citera
2014-01-15, 02:40
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Hoppas de som kan tekniken gör skärmdumpar på alla de här godsakerna för de kommer att försvinna snart och det är ju inte roligt.

Är själv dataingenjör och fältmarskalk men har problem med att göra skärmdumpar sedan jag bytte dator.

Ja, se till att bokföra alla spår. Det ska bli intressant att se vad som följer.
Citera
2014-01-15, 03:13
Medlem
72mms avatar
Vad som förvånar mig mest är att MSM inte skyr honom som pesten. Karln är ju fullständigt livsfarlig att ens ha i närheten av seriösa publikationer, än mindre i egenskap av "expert" - han kan ju häva ur sig vad som helst. Kan han inte ens skilja sanning från fabrikation vad det gäller sig själv, hur ska man kunna ta honom på allvar vad gäller fascism? Det hela är ju nästan lite sorgligt.
Citera
2014-01-15, 03:41
Medlem
flakmopedistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Vad som förvånar mig mest är att MSM inte skyr honom som pesten. Karln är ju fullständigt livsfarlig att ens ha i närheten av seriösa publikationer, än mindre i egenskap av "expert" - han kan ju häva ur sig vad som helst. Kan han inte ens skilja sanning från fabrikation vad det gäller sig själv, hur ska man kunna ta honom på allvar vad gäller fascism? Det hela är ju nästan lite sorgligt.
Så länge de inte är i direktsändning är det inte mycket de kan ställa till med. Ställer de till med något utanför sändning så kommer man ändå inte rapportera om det. Se bara på fallet med den galne vänsterextremisten och misstänkte mördaren Tobias Hübinette som varit både reporter på Strix Television, medgrundare av tidningen Expo och numera statligt avlönad antirasist på Mångkulturellt Centrum i Tumba där han bland annat proklamerat att vita män som har förhållanden med asiatiska kvinnor är pedofiler. Som har ett brottsregister på flera meter, senaste domarna är för bara några få år sedan då han försökte elda upp sin flickväns lägenhet samt smorde in sin stjärt med ketchup och påstod att han blivit överfallen av mc-gäng. Samt krossat fönster och hällt tändvätska genom en universitetsprofessors brevlåda. Direkt när han kom ut ur fängelset så publicerades han på DN Debatt. Och man har aldrig med ett enda ord i etablerade media nämnt hans digra brottsregister och när han haffats för nya brott så har man som bäst skrivit en liten artikel utan namn och bild.

Arnstad är tacksam att använda för MSM. Han levererar enkla förklaringar på komplicerade saker, förvisso ibland totalt uppåt väggarna objektivt sett, han står för en politisk inriktning som MSM gillar, Arnstad presenteras som historiker och författare och därmed ska vara trovärdig när han kopplar SD till till nazistiska stormtrupper, förintelsen och aggressionskrig. En riktig historiker skulle inte leverera samma enkla och barnliga förklaringar och är därmed inte lika tacksam att använda. Arnstad är rätt duktig på att profilera sig själv vilket riktiga historiker inte är och ligger därmed närmare till hands att ta in när något behövs kommenteras.
Senast redigerad av flakmopedisten 2014-01-15 kl. 04:05.
Citera
2014-01-15, 05:00
Medlem
72mms avatar
Citat:
Så länge de inte är i direktsändning är det inte mycket de kan ställa till med. Ställer de till med något utanför sändning så kommer man ändå inte rapportera om det. Se bara på fallet med den galne vänsterextremisten och misstänkte mördaren Tobias Hübinette som varit både reporter på Strix Television, medgrundare av tidningen Expo och numera statligt avlönad antirasist på Mångkulturellt Centrum i Tumba där han bland annat proklamerat att vita män som har förhållanden med asiatiska kvinnor är pedofiler. Som har ett brottsregister på flera meter, senaste domarna är för bara några få år sedan då han försökte elda upp sin flickväns lägenhet samt smorde in sin stjärt med ketchup och påstod att han blivit överfallen av mc-gäng. Samt krossat fönster och hällt tändvätska genom en universitetsprofessors brevlåda. Direkt när han kom ut ur fängelset så publicerades han på DN Debatt. Och man har aldrig med ett enda ord i etablerade media nämnt hans digra brottsregister och när han haffats för nya brott så har man som bäst skrivit en liten artikel utan namn och bild.

Arnstad är tacksam att använda för MSM. Han levererar enkla förklaringar på komplicerade saker, förvisso ibland totalt uppåt väggarna objektivt sett, han står för en politisk inriktning som MSM gillar, Arnstad presenteras som historiker och författare och därmed ska vara trovärdig när han kopplar SD till till nazistiska stormtrupper, förintelsen och aggressionskrig. En riktig historiker skulle inte leverera samma enkla och barnliga förklaringar och är därmed inte lika tacksam att använda. Arnstad är rätt duktig på att profilera sig själv vilket riktiga historiker inte är och ligger därmed närmare till hands att ta in när något behövs kommenteras.
Nej, på sikt kan han bara skada deras trovärdighet. Vi kommer se en gradvis förskjutning av medias attityd gentemot fullblodsidioter såsom herr Arnstad. Från PK till försiktigt kritiskt till vad som bara tidigare kunde ses i alternativ media. Genom att upplåta utrymme åt dessa tokerier får man bara fler och fler att vakna och börja ifrågasätta vad tusan de är de egentligen sitter och säger/skriver. För hade man en riktig, seriös politisk agenda skulle man aldrig riskera att clowner såsom filosofie mytoman Arnstad kunde förknippas med saken.

Jag är bara lite förvånad att de verkligen inte har någon seriös som kan uttala sig. Vilket får mig att dra slutsatsen att det helt enkelt fortfarande säljer mer om man kan få någon att "avslöja" SD som fascister än någon torr, tråkig, balanserad redogörelse för partiet och (hemska tanke) deras politik.
Citera
2014-01-15, 06:26
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:

Det visar ju med all önskvärd tydlighet medias förfall. Det är ju inte bara i kvällspressen han får synas heller. Man måste ju tycka det är anmärkningsvärt att morgontidningarna anlitar en "expert" som inte ens klarat av den enklaste examen - trots att han själv påstått det - i sitt eget expertområde. Därtill ljuger han bevisligen om sin producenttitel och sin värnpliktstjänst. Karln är efterbliven alldeles uppenbart, men att inte media slänger ut fanskapet är verkligen otroligt. Det måste verkligen vara bra för deras förtroende att frottera sig med en sådan där lös kanon.
Citera
2014-01-15, 07:59
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:

Jag ser det inte så. Mer Arnstad, mer mytomaner och mer idioti i MSM så går den oundvikliga processen mot totalt sammanbrott för PK-MSM än snabbare.

Vi behöver ett nytt trovärdigt medielandskap, men det går inte att bygga på befintlig PK-press. Det är därför bara bra om de får påskynda sin nedläggning själva genom huvudlöst innehåll av mytomanskribenter.

Arnstad är en värnsoldat, men för PK-pressen. Men precis som för hopplösa gamla värn är deras tid förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in