Citat:
Ursprungligen postat av
MoLoK
Någon som vet om Arnstad har körkort?
Rimligen har han det. Han poserar ju med vespa och har, såvitt jag minns, varit aktiv i någon vespaklubb. Vespa kräver MC-körkort (sk A-behörighet) normalt sett. Och har man A-behörighet så har man oftast även behörighet för bil (sk B-behörighet).
Citat:
Ursprungligen postat av
Macke85
Precis!
Alla har skrutit om lumpenbedrifter vid 22 års ålder. Vid 25 har nästan ALLA slutat att bry sig..
Henrik Arnstad är snart 50!
Mogen kille..
För att inte tala om det enormt dåliga omdömet att inte lära sig en läxa av det förra avslöjandet. Han borde ha fattat att det här skulle avslöjas. Enda förklaringen jag kan se är att han troligen ljugit om det hela livet att han inte reflekterade över det och bara fortsatte på invant spår. Även om han innerst inne vet att det inte är sant är det så invant att han inte gör ett övervägande av risker och konsekvenser.
Sven-Otto Littorin blev inte arbetsmarknadsminister för att han hade en MBA-examen, det hade räckt gott och väl med den ek.kand han hade från Lund. De flesta ministrar har ändå inga högskoleexamina. När det hela avslöjades att han förvisso hade en MBA men att den var från ett icke-ackrediterat universitet, en sk diploma-mill så blev kritiken enorm mot Littorin. Inte för att han skulle anses vara inkompetent utan för att det var ett så korkat tilltag att ljuga om en sådan sak.
Frågan är hur Arnstad hanterar detta om tex Fria Tider tar upp det? Jag tror att han förstått hur media funkar och han vet att om inte PK-media bryr sig om hans falska akademiska meriter utan låter honom hållas så kommer inte det här få någon uppmärksamhet heller. När lögnen om de akademiska meriterna först uppdagades var han inte säker på vilka konsekvenser det skulle få och han försökte på sig en damage control genom att kommentera och förvränga - något han sedan raderade när han insåg att det ändå inte skulle skrivas något i etablerade massmedia om saken. Det är synd att inte Fria Tider ringer upp honom och intervjuar honom. Jag tror helt enkelt att han kommer fortsätta på samma spår, han kommer fortsätta utge sig för att vara fil.kand Henrik Arnstad, fd stridsvagnschef och plutonchef på pansarregementet P18 på Gotland och blockera alla som tar upp lögnerna på twitter.