2012-12-01, 03:00
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandelume
Ja. Fast nu vet han att någon/några vet.

Det är inte det.

Det är inte frånvaron av hämnd som skrämmer. Jag VET att det media-styre som skyddar dessa lögnare är på väg att krackelera. Jag VET också att väldigt många kommer få stå till svars. Jag tycker inte det är märkvärdigare än att soldater i en militärregimen får förklara sig när diktaturen är störtad. Även de som bytt sida när saker börjat tippa över.

Jag är glad att jag valde sida när fötrycket var som värst, och saker såg som mest hopplösa ut. Jag kommer kunna säga till mina barn att jag tog ställning. Inte när det blev tryggt, utan när det behövdes. (Självberöm luktar inte alls illa)

När jag säger skrämmande är det i bemärkelsen av studie i mänskligt gruppbeteende. Ungefär som meningen "men jag följde bara order" ger folk rysningar. För även om just de övergreppen är stoppade, så vet man att den mänskliga egenskapen finns kvar.

Vad svensk media sysslar med är verkligen sinnessjukt. Det är skrämmande att så många i en sluten krets kan inordna sig i det äckliga, unkna. I det översitteri, självgodhet i kombinerat med ett självförakt till det egna arvet.

Det känns som att skåda en avskärmad by. Inavel, tomma blickar och mantran som bara mumlas och upprepas i den sjuka kultur som uppstått genom årtionden av isolering.

Fan, är journalister aldrig ute och reser. Uuuuuuut känner jag bara. Ut från det unkna, instängda mentalsjukhuset. Det finns en värld här ute!
Citera
2012-12-01, 03:00
Medlem
Baisers avatar
Den här är också bra, från 3 November förra året:

https://www.flashback.org/t1704956
Senast redigerad av Baiser 2012-12-01 kl. 03:04.
Citera
2012-12-01, 03:05
Medlem
White Christmass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Bilden av en notrisk titellögnare träder fram

Han lär ju ha ljugit bra mycket i sina böcker och artiklar. Ett mönster träder fram.
Citera
2012-12-01, 03:08
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoo2000
Här är Henrik Arnstad i blåsväder efter ha kallat sig "exekutiv producent" i DN maj 2009, ett påstående som inte bar då hans arbetsgivare gick i taket. Så DN visste alltså att Henrik inte är sanningens främsta apostel.

Henrik Arnstad verkar dock inte vara den som ger sig:

Källa Resume
http://www.resume.se/nyheter/dagspre...kel-uppror-ur/

Jisses. Det är alltså en fullfjädrad mytoman/narcissist/dåre vi har att göra med. Det är verkligen skrämmande att såna här människor tycks ha fri tillgång till det mediala utrymmet i det här landet, trots sina mentala defekter och psykopatiska drag.
Citera
2012-12-01, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas
Han lär ju ha ljugit bra mycket i sina böcker och artiklar. Ett mönster träder fram.

Det är väl redan välbelagt från väldigt seriöst håll att hans böcker på riktigt är alldeles uppåt väggarna vridna.
Citera
2012-12-01, 03:11
Medlem
makrillitomatsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av White Christmas

Självhävdelsebehov, historierevisionism, mytomani och narcissism; låter som Jan Guillou.

Vi kanske för se ett litterärt samarbete mellan de tu nån gång i framtiden? Namnförslag: Arvet efter fil.Arn.
Citera
2012-12-01, 03:12
Medlem
Fram kommer bilden av en person som är väldigt produktiv, men saknar förmåga till att producera något av värde.

Här är ett till exempel från SvD dec 2006

Citat:
Journalisten Henrik Arnstad förmedlar en grovt förenklad bild av det finsk-tyska vapenbrödraskapets natur. Hans bok är inte ett seriöst historiskt verk, skriver den finländske historieprofessorn Henrik Meinander, som kritiserar trenden populärhistoria i Sverige och Finland.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ios_375750.svd

Och sen har han varit falsk exekutiv producent. Och nu falsk fil. kand. Och antagligen finns det mycket mera.

Det är uppenbart att DN vet vem denna filur är. Slutsatsen blir att DN har ett stall av filurer som de tar fram när det behövs. I veckan behövdes det någon som skrev att SD var "fascister" och eftersom det objektivt är svårt att påstå, men behövs sägas i den politiska kampen så kollar man i arkivet vilka filurer som finns, och skickar fram Henrik Arnstad för att bryta isen, så att alla följare sen kan säga att de inte var först.

Ja, vad ska man säga. Världen är inte alltid så vacker.
Citera
2012-12-01, 03:14
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
Det var mer en observation är något annat. Jag är samhällsvetare och jag refererar inte på det sättet.
Okej, det är säkert inte alla samhällsvetare. Jag är själv naturvetare och skriver alltid bara såhär (roboman, 2012). Jag vet att kulturgeograferna på SU skriver på det där sättet och så generaliserade jag lite...
Citera
2012-12-01, 03:16
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Här är Henrik Arnstad i blåsväder efter ha kallat sig "exekutiv producent" i DN maj 2009, ett påstående som inte bar då hans arbetsgivare gick i taket. Så DN visste alltså att Henrik inte är sanningens främsta apostel.

Henrik Arnstad verkar dock inte vara den som ger sig:

Källa Resume
http://www.resume.se/nyheter/dagspre...kel-uppror-ur/

Det var roligt.

Min tolkning:
Exekutive producenten Johan Ronin för programmet Max 1800-tal har alltså uppmärksammat att Henrik Arnstad hos en agentur kallats för 'chief producer'. Detta gillar inte Johan, så han skickar en epost som anmärker på det till Henrik. Han antyder insinuant 'oskyldigt' att Henrik kanske inte ligger bakom lögnen: " men det kanske inte är du som skriver där förstås". Sedan skriver Johan: "Det heter förresten Executive Producer om man ska vara korrekt. "Chief" är såna som jag mötte på Powwow i Minneapolis"

Här syftar Johan alltså på sitt eget arbete, och läxar upp Henrik, att om han ska ljuga så ska han inte ta i för mycket.

Men Henrik fattar inte det, utan tror, otroligt nog, att han precis fått titeln Exekutiv Producent!
Förstod han ens Pow-wow-skämtet?
Citera
2012-12-01, 03:17
Medlem
Citat:
Fram kommer bilden av en person som är väldigt produktiv, men saknar förmåga till att producera något av värde.

Och sen har han varit falsk exekutiv producent. Och nu falsk fil. kand. Och antagligen finns det mycket mera.

Det är uppenbart att DN vet vem denna filur är. Slutsatsen blir att DN har ett stall av filurer som de tar fram när det behövs. I veckan behövdes det någon som skrev att SD var "fascister" och eftersom det objektivt är svårt att påstå, men behövs sägas i den politiska kampen så kollar man i arkivet vilka filurer som finns, och skickar fram Henrik Arnstad för att bryta isen, så att alla följare sen kan säga att de inte var först.

Snacka om att bli bondeoffer i det mediala schackspelet.
Citera
2012-12-01, 03:19
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

Det är naturligtvis tråkigt att sjuka individer utnyttjas i den politiska kampen på detta sätt, och det säger en hel del om DN:s människosyn. På ett sätt vill man hjälpa såna här människor att finna vård, men på ett sätt vill man straffa dem för deras medgörlighet i historieförfalskning och fulspel - ett slags moraliskt dilemma.
Citera
2012-12-01, 03:23
Medlem
Den riktiga producenten skriver till Arnstad såhär: [med min gissade infyllnad där det verkar har tagits bort originaltext]:

”Jo jag såg nån sida på Nordin Agency [att du hade titulerats som huvudproducent. Det var du ju inte eftersom det är ju jag som är det].. men det kanske inte är du som skriver där förstås. Det heter förresten Executive Producer om man ska vara korrekt. "Chief" är såna som jag mötte på Powwow i Minneapolis”, skriver Romin.

Detta vill alltså sen Arnstad använda som bevis för den undersökande journalisten att den riktiga producenten har gett klartecken att han bör heta "Executive Producer". Men detta förlopp är som sagt gissning bara då det är väldigt konstigt skrivit i artikeln från början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in