Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-30, 00:16
Medlem
bolibompa999s avatar
Tjena...
har hört att man kan lura sin fotboja?
stämmer detta hur i så fall?

behöver få mer timmar än vad jag fick på min permis...klippa av den e ju kanske inte ett alternativ

kan man på nåt sätt lura den?

tacksam för alla era svar...

mvh
Citera
2012-11-30, 00:27
Medlem
Manboiiis avatar
Linda in den i foile och gärna runt fotleden.

Citera
2012-11-30, 00:37
Medlem
usb3s avatar
TS, hur kommunicerar fotbojjan? Sker det genom ditt internet?
Citera
2012-11-30, 00:38
Moderator
Brutes avatar
Stoppa in foten i frysen i 12-24 h.

Men kanske är inte fotbojan lika lättlurad som bäraren.
Men värt ett försök.

//Brute
Citera
2012-11-30, 00:49
Medlem
bolibompa999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
TS, hur kommunicerar fotbojjan? Sker det genom ditt internet?

gps mottagare i den,dom har tvär koll...kan inte ens skita utan att dom vet va ma gör.
Citera
2012-11-30, 01:04
Medlem
25-To-Lifes avatar
Mottagnings störare.

Gick förut, ingen aning hur det ligger till nu. Om du vill lura den en liten stund och inte helt ta av den alltså.
Citera
2012-11-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bolibompa999
gps mottagare i den,dom har tvär koll...kan inte ens skita utan att dom vet va ma gör.

Det tvivlar jag starkt på. De jag har sett i bruk har en basstation i hemmet, som mäter responstiden (och därav avståndet) till bojan. Går du utanför utmätt område skickas en signal till kriminalvården direkt.

Det går alltså inte att försöka störa signalerna med folie osv eftersom det är just avsaknaden av en signal som skapar larmet. Enda sättet är väl att försöka få av sig den på något sätt antar jag. Men detta är även riskabelt eftersom kriminalvården gör hembesök ibland varje dag. Blir du ertappad blir det nog finkan direkt.

Dock läste jag att man provar nya bojor med gps, men det är än så länge ett test. Inget för gemene man alltså.
Senast redigerad av Makramundi 2012-11-30 kl. 01:13.
Citera
2012-11-30, 01:36
Medlem
usb3s avatar
Hittade detta:

Citat:
Tekniken heter EMS 2000 och kommer från Israel. Den dömde har en sändare fastspänd runt fotleden. Sändaren avger radiosignaler som fångas upp av en mottagare kopplad till telefonjacket i bostaden. Signalerna sänds vidare till en dator där den dömdes schema finns inprogrammerat. Schemat anger i detalj under vilka tider den dömde har rätt att lämna bostaden för arbete, resor till och från arbete, deltagande i programverksamhet eller annan godkänd aktivitet. Om den dömde inte följer schemat alarmeras frivården som har beredskap dygnet runt.

Tydligen är det väldigt ovanligt att man har gps i fotbojan, men det kan förekomma i särskilda fall.
Citera
2012-11-30, 03:43
Medlem
Under---18s avatar
Stoppa den i en mikro där kommer signalerna inte ut
Citera
2012-11-30, 04:33
Medlem
ruben.crocs avatar
fungerar mottagaren i någon annans telefon jack?
isf skulle man kunna dra ur sladden sticka till nån polare och koppla in den
sen säga att man råkade dra ut sladden när du dammsugade
och ha lite tur att dom inte kikar förbi och ska ta drogtest.
Citera
2012-11-30, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruben.croc
fungerar mottagaren i någon annans telefon jack?
isf skulle man kunna dra ur sladden sticka till nån polare och koppla in den
sen säga att man råkade dra ut sladden när du dammsugade
och ha lite tur att dom inte kikar förbi och ska ta drogtest.
Basenheten kommunicerar via mobilnätet, sitter ett litet GSMkort i. Ström får den via vägguttaget, samt ett batteri som fungerar i 48h (kanske var 24 men vill minnas att det var 48) om strömmen går.
Citera
2012-11-30, 05:52
Medlem
Köp en lång förlängningskabel till basstationen och bär med dig den dit du vill gå
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback