2012-11-30, 22:44
Medlem
Pandelumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gardelson
med fil arn på CV:et. Vilka fler i DN skriver med fejad examina?

Ja det kan man undra. (Minns hur det blev en liten skandal på nätet i början av 2000-talet när en av deras kulturjournalister avslöjades av bloggaren Michael Moynihan med att skriva av och översätta artiklar från NYT. Under eget namn. DN erkände ingenting och mörkade helt. Timbro hade t o m ett öppet seminarium om detta. Journalisten försvann, tror jag.
Så: att DN anställer skojare är inget nytt.)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Att det nu avslöjats att han har terjade meriter måste vara Arnstads värsta mardröm. Finns ju absolut ingen anledning att väcka bluffmakarn ur den.

Lögnare av den här typen har mer på sitt samvete.
Och vad kan de vara?

On topic: Förstår fortfatande inte detta, trodde Arnstad verkligen att hans fil arn som han påstått är en fil kand inte skulle bli avslöjad? De är dumhet och klantighet på hög nivå, lögner om examina ses inte positivt inom akademiska kretsar tvärtom. Kan någon ordna skärmdumpar på allt & sammanfatta överskådligt?
Citera
Medlem
Khayyams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilvioB
Arnstad sitter på Wikipedia och tar bort allt som skrivs, haha!! Jävla pajas.

Fortsätt bara att uppdatera boys! Sanningen kommer alltid fram tillslut!

På Sven Otto Littorins Wikipedia-artikel står det om hans ifrågasatta examen, och det borde vara mer relevant i Arnstads fall, eftersom han ständigt titulerar sig som historiker.
Citera
2012-11-30, 22:46
Medlem
Här är en skärmdump från Nordstedts där Henrik Arnstad presenteras som fil kand. Om det nu ändras under kvällen, kan det ju vara bra att ha som historisk referens.

Jag tog också skärmdump på en del andra siter, som eventuellt kan postas senare.

http://img805.imageshack.us/img805/8449/norstedts.jpg

Eftersom Arnstad nu så frenetiskt raderar sitt förflutna så tyder det på en medveten lögn. Det vore såklart illa. Är det någon som vet om det råder nolltolerans på lögner hos DN ?
Citera
2012-11-30, 22:47
Medlem
Tror att syftet med tråden är att starta en motreaktion mot det som drabbat sverigedemokraterna senaste veckorna.
Sympatiserar inte alls med SD.
Dock tycker jag att det är bra att fria tider gräver och hittar slödder-journalister som ljuger om sin utbildning. Hoppas killen får kicken och lär sig en ordentlig läxa. Målen helgar inte alltid medlen, framförallt när målen har en personlig vinst som drivkraft.
Citera
2012-11-30, 22:48
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Nordstedts har ändrat sin hemsida också!!!! Under författare!
Fan vad snabba de var.

Kan någon köra chace snabbt som fan? Jag vet ej hur man gör

Stod det verkligen fil kand i hans profil tidigare idag? Jag är tveksam eftersom det på den cachade författarsidan från 2012-11-24 inte heller står "fil kand". Han beskrivs där
Citat:
"Henrik Arnstad, född 1967, är historiker och vetenskapsjournalist."

Däremot skriver Norstedts 2010 (bild) Henrik Arnstad föreläser om den svenska monarkin och nazismen:

Citat:
Föreläsare:

Henrik Arnstad, författare, fil. kand. i historia och expert på den svenska utrikespolitiken under andra världskriget. Arnstad är aktuell med boken Skyldig till skuld, som hanterar frågorna kring skuld, ansvar och uppgörelse angående Europa och Nazityskland.
Citera
2012-11-30, 22:48
Medlem
Citat:
Arnstad sitter på Wikipedia och tar bort allt som skrivs, haha!! Jävla pajas.

Fortsätt bara att uppdatera boys! Sanningen kommer alltid fram tillslut!

Här kan man följa ändringarna på Wikipedia:

http://sv.wikipedia.org/w/index.php?title=Henrik_Arnstad&action=history
Citera
2012-11-30, 22:49
Medlem
Här är han fortfarande fil.kand.

http://www.sverigestalare.se
Senast redigerad av Jacksparrow 2012-11-30 kl. 22:54.
Citera
2012-11-30, 22:50
Medlem
Han är inte blyg, här är ett facebookevent han skapat själv, där han bjudit in sina vänner till en föreäsning han skulle göra pår Republikanska föreningen i Stockholm .
http://www.facebook.com/events/126261674063991/
Ur beskrivningen:
Citat:
Henrik Arnstad, författare, fil. kand. i historia och expert på den svenska utrikespolitiken under andra världskriget.

Btw, Får vem som helst kalla sig historiker som han också gilar att göra? Skulle också villja benämna mig historiker isåfall =)
Senast redigerad av polka1234 2012-11-30 kl. 22:55.
Citera
2012-11-30, 22:52
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Maila Historisk Tidskrift skulle vara på sin plats. Att en "ansedd" svensk akademisk tidskrift publicerar något från en person som uppenbart ljuger om sina meriter är patetiskt.

Ingen som har lust att uppdatera hans Wiki-sida med den senaste informationen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Henrik_Arnstad

Historisk Tidskrift hade sannolikt inte tagit in hans artikel om de vetat att den kom från en vanlig grundnivå-student, frågan är om han påstod sig ha en fil kand, eller om den slank igenom ändå. Nu vet jag inte hur det fungerar med svenska akademiska tidskrifter, men internationellt har jag intrycket att minst en Ph D närmast är ett krav för att anses ha tillräckligt på fötterna för att yttra sig. Och det är inte precis på fil lic-nivån som Arnstad gjorde sin "Arnstad".

Jahapp, att döma av konkret bevisning i tråden så har Arnstad påstått sig ha en "fil kand". Det är ren lögn. Läget är glasklart.
Citera
Medlem
Slicjays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Här är en skärmdump från Nordstedts där Henrik Arnstad presenteras som fil kand. Om det nu ändras under kvällen, kan det ju vara bra att ha som historisk referens.

Jag tog också skärmdump på en del andra siter, som eventuellt kan postas senare.

http://img805.imageshack.us/img805/8449/norstedts.jpg

Eftersom Arnstad nu så frenetiskt raderar sitt förflutna så tyder det på en medveten lögn. Det vore såklart illa. Är det någon som vet om det råder nolltolerans på lögner hos DN ?
Där satt den efterlängtade spiken i kistan! Jag bugar djupt i vördnad till Dig över den underbara skärmdumpen.

Denna snart kommande sammanfattning kommer bli ett episkt mästerverk. Kanske vore något för Norstedts?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonped
Då är vi två!
Öppenhet i samhället är förhoppningsvis ngt som de flesta stödjer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto