Citat:
Ursprungligen postat av Krazko
Basenheten kommunicerar via mobilnätet, sitter ett litet GSMkort i. Ström får den via vägguttaget, samt ett batteri som fungerar i 48h (kanske var 24 men vill minnas att det var 48) om strömmen går.
Man kan ju undra om larmet går när man drar ur strömsladden i basenheten? Gör det inte det så kan man ju dra ur strömmen och ta med sig bojan, men det finns säkert säkerhetssystem för detta med.
Om larmet går när strömmen försvinner så lär det bli ett väldigt pådrag om man bor i ett område där strömmen går ofta!
Skulle man dra ur strömsladden och larmet går så ringer de antagligen och då är det ju bara att säga att man hade tillfälligt strömavbrott, sen om de inte kommer och kollar så behöver man ju inte sätta tillbaka strömsladden förrän efter ca 40 timmar eftersom det tydligen var backupbatterier i basenheten, man kan ju dra ur sladden varje dag och säga att här har vi tillfälliga elavbrott ganska ofta. Till slut kanske de tröttnar på att komma och kolla om de nu gör det vid varje larm.
Nu är jag inte i den situationen att jag är aktuell för någon fotboja, har aldrig varit och kommer troligen inte att bli. Har jag klarat mig i 40 år så...