Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-30, 06:17
  #13
Medlem
Erskpersks avatar
Går inte att lura en fotboja. Minsta störning och larm går in till kriminalvården. Kriminalvårdare sitter på jour och kommer ut för att kolla upp problemet. En fotboja är byggd så att den inte ska skicka iväg falskt alarm som kan orsakas av vardagligt bruk. Därför, om larmet går. Så drar hela maskineriet med kriminalvården igång. Pilla med med fotbojan, larmet går. Pilla med mottagaren, larment går.

Och får jag fråga varför i helvete det är värt att riskera att åka i fängelse igen för några timmars extra permis?
Citera
2012-11-30, 07:21
  #14
Medlem
GhosteNs avatar
Var nöjd att du ens får ha fotboja. Som många sagt innan är det omöjligt att lura den.
Citera
2012-11-30, 07:31
  #15
Avstängd
Irganoxs avatar
Skär av dig foten och lägg den tillsammans med fotbojan hemma i sängen...
Citera
2012-11-30, 08:28
  #16
Medlem
MrPrepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Watch Ur Back
Köp en lång förlängningskabel till basstationen och bär med dig den dit du vill gå

hehe
när jag hade fotboja så mätte dom ut min lägenhet exakt på centimetern
och när jag satt vid datorn och hade foten under bordet så ringde dem på telefonen pga att min fot var utanför det dem hade mätt upp
så det tipset sprack direkt hehe
Citera
2012-11-30, 09:11
  #17
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Skär av dig foten och lägg den tillsammans med fotbojan hemma i sängen...

Onödigt att lämna foten om han kapat av den, då är det ju bara att ta loss bojan så kan den ligga blodig men intakt i sängen medan TS far till sjukan och lappar ihop amputeringen
Citera
2012-11-30, 09:21
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irganox
Skär av dig foten och lägg den tillsammans med fotbojan hemma i sängen...


hahaha!

Hur ofta besöker dom dig? beroende på det så kan du luska ut om du kan röra dig om ngn kan manipulera bojan så att säga. Jag satt lite tid för ett tag sen. Under mina första dagar ute bar jag boja, men vågade inte pilla på den, ville leva ute ist.
Citera
2012-11-30, 09:27
  #19
Medlem
Sightnesss avatar
Man kan skala av plasten på bandet som går runt fotleden utan att skada de tunna ledarna där inne. Sen förlänger du kretsarna med kablar och klipper av bandet och trär av bojjan.
Nu har du 6h på dig innan larmet går pga av imobilitet.
Innan avbojning anmäler du att bojjan skadats och får en ny monterad.
Kommer de på dig lär du dock få sitta av resten av strafftiden.

Lycka till!
Citera
2012-11-30, 09:28
  #20
Medlem
Köp en UPS och koppla på basenheten, ta sedan med bas och UPS i en väska och du kan rör dig fritt.
Man varför riskera att du hamnar i fängelse?
Citera
2012-11-30, 09:33
  #21
Medlem
Erosenins avatar
Sätt ner fotbojan i varmt vatten i 20 minuter, då expanderar den. Sedan trär du den varsamt av foten.

Eller be någon annan göra dina ärenden.
Citera
2012-11-30, 09:34
  #22
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sightness
Man kan skala av plasten på bandet som går runt fotleden utan att skada de tunna ledarna där inne. Sen förlänger du kretsarna med kablar och klipper av bandet och trär av bojjan.
Nu har du 6h på dig innan larmet går pga av imobilitet.
Innan avbojning anmäler du att bojjan skadats och får en ny monterad.
Kommer de på dig lär du dock få sitta av resten av strafftiden.

Lycka till!

kommer det inte synas störningar när man förlänger kretsarna? iofs kanske man kan seriekoppla med en längre kabel för varje krets och först efter detta klippa den ursprungliga kabeln.
Citera
2012-11-30, 09:39
  #23
Medlem
ExPociias avatar
Mät vad det är fotbojan sänder.

Bygg en sändare som sänder samma sak och sätt fast på en robotdammsugare hemma som åker runt, runt i lägenheten/huset.
Citera
2012-11-30, 09:58
  #24
Medlem
Köp gips, takpanel, målarfärg tapet och metallnät

Klä ett befintligt rum, golv, väggar och tak med metallnät och sätt upp nya paneler och väggar. Måla och tapetsera. Flytta in sängen och datorn till detta rummet, eventuellt en tv också. koppla ström på nätet och vips så är du försvunnen.

De kommer antagligen rycka ut ett antal gånger när signalen försvinner, bara för att hitta dig sittandes i kallingar framför datorn. Kanske tröttnar de till slut och du märker att de inte kommer lika ofta, då använder du din "mobila" faraday bur, trär över benet och när du kommit ur mastens räckvidd är du en fri man.

faraday buren KOMMER att blockera signalerna, men vad polismyndigheten gör åt saken har jag ingen aning om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback