2012-11-28, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukhuet
Du som går på högstadiet

Det är 18-årsgräns på Flashback så de du kan få svar ifrån är de som går i åttan femte året i rad.
Citera
2012-11-28, 11:30
Medlem
Blomstertiders avatar
Under min tid i skolan fanns det extremt få elever som var invandrare, så där uteblev nog resultaten.
Dagens skola däremot, fullt förståeligt att procenten smyger sig uppåt 20-40%.
Citera
2012-11-28, 11:37
Medlem
Hackspett1s avatar
Förra skolvalet på mitt gymnasium fick SD ca 33% av rösterna, drygt 1000 elever.
Citera
2012-11-28, 11:40
Medlem
I min högstadieskola, som var monokulturell var det svenskar som levde rövare, med slagsmål i korridorer och dylikt. Nazistfittor som var två år äldre gav sig på en för att vi slog ner hans kompis så han började gråta

I gymnasieskolan märkte jag inget speciellt, förutom att blattarna hörs och syns mer.

Under gymnasietiden när jag och umgängeskretsen började supa blev multikulti en del av vår vardag, med allt från galna negrer på donken till blattar som slog på folk med glasflaskor. Dessutom var vi uppväxta med att undvika att slåss om det går. Det har blivit ett par kulturkrockar under åren.

edit: p.s. han som slogs ner gav sig på min polare två mot en. d.s.
Citera
2012-11-28, 11:42
Medlem
Här kan du se resultaten för 2010 i detalj: http://www2.ungdomsstyrelsen.se:8080/skolval2010/resultat.jsp

Gick ut gymnasiet för snart 2 år sedan och även fast de flesta blattar på min skola var hyfsat trevliga så fick SD runt 10%. (Dock under snittet för skolor, vi hade en del miljölfacister och vegantomtar på vår skola)

Kan även tillägga att någon månad innan valet kom en hetsig blatte och besökte klassrummen och pratade om vem som var svensk och inte.
Senast redigerad av analfungus 2012-11-28 kl. 11:45.
Citera
2012-11-28, 11:52
Medlem
När jag gick i främst högstadiet och gymnasiet, då var det typ 3 dumma svenska low-lifers, och 35 kaxiga invandrare som ofta var högljudda, kaxigaoch bråkiga. Och då har jag inte räknat de som gick på IV-programmet, som främst bara var invandrare med extremt få undantag med nån kaxig svensk "hobby-blatte" och några fjortistjejer.
Citera
2012-11-28, 12:23
Medlem
svampdamps avatar
SD är största parti i min f.d grannkommun
Citera
2012-11-28, 12:29
Medlem
Har för mig att SD fick 25-35% på skolvalet när jag gick på gymnasiet. Vi som växt upp med invandrare i närheten vet hur besvärliga och idiotiska de kan vara, inte alla, men många.
Citera
2012-11-28, 12:43
Bannlyst
Det är inte ovanligt att partier med extrema konservativa åsikter får högt valresultat i skolval. När man börjar bli lite vuxnare får man mer rimliga och vettiga åsikter.
Citera
2012-11-28, 12:55
Medlem
ringmuskelns avatar
I högstadiet gick jag i en mindre (50/50 svenskar/invandrare)-skola och de fanns ett par blattar som var helt vilda som på zoo, de kunde typ inte hjälpa det. Blev intryck mot väggen när en av dem tryckte upp en leksakspistol och höll på å rollspela som gangster och sånna grejor, gick inte ta det på allvar. Fast det var ändå vettiga icke-PK lärare så det blev inte värre på skolan än vad det kunde ha blivit.
Citera
2012-11-28, 12:59
Medlem
Naabois avatar
Kommer ihåg att många som röstade på SD tyckte att det var coolt och spännande. Det var lite kontroversiellt och människor reagerade starkt på att svenska ungdomar valde SD. Visst, många är nog "trötta", men samtidigt tror jag även att många röstar för att provocera omvärlden. Speciellt vuxna och invandrare.
Citera
2012-11-28, 13:02
Medlem
Steffestekares avatar
Eller så är det så att ungdomar inte har lika färdigutvecklade människor och därför inte kan göra en fullständig konsekvensanalys av vad SDs politik innebär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in