2012-12-01, 03:00
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Ja. Fast nu vet han att någon/några vet.
Det är inte det.
Det är inte frånvaron av hämnd som skrämmer. Jag VET att det media-styre som skyddar dessa lögnare är på väg att krackelera. Jag VET också att väldigt många kommer få stå till svars. Jag tycker inte det är märkvärdigare än att soldater i en militärregimen får förklara sig när diktaturen är störtad. Även de som bytt sida när saker börjat tippa över.
Jag är glad att jag valde sida när fötrycket var som värst, och saker såg som mest hopplösa ut. Jag kommer kunna säga till mina barn att jag tog ställning. Inte när det blev tryggt, utan när det behövdes. (Självberöm luktar inte alls illa)
När jag säger skrämmande är det i bemärkelsen av studie i mänskligt gruppbeteende. Ungefär som meningen "men jag följde bara order" ger folk rysningar. För även om just de övergreppen är stoppade, så vet man att den mänskliga egenskapen finns kvar.
Vad svensk media sysslar med är verkligen sinnessjukt. Det är skrämmande att så många i en sluten krets kan inordna sig i det äckliga, unkna. I det översitteri, självgodhet i kombinerat med ett självförakt till det egna arvet.
Det känns som att skåda en avskärmad by. Inavel, tomma blickar och mantran som bara mumlas och upprepas i den sjuka kultur som uppstått genom årtionden av isolering.
Fan, är journalister aldrig ute och reser. Uuuuuuut känner jag bara. Ut från det unkna, instängda mentalsjukhuset. Det finns en värld här ute!