2012-11-30, 20:40
Medlem
TRRRRISTs avatar
DN verkar mer och mer ljusskygga ju mer man läser.

Detta hade jag aldrig i mina livs vildaste fantasier kunnat tro:

http://www.friatider.se/vansterextre...redaktor-pa-dn

Verkar som att det är den här mannen som varit drivande bakom denna agenda:
http://www.bartholdsson.com/blog/wp-...wolodarski.jpg

Vem är han egentligen? Varför vill han lura och bluffa hederliga Svenskar för?
Citera
2012-11-30, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Arnstad har tappert försökt kleta nazism bla över hela det finska folket för att de gjorde motstånd emot kommunist Sovjet. Arnstad har skrivit en bok på det temat och försökt mjölka pengar ur ämnet sedan lång tid tillbaka. Hans favoritämnen är förintelsen och hur europeiska länder förutom Tyskland även idag i nutid är medskyldiga. Hans bok i ämnet heter trots allt: "Skyldig till Skuld". Att Europas länder och USA unisont gick samman och slog ner Hitler och nazismen är inget Arnstad vill minnas, ej heller känner han till kommunist Sovjets och Stalins pakt med Nazityskland.

http://www.norstedts.se/bocker/utgiv...kuld-inbunden/

Vilket var ett jävla misstag.

Är Arnstad jude förresten? Han verkar verkligen helt besatt av att skriva om judisk historia, judar och hur förbannat synd det är om dem. Dessutom skriver han för det judiska DN.
Citera
2012-11-30, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Vilken tragisk jävla pajas Arnstad verkar vara. Vem tror på hans blaj om fascister hit och dit i fortsättningen? Och vem tror på DN:s skriverier i fortsättningen? Inte jag i alla fall.
Arnstads trovärdighet är rejält naggad i kanten eller de är en för snäll beskrivning.

Sammanfattning:
Arnstad har ljugit om sin akademiska titel, han är inte formellt sätt fil kand i historia. Att Arnstad sedan har läst kandidatkursen saknar betydelse här. Arnstad saknar tillräckligt med poäng, Arnstad saknar examensbevis på att han är fil kand i historia. En lögnare är avslöjad. Allt Arnstad hittills skrivit måste nummera bedömmas utifrån förutsättningarna att de är en lögnare som hävdat ditt och datt. Hans utsagor om olika historiska förlopp blir lika trovärdiga som random flashbackares teser. Att Arnstad bluffade genom att lägga till titeln fil kand i sitt CV visar på vem han är. Sanningen kommer alltid fram till slut, glöm aldrig de Henrik Arnstad
Senast redigerad av gardelson 2012-11-30 kl. 20:58.
Citera
2012-11-30, 20:46
Medlem
SwedishDissidents avatar
Det där med att sverigedemokrater, nationalister, konservativa och liknande skulle vara mindre intelligenta och bildade är överlag ett stort skämt, som påvisar att man själv är väldigt obildad i vissa avseenden. Låt mig reflektera kring detta i tre huvudpunkter, som hänger nära samman med varandra.

1. Visst kan det vara så att t.ex. svensk, dansk, schweizisk och ungersk arbetarklass/lägre medelklass har närmare till hands att se utlänningar som - delvis fullt förståeligt - ett hot i arbetsmarknads-, bostads- och kriminalpolitiska hänseenden, och i viss mån lättare drar stora gruppers medlemmar över en kam, och detta p.g.a. att de inte nödvändigtivis har den intellektuella förmågan att tänka mindre essentialistiskt och dikotomiskt. Faktum kvarstår dock - en stor andel som röstar på och sympatiserar med nationalistiska, nationalkonservativa och liknande partier/organisationer tillhör medel- och överklass, såväl ekonomiskt som bildningsmässigt. Christoph Blocher är en av Schweiz rikaste människor och är den person som till stor del ligger bakom SVP:s relativa förskjutning åt höger i sociala frågor under de senaste två-tre decennierna.

2. Många av de åsikter i sociala frågor som ovannämnda partier/organisationer proklamerar, ansågs vara fullt normala för bara tre-fyra decennier sedan - även inom akademiska kretsar. Innebär det i så fall att 1900-talets doktorer och professorer var "obildade" innan kulturmarxismen slog igenom? I think not. Kulturmarxismen är en ideologisk seger, ingen intellektuell.

3. En hel del av dagens och gårdagens mer kända akademiker är/var radikalhöger, nationalister, konservativa och liknande: Vilfredo Pareto, Carl Schmitt, Ernst Jünger, José Ortega y Gasset, Julius Evola, Alain de Benoist, Guillaume Faye, Tomislav Sunic, Pierre Krebs, Robert Steuckers, Roger Scruton, Paul E. Gottfried, Claes G. Ryn, Kevin MacDonald, Richard Lynn, Hans-Hermann Hoppe, Byron M. Roth och många, många flera som är/var aktiva under 1900- och det unga 2000-talet.

I Sverige kan Rudolf Kjellén och senare Tage Lindbom nämnas. I dag finns få öppna namn förutom Jan Olof Bengtsson (hans kollega Svante Nordin kan emellertid vara smyghöger), men betydligt fler "smygrasister".

I USA finns också en del intressanta personer med mer eller mindre hög akademisk examen som är öppna med sin massinvandringskritik: Mark Krikorian, Peter Brimelow, Jared Taylor m.fl. Dessa slags människor, som man inte kan nedvärdera p.g.a. bristande bildning, brukar dock belackare kalla "rasister", "fascister" och så vidare. Det är så "antrasisterna" växlar: antingen är ovanstående obildade/inskränkta, eller så är de onda med "grumlig människosyn". Bland annat den måttligt bildade Arnstad, som nu kallar dessa för "fascister".
Citera
2012-11-30, 20:47
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manzanito
Vilket var ett jävla misstag.

Är Arnstad jude förresten? Han verkar verkligen helt besatt av att skriva om judisk historia, judar och hur förbannat synd det är om dem. Dessutom skriver han för det judiska DN.
Han har lärt sig Förintelseindustrin och förstått att det finns pengar att tjäna på det.
Citera
2012-11-30, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olof86
Läs tråden, det är inte någon skyddad titel. Och nej, du kan inte använda Wikipedia som källa.

OnT: varför twittrar han om att disputera? Det är ju förbehållt doktorander, vilket han är långt ifrån... Han kanske öppnar för att dra gråtkortet "an honest mistake", påstå sig helt ha massuppfittat det akademiska systemet, typ.

Läst. Jag förstår.
Kan ju dock tycka att det är bedrägligt beteende när han på sverigestalare.se håvar in gage på mellan 5-10 tusen genom att sälja sig såhär:

"Henrik Arnstad är författare och journalist med kandidatexamen i historia. Han arbetar med historiska frågor angående politik, krig samt moral, med nazismen och fascismen som speciellt fokus."
Citera
2012-11-30, 20:53
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Arnstad har tappert försökt kleta nazism bla över hela det finska folket för att de gjorde motstånd emot kommunist Sovjet. Arnstad har skrivit en bok på det temat och försökt mjölka pengar ur ämnet sedan lång tid tillbaka. Hans favoritämnen är förintelsen och hur europeiska länder förutom Tyskland även idag i nutid är medskyldiga. Hans bok i ämnet heter trots allt: "Skyldig till Skuld". Att Europas länder och USA unisont gick samman och slog ner Hitler och nazismen är inget Arnstad vill minnas, ej heller känner han till kommunist Sovjets och Stalins pakt med Nazityskland.

http://www.norstedts.se/bocker/utgiv...kuld-inbunden/

Men vilken duktig idiot! Mannheimer såg ner ordentligt på Hitler, och träffade honom bara för att han fick vapen från det tredje riket, en av Hitlers underhuggare sa nått sånt här " När Hitler träffade Mannheimer så var det som att se en elev träffa sin rektor" .......

Tror Arnstad skulle få dra sina teorier för den här mannen! http://en.wikipedia.org/wiki/Simo_H%C3%A4yh%C3%A4

Visst ja om det är nån som missat det så är kommunister fega sjuka parasiter, folk utan tro på människan eller ens sig själva, i pity you!
Citera
2012-11-30, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Du pratar strunt. Högskoleexamen av idag är en enklare form av examen som införts senare, efter att fil.kand och andra titlar återinförts. Vilket givetvis gör sådana som jag med fil.kand kallad högskoleexamen ännu mer förbannade.

"I samband med högskolereformerna 1969 och 1977 avskaffades examenstitlarna i Sverige. Endast doktorstiteln skulle vara kvar.
År 1986 återinfördes examensbenämningarna teologie, juris och filosofie kandidatexamen."

http://www.algonet.se/~hogman/skolhistoria.htm

När jag tog min examen 1983 var det sålunda inte möjligt att få titeln fil.kand, utan det kallades högskolexamen.

Nej, det är inte att prata strunt. Jag utgick från hur det är idag och hur det har varit under hela min livstid, med reservationen "så vitt jag vet" utan att ha tagit reda på hur det förhöll sig för ett drygt kvarts sekel sedan. Jag utgick inte från att en så gammal person hängde här. Ursäkta om jag sårade dig genom att "degradera" din examen.
Senast redigerad av Cykel-Ingemar 2012-11-30 kl. 21:43.
Citera
2012-11-30, 21:03
Medlem
TRRRRISTs avatar
Kan någon hitta information om detta i den korrumperade gammelmedian?

Har kollat på den judiska DN.se och den judiska Expressen.se men där står det ingenting.

Aftonbladet.se eller SVD.se nämner inte ett knyst om detta heller.

Hade det varit en Sverigedemokrat så hade man haft rubriker i storlek 125 redan över alla korrumperade gammelmedia siter...

Jag har postat detta på facebook och mailat till några, så att de själva kan se hur lögnaktiga de fega svinen inom gammelmedia verkligen är.

Finns fortfarande idioter där ute som tror på det dessa svin skriver i sina lögner
Citera
2012-11-30, 21:05
Medlem
anonpeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
Kan någon hitta information om detta i den korrumperade gammelmedian?

Har kollat på den judiska DN.se och den judiska Expressen.se men där står det ingenting.

Aftonbladet.se eller SVD.se nämner inte ett knyst om detta heller.

Hade det varit en Sverigedemokrat så hade man haft rubriker i storlek 125 redan över alla korrumperade gammelmedia siter...

Jag har postat detta på facebook och mailat till några, så att de själva kan se hur lögnaktiga de fega svinen inom gammelmedia verkligen är.

Finns fortfarande idioter där ute som tror på det dessa svin skriver i sina lögner
'

Du måste väl inse skillnaden mellan en relativt okänd sketen journalist och ledamot av Sveriges högsta församling?
Citera
2012-11-30, 21:06
Medlem
PeterDenSvenskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Men vilken duktig idiot! Mannheimer såg ner ordentligt på Hitler, och träffade honom bara för att han fick vapen från det tredje riket, en av Hitlers underhuggare sa nått sånt här " När Hitler träffade Mannheimer så var det som att se en elev träffa sin rektor" .......

Tror Arnstad skulle få dra sina teorier för den här mannen! http://en.wikipedia.org/wiki/Simo_H%C3%A4yh%C3%A4

Visst ja om det är nån som missat det så är kommunister fega sjuka parasiter, folk utan tro på människan eller ens sig själva, i pity you!
När Mannerheim och Hitler träffades så började Hitler springa mot honom medan Mannerheim bara fnyste och sa till officerarna omkring sig "Officerare springer inte, det gör bara korpraler." Att Finnarna skulle tycka om nazisterna visar hur bristfällig utbildning mytomanen Arnstad har, de gjorde bara de var tvungna att göra för att inte bli slavar under kommunisterna.
Citera
2012-11-30, 21:11
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TRRRRIST
DN verkar mer och mer ljusskygga ju mer man läser.

Detta hade jag aldrig i mina livs vildaste fantasier kunnat tro:

http://www.friatider.se/vansterextre...redaktor-pa-dn

Verkar som att det är den här mannen som varit drivande bakom denna agenda:
http://www.bartholdsson.com/blog/wp-...wolodarski.jpg

Vem är han egentligen? Varför vill han lura och bluffa hederliga Svenskar för?

Wolodarski är chef ledarredaktionen. Han har inget med det som står i övriga tidningen att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in