2012-11-27, 16:40
Medlem
Nejmen håller verkligen pojkarna i dockor och flickor kör brandbilar? Nej nu står inte världen till påsk!
Citera
2012-11-27, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Nejmen håller verkligen pojkarna i dockor och flickor kör brandbilar? Nej nu står inte världen till påsk!

Jag tror det är kört redan vid Lucia. Flickor tar på sig strutar och håller i stjärnpinne och världen är ett minne blott. Fast det det tragiska är att ingen kommer att minnas det för då är sagan all. Synd på så rara ärtor. Men så går det när jävulen får ta över så här totalt som i den här katalogen.
Citera
2012-11-27, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
1) Helt uppenbart är det inte irrelevant. Vad du borde säga är att det handlar om olika saker. Att manlighet är såväl kulturellt som biologiskt. Att blunda för kulturens betydelse är just att blunda.

2) Amazonerna var kvinnor. Krigande sådana. Ja, enligt mytologin, men det kvittar väl. Vidare har vi så klart olika kvinnliga gudar som är gudar över det du i allra högsta grad skulle se som manliga ting (e.g. jakt som i fallet Artemis och Diana, eller visdom, krigskunskap, matematik och intellekt, etc. som i Athena och Minerva). Här på hemmaplan har vi ju Freja (krigsgudinna) och för den delen Valkyriorna.

3) Även om jag nu instämmer i att vi har ett biologiskt material att ta hänsyn till så förstår jag likafullt inte det historiska resonemanget. Vi har idag - tveklöst - andra förutsättningar för organisering. Om nu vår förändrade omgivning skapar förutsättningar för att vara annorlunda, varför då inte vara det? Att vi inte var det förr är svårligen ett argument - om vi nu inte menar att det går, och går det inte, vad har vi då att uppröras över, då spelar det ju ingen roll vad vi gör. Resultatet blir ju detsamma oavsett.

Haha jadu, när du börjar använda mytologi som argument, då är det ett starkt bevis på att du är rätt förlorad.

Inser du inte att vi när som helst kan bli kastade tillbaka på stenåldern? Om ett kärnvapenkrig utbryter så kommer vi med största sannorlikhet få leva som grottmän igen, du tror alltså ärligt talat att kvinnor kommer få ha någon betydande ledande position då? Du tror ärligt talat att kvinnor är dom som kommer få gå ut i krig? Du tror att genus kommer att råda då?

Det behövs inte ens ett kärnvapenkrig, bara ett vanligt anfall från våran nation så måste vi ut i krig, vad ska vi då göra? Skicka ut våra fruntimmer? ELler justja, våran arme är ju idag så oerhört jävla nedrustad och patetisk tack vare dagens feministiska fjoll-politik så till och med en negerstamm i afrika skulle kunna erövra oss.
Citera
2012-11-27, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Haha jadu, när du börjar använda mytologi som argument, då är det ett starkt bevis på att du är rätt förlorad.

Inser du inte att vi när som helst kan bli kastade tillbaka på stenåldern? Om ett kärnvapenkrig utbryter så kommer vi med största sannorlikhet få leva som grottmän igen, du tror alltså ärligt talat att kvinnor kommer få ha någon betydande ledande position då? Du tror ärligt talat att kvinnor är dom som kommer få gå ut i krig? Du tror att genus kommer att råda då?

Det behövs inte ens ett kärnvapenkrig, bara ett vanligt anfall från våran nation så måste vi ut i krig, vad ska vi då göra? Skicka ut våra fruntimmer? ELler justja, våran arme är ju idag så oerhört jävla nedrustad och patetisk tack vare dagens feministiska fjoll-politik så till och med en negerstamm i afrika skulle kunna erövra oss.

Vadå kan bli kastade tillbaka till stenåldern? I och med den här katalogen kommer vi att utplånas, det är ett som är säkert. Och vad ska vi med armer då till kan du förklara det?
Citera
2012-11-27, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuppHuvud
Armén har sina krav utifrån mått på beteenden. En kvinna som klarar proven bättre än en man är bättre lämpad än DEN mannen. Som sagt, mellangruppskillnaderna är mindre än inomgruppskilladerna.

Nej, i stort sett ingen kvinna klarar proven bättre än någon man. Det har till och med visat sig att man tar in kvinnor som får MYCKET SÄMRE resultat bara för att det ska vara "jämställt".

Mellangruppsskillnaderna är INTE mindre än inomgruppsskillnaderna, är du helt från vettet?!

Visa mig en källa på detta. NU, och inte expo din pantade tomte.
Citera
2012-11-27, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Testosteron påverkar en kognitiva förmågan något enormt. Det finns ENORMA, ENORMA skillnader mellan män och kvinnor, fysiskt som mentalt.

Ge mig en enda, EN ENDA evolutionär anledning till varför det INTE skulle göra det.

Herregud ni genusidioter är så otroligt jävla korkade och naiva.

Först och främst, jag är ingen "genusidiot" vad det nu är. Jag litar på vetenskap och logik.

Men okej, lägg fram lite forskningsartiklar som visar på de här ENORMA mentala och kognitiva skillnaderna. Måste vara något jag missat under mina 5 år jag läst om mänsklig kognition och psykologi.

En evolutionär anledning till varför det inte skulle finnas skillnader? Det finns skillnader, men de skiljer sig inte så mkt åt och har absolut inte så stora konsekvenser som du verkar tro.
Citera
2012-11-27, 16:53
Medlem
playmates avatar
Britter är sjukt konservativa gällande barns könsroller, det är jättetråkigt att se. Jag har under ett års tid varit au pair i Storbritannien och märkt av detta på flera sätt, något som fått mig att vilja kämpa för att bestrida rollerna som barn stöps in i som inte ger de alla världens möjligheter, som jag tycker att alla barn har rätt till.

Bland annat ser jag hur barnen blir helt olika behandlade i lekparken, föräldrar kan be sin 3-åriga dotter att sluta springa runt i lera för att "it's not lady like", men pojkarna får springa runt hur mycket de vill. Har även hört föräldrar prata om att de sätter på sina döttrar en fin kjol innan de går till parken, för att döttrarna vet att de får skäll om de smutsar ner den och leker därför "fint" istället för att härja runt.

Ett annat exempel är när jag tittade på TV med ett av mina värdbarn (pojke, 5 år) och någon reklam för en typisk tjejig leksak (ni vet, när det är massa små flickor med och ALLT är rosa) visades varpå han utbrast: "that looks sooo cool, I want that for my birthday!" och hans pappa då kommer in i rummet och säger typ "nämen, tittar du på tjejreklam? Du kan ju inte leka med den, den är ju för tjejer! Är du en liten tjej eller? " och jag bara satt där och fattade ingenting medan pojken såg ledsen ut.

Har även hört barnen uttrycka sig om att de inte kan ha speciella färger för att de är pojkar, och en värdmamma som sa "det hade ju varit kul att ha en dotter, så att man kunde klä henne i roliga, ljusa färger!"

Varför är ni så emot att låta barn vara barn och varför vill ni begränsa dem så?
Citera
2012-11-27, 16:55
Medlem
Danneuslingens avatar
I Sverige är det förbjudet att att presentera pojkar som snickare och flickor som sjuksköterskor. Tvärtom går dock bra, då är det jämställt.

Vi lever i en totalitär regim, styrd av feministflator.
Citera
2012-11-27, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Britter är sjukt konservativa gällande barns könsroller, det är jättetråkigt att se. Jag har under ett års tid varit au pair i Storbritannien och märkt av detta på flera sätt, något som fått mig att vilja kämpa för att bestrida rollerna som barn stöps in i som inte ger de alla världens möjligheter, som jag tycker att alla barn har rätt till.

Bland annat ser jag hur barnen blir helt olika behandlade i lekparken, föräldrar kan be sin 3-åriga dotter att sluta springa runt i lera för att "it's not lady like", men pojkarna får springa runt hur mycket de vill. Har även hört föräldrar prata om att de sätter på sina döttrar en fin kjol innan de går till parken, för att döttrarna vet att de får skäll om de smutsar ner den och leker därför "fint" istället för att härja runt.

Ett annat exempel är när jag tittade på TV med ett av mina värdbarn (pojke, 5 år) och någon reklam för en typisk tjejig leksak (ni vet, när det är massa små flickor med och ALLT är rosa) visades varpå han utbrast: "that looks sooo cool, I want that for my birthday!" och hans pappa då kommer in i rummet och säger typ "nämen, tittar du på tjejreklam? Du kan ju inte leka med den, den är ju för tjejer! Är du en liten tjej eller? " och jag bara satt där och fattade ingenting medan pojken såg ledsen ut.

Har även hört barnen uttrycka sig om att de inte kan ha speciella färger för att de är pojkar, och en värdmamma som sa "det hade ju varit kul att ha en dotter, så att man kunde klä henne i roliga, ljusa färger!"

Varför är ni så emot att låta barn vara barn och varför vill ni begränsa dem så?

En del har väldigt svag känsla vad de har för kön så de måste förstärka det och göra det extremt tydligt. De är osäkra på om de är män eller kvinnor helt enkelt. Och därför tror de att barn ska börja må dåligt om man inte delar inte egenskaper och leksaker i två helt olika delar.
Citera
2012-11-27, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MuppHuvud
Först och främst, jag är ingen "genusidiot" vad det nu är. Jag litar på vetenskap och logik.

Men okej, lägg fram lite forskningsartiklar som visar på de här ENORMA mentala och kognitiva skillnaderna. Måste vara något jag missat under mina 5 år jag läst om mänsklig kognition och psykologi.

En evolutionär anledning till varför det inte skulle finnas skillnader? Det finns skillnader, men de skiljer sig inte så mkt åt och har absolut inte så stora konsekvenser som du verkar tro.

Haha, "jag litar på vetenskap och logik" samtidigt som du resonerar som du gör, ja herregud

Här har du genom en snabb google sökning rätt många skillnader:

http://www.shavemagazine.com/women/10-Psychological-Differences-Between-Men-and-Women
http://www.psychologytoday.com/blog/enlightened-living/200901/gender-differences-sexuality-and-emotional-infidelity
http://www.acrwebsite.org/search/view-conference-proceedings.aspx?Id=6390
http://homepage.psy.utexas.edu/homepage/group/busslab/pdffiles/Psychological_Sex_Differences_1995.pdf
Citera
2012-11-27, 16:59
Medlem
AoE3#1s avatar
Jag vill bara fråga er en frågor;

Anser ni feminister att en man får slå en kvinna?

Det är frågan, som jag tycker är svaret till hur det ska se ut. Det snackas om kvinnomisshandel hit och dit medan en porrstjärna antastar Justin Bieber på scenen framför miljoner tittare utan några konsekvenser alls. Sen vill ni att kvinnor ska anses vara lika som män? Det går inte. Kvinnor och män är olika. Visst, vårat samhälle kanske inte är uppbyggt som det en gång var, men vid de flesta livsfarliga situationer t.ex. kommer mannen reagera som en man och kvinnan som en kvinna.

Och ja TS, jag tycker att det är patetiskt hur lågt mannen har sjunkt i Sverige.
Citera
2012-11-27, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Jo, jag ska genast hem och slå min fru. Hur fan tänkte hon när hon lämnade spisen egentligen. Och vad fan gör du på nätet? Laga mat, kvinna.

Börjar bli lite ordning på dig med ser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in