Trådarna han snurrar in sig i blir bara fler och fler.
Citat:
I mitt yrke ingår viss bevakning från högerextrema kretsar, vilka idag spridit rykten om mina akademiska meriter. Man blandar avsiktligt ihop två saker: Jag har å ena sidan 2009-2010 genomgått och godkänts vid kandidatkursen i historia vid Stockholms universitet (kandidatexamen), för övrigt med toppbetyg. Däremot har jag inte rätt att kalla mig filosofie kandidat (fil.kand.), på grund av avsaknad av tillräckligt antal högskolepoäng. För detaljer om kurser och betyg, se min CV.
Han verkar själv inte förstå vad det är han blandar ihop.
Att bli klar med kandidatkursen är inte samma sak som att ha en kandidatexamen! En kandidatexamen kan vara en fil.kand, pol.kand, tekn.kand eller liknande. Att ha en examen är att ha ett diplom på en fullgjord utbildning. Det har Arnstad således inte och han har därmed ingen jävla kandidatexamen! I sitt CV skriver han också att han har en kandidatexamen vilket han således
inte har!
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Nu är det ett tag sedan jag själv studerade vid universitetet och tog examen men visst är det väl så att examen är något man ansöker om, dvs man får ingen examen i något ämne bara för att man klarat vissa kurser? Man kan alltså inte säga att man har en examen utan att faktiskt ha fått en sådan beviljad efter ansökan. Då ljuger man.
Precis så är det. Att bli godkänd på kandidatuppsatsen innebär inte att man har någon examen.