2012-11-28, 01:03
Medlem
Du som går på högstadiet eller gymnasiet, och är svensk. Är det de muslimska invandrarna som dominerar mest och bär åt sig som skit på din skola? Tror du det kommer ha en stor inverkan på vilket parti du röstar på i framtiden? Vilket i så fall?
Citera
2012-11-28, 01:05
Avslutad
Nu går jag inte i skolan, men jag tror att ungdomar ser mest utav invandrare och deras beteende, och därmed placerar sin röst utefter det.

Grov generalisering såklart.
Citera
2012-11-28, 01:06
Medlem
I min fd gymnasieskolan Bromma så har jag för mig att 15-20 % röstade på SD i senaste skolvalet.
Citera
2012-11-28, 01:20
Medlem
Kaixs avatar
Nu talar jag enbart utifrån min egna erfarenhet. Jag gick i ett av länets största gymnasieskolor, tog studenten i år.

Invandrare hade en mycket dålig attityd gentemot oss svenskar och skolan. Det var på tal om att anlita väktare på skolan under en tid minns jag som skolledningen beslutade. En händelse som skedde i första klass glömmer jag aldrig, min kompis i klassen blev konfronterad av somalier under skoltid som hävdade att han var rasist. Skulle inte vilja vara i hans skor under den perioden.. Han fick inte lite spö. Där satt jag och såg på medans min kompis fick stryk, så feg var man när man var 16 år

Mina erfarenheter avspeglar ju självklart mitt, och många andras, framtida val av parti. Alltifrån Sverigedemokraterna till Svenskarnas parti.
Citera
2012-11-28, 01:23
Medlem
när jag gick på högstadier 6 år sedan i och med valet 2006 fick alla elever på vår skola rösta i ett skolval, en skola med människor från en skara mindre samhällen alla med områden där ganska nyanlända invandrare kom till!

om jag kommer ihåg rätt är detta ungefärliga siffror, dock eftersom Sossarna satt vid makten då visste de väldigt mycket av det som skulle hända då varje klass fick en pratstund med varje parti! SD fick ju inte en representerad plats eftersom de inte satt i riksdagen! det fanns inte ens röstsedlar för dem utan elever skrev själva dit sina röster på dessa!

socialdemokraterna: 30%
sverigedemokraterna: 25%
moderaterna 15%
centerpatriet 10%
miljöpartiet 10%

Kristdemokraterna
folkpartiet
vänsterpartiet dessa tre partier hade en ganska jämn fördelning av de övriga rösterna (10%) kommer ihåg att inget av dem fick 4%

kom ihåg att detta var 2006 och SD var inte ens speciellt omtalat

lägger till att de nyanlända sattes i flera hyreshus vid respektive centrum i alla samhällen vi var alltså hela tiden påverkade av interaktioner med dessa! 2010 fick SD rundt 12% i riksdagsvalet 2010!
Senast redigerad av Namemelater 2012-11-28 kl. 01:51.
Citera
2012-11-28, 02:11
Avslutad
Svenska skolungdomar ser en verklighet och är oroliga. Samt att det är enklare att finna information om SD och det kanske är lite tuffare att rösta på i den åldern.
Citera
2012-11-28, 02:27
Medlem
antianals avatar
Mm, många invandrarungdomars attityd och nyhetsrapportering tillgänglig utanför censur-media skapar en uppfattning som ingen nätfight och inga floskelvågor kan stoppa.
En annan otrevlig upplevelse är att gå på krogen som 18-åringarna upptäcker.

De senaste åren har SD ökat i alla skolval och till nästa val är de färdiga för valurnorna.

Det är jävligt tråkigt för alla de invandrare som "sköter sig"
Citera
2012-11-28, 02:36
Medlem
Vi hade ett skolval på min skola, 2010 gymnasiet. Det var över 50% som röstade på sverigedemokraterna och då var det inga problem med invandrarna på skolan.
Citera
2012-11-28, 02:37
Bannlyst
Jo, SD dominerar i skolvalen, speciellt idag 2012 skulle jag kunna tänka mig.

Det är bara naiva blåögda svenskar som inte spenderar sina dagar med dom som tror att dom är "sååå fina".
Citera
2012-11-28, 02:41
Avslutad
Över 20% lär dom få i skolvalen.
Citera
2012-11-28, 02:45
Medlem
Yes, det är dock inte så konstigt då vissa invandrare(inte alla) har en tendens att vara extra bråkiga, anklaga en för att vara rasist, bete sig som idioter och ställa till med massa annat spektakel.. Som svensk blir man många gånger väldigt illa behandlad och får ta mycket skit!!! Lärarna/skolan tar inte det på allvar och det är inte mycket man kan göra åt de..
Citera
2012-11-28, 02:50
Medlem
ungdomar röstar för att dem blir rasistiskt trakaserade för deras hudfärg. Finns en del gäng som går runt och letar efter nån liten viting so dem kan spöa upp :P. Den där rasismen kommr från barnens hemländer familjens land asså typ bosnien där dem så kallade zigenare är utanförsammh'llet och syrien där iraker tex inte har nån rätt o jobba. Ligger i deras kultur mycket rasism mot afrikaner och kineser oxo.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in