2012-11-30, 17:16
Medlem
Gå igenom en metalldetektor, det rubbar spårningsenheten i bojan. Eller så inser du hur dålig du är som faktiskt bär fotboja, och vänder på ditt liv.
Citera
2012-11-30, 17:27
Medlem
SeMeNoMores avatar
Håll uppe foten så allt blod försvinner så vristen blir tunnare sen smörj in dig rikligt med analglidmedel och lirka av bojan. Sen är det bara att tejpa fast bojan på en elektronisk damsugare och lämna stugan.
Citera
2012-11-30, 17:53
Medlem
DalPelles avatar
Koppla in basenheten till ett bilbatteri och skapa ett eget trådlöst nätverk med telefonen.
Citera
2012-11-30, 18:02
Medlem
Till alla er som föreslår att man ska koppla in ett bilbatteri, UPS, eller lång förlängningsladd till basenheten: Det hjälper inte ett skvatt. basenheten har endå ett batteri. Och det går att pejla en SMS signlar någorlunda bra även om ett telefonsamtal inte är igång. Är osäker om det sitter en GPS sändare i basenheten men det skulle inte förvåna mig. Och då är man verkligen körd om man går iväg med basenheten. Men även utan gps så tar det inte lång tid för jouren att upptäcka att den inte befinner sig på sin bestämmda plats. Och märker jouren hos frivården att den är felplacerad så skickar de helt enkelt hem en kontrollant. Och om man inte är hemma då är man kokt i bajs :P

Och att försöka lirka av den med glidmedel tror jag inte fungerar. De spänner åt bojan så hårt så man knappt kan duscha den del av huden som ligger under banden. För att förhindra just sådana försök.
Citera
2012-11-30, 19:03
Medlem
surfacings avatar
Fungerar det ej med varmt vatten längre?
Citera
2012-11-30, 19:09
Medlem
Fotbojan sänder ut en signal med rullande krypteringsnyckel var 10-20 sekund på 318MHz. En slinga monteras i lägenheten eller huset längs med ytterväggarna och allt är kopplat till en telefon. Fotbojan säger ifrån då personen i fråga går utanför detta område och ett larm går till dom som har hand om det hela som då ger personen i fråga en chans genom att ringa upp personen. Svarar inte personen eller ringer upp inom ca: 10min så är personen på rymmen.
Citera
2012-11-30, 19:41
Medlem
SoTireds avatar
Klipp den och dra ut på turne.
När du blir gripen så säger du att du har blivit kidnappad av kinesisk maffia och har tvingats "luggi" i en baklucka och ätit gamla kalla friterade räkor och kissat i en flaska, kisse kiss...
Det går dom säkert på, garanterat.
Citera
2012-11-30, 22:29
Medlem
Som tidigare Frivårdsinspektör så finns det bara ett sätt att lura bojan. När du ansöker om fotboja se då till att ha sysselsättning som paketbud eller ett yrke där du måste röra dig över hela stan. Om du är på en vanlig arbetsplats måste du vara där hela dagen annars rapporterar din handledare detta. Som bud Har du inga gränser utan kan röra dig fritt..
Citera
2012-11-30, 23:04
Medlem
2006 fanns det två typer av basenheter GSM och FAST telefoni.

Den jag hade var kopplad till min hemtelefon och ringde upp basenheten i tid och otid.
Avståndet i lägenheten mättes av vid installationen genom att jag helt enkelt fick ställa mig på olika ställen(så långt bort jag kunde) i lägenheten+balkongen.
Hembesöken var ungefär 3ggr i veckan 2 blås och 1 urintest.

Iom att enheten som snackade med min boja var kopplad till fasta telefonen vart jag ombedd att inte prata i telefonen mer än en kvart åt gången..

Bodde på fjärde vån vid tillfället,kan inte minnas hur många gånger jag la av luren å tog hissen ner till källaren för div ärenden.
Så här i efterhand kan man tycka att man va rätt efterbliven med tanke på konsekvenserna,men det var aldrig någon som sa ett ljud om mina halvtimmar hit och dit.

Min beprövade teori lyder alltså: Hade du en basenhet runt 2006 som snackade med bojan via din fasta telefon,kunde du helt enkelt lägga av luren en stund och försvinna ut ur basenhetens räckvidd utan att den larmade.

Dock inget jag rekomenderar någon att göra idag,då tekniken bör vara mycket mer finslipad på bojor efter som dom används på nästan alla öppna anstalter nu för tiden.
Säger inte att dom har gps men det räcker nog inte med att rycka jacket för att fyrtio gubbar ska kunna ta bonnpermis

Mvh LBS
Citera
2012-12-01, 00:53
Medlem
idioten345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Stoppa in foten i frysen i 12-24 h.

Men kanske är inte fotbojan lika lättlurad som bäraren.
Men värt ett försök.

//Brute

ja o vad tror du händer när fotbojan går sönder av kylan. jo snuten får reda på det idiot. kör i bastun istället singnalerna åker längre tid i värme kan funka mannen
Citera
2012-12-01, 02:19
Medlem
punjabistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idioten345
ja o vad tror du händer när fotbojan går sönder av kylan. jo snuten får reda på det idiot. kör i bastun istället singnalerna åker längre tid i värme kan funka mannen

Hans tips var i alla fall mycket tydligare än ditt.
Citera
2012-12-01, 08:16
Bannlyst
Jävla massa skitsnack i denna tråd. jag har själv haft fotboja och jag körde med ett simpelt knep. fixa fram en sardinburk med en öppnare. den öppnaren tar du bort från burken med en avbitare. Öppnaren kan du sedan andvända som nyckeln och passar utmärkt att låsa upp bojan med. självklart kan det ta ett tag att lirka upp den. Själv har jag vart utomlands i 3 veckor med bojan liggandes hemma i sverige i lägenheten Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in