2012-11-28, 19:02
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av youngsoulrebels
Då kanske du som är så bildad kan tala om var bilgenen sitter på Y-kromosomen för jag har inte hittat den.

Om du läser mellan raderna så påpekade jag att det är skillnader mellan oss, varför inte bara låta det vara så?

Förövrigt så är genusvetepnskap enligt min utsago en psuedovetenskap och borde platsa in bland astrologi, rasbiologi ,Parapsykologi och alkemi osv.
Senast redigerad av Wheeler88 2012-11-28 kl. 19:05.
Citera
2012-11-28, 19:13
Medlem
Luismis avatar
Könsneutrala leksaker? Det är väl precis samma leksaker som tidigare, med skillnaden att båda könen "får" leka med dem? Låt barnen välja själva, var exakt ligger felet i att en kille vill leka med en barbiedocka eller en tjej med en actionman? Det är klart att man inte ska tvinga på barnen leksaker de inte uppskattar, men det är ju inte det som är poängen... Jag tycker för övrigt att det är lite kul att tjejens dammsugare är rosa medan killens är blå...

Minns själv när jag var yngre och någon gång åt på McDonalds, bad alltid om att få "killeksaken" eftersom den var mycket roligare än "tjejleksaken" (oftast en bil eller actionman åt killarna och en barbieliknande docka åt tjejerna). Klippte av håret på flera barbiedockor och färgade det grönt med tuschpenna. Och hur har jag blivit? Ganska okej och riktigt feminin om ni frågar mig.
Citera
2012-11-28, 19:14
Medlem
cateatdogs avatar
Herregud.
Jag bubblar när jag läser TS inlägg och folk som "SKÄMS" för oss svenskar och sedan bry sig över vad andra länder tycker om generation"-hen".

Vad fan är problemet?
...min dotter ska fan inte lära sig att va på andra plats för hon är tjej !
Hon ska fanimig heller INTE genom hela jävla barndommen tvingas på docker och sminkväskor och lära sig att va vacker medans grabbarna bygger, konstruerar och utvecklar tekniska färdigheter som ger dom många års försprång.

Jag har talat om för min omgivning att dockor och annat som gör barn korkade och lär sig att om man har en vagina så ska man inte leva för sin egen skull tackas vänligen men bestämt nej till.
Om man läser lite utvecklingspsykologi så blir man förvånad av hur vi stöper våra barn ...man kan tom komma fram till detta själv med om man tänker efter.

Min dotter får dockor och smyckes-prylar den dagon hon själv vill det men aldrig att jag kommer påtvinga henne denna börda !

Vad britter tycker kan man ju ge fan i ...dom behandlar ju sina kvinnor ganska illa och är väll 30 år tillbaka i tiden (arbetarklass generellt). Dom borde lära sig att skriva, tala, räkna och borsta tänderna. Då har dom kommit ett litet steg framåt ...men det är väll för jobbigt !
Citera
2012-11-28, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Om du läser mellan raderna så påpekade jag att det är skillnader mellan oss, varför inte bara låta det vara så?

Förövrigt så är genusvetepnskap enligt min utsago en psuedovetenskap och borde platsa in bland astrologi, rasbiologi ,Parapsykologi och alkemi osv.

Skulle gärna se en karikatyr på youngsoulrebels här i Larsson-stil med texten.

"youngsoulrebels hittar bil-genen"

Citera
2012-11-28, 19:16
Medlem
RausGrisens avatar
Du har rätt i sak.

Titta bara på vad de "andra" skriver om oss i media.
Sverige, Mellanmjölkens land. Nej har ingen källa nu och/eller
utgår från de människor jag talat med hittills angående detta.

Jag kan nästan slå huvvet på spiken och säga att de FLESTA mammor och
pappor vill sina barn väl, och det inkluderar könsroller.
Innebär inte att man rycker bilen eller plastsvärdet ur sin dotters hand eller
läxar upp sonen när han har lekt mamma-pappa barn med Ken & Barbie.

Så, nu är ja klar här. Nästa dumma inlägg ... hehehe.

För helvete, det är barn, låt dem vara!

Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88

Senast redigerad av RausGrisen 2012-11-28 kl. 19:18.
Citera
2012-11-28, 19:17
Medlem
TeoLogiks avatar
Man blir ju nästan radikalfeminist av att läsa vad ryggradsreflektionen hos FB-folket är. Jösses, låt ungarna leka med vad dom vill.

Jag gillar BR:s grepp!
Citera
2012-11-28, 19:29
Medlem
youngsoulrebelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Skulle gärna se en karikatyr på youngsoulrebels här i Larsson-stil med texten.

"youngsoulrebels hittar bil-genen"

haha, ja en tyvärr så fattar ju många inte ens ironin i att fråga efter bilgenen. har IRL varit med om att en snubbe inte förstod utan sa ungefär att "man har faktiskt inte kartlagt alla genen än". humor!
Citera
2012-11-28, 19:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Herregud.
Jag bubblar när jag läser TS inlägg och folk som "SKÄMS" för oss svenskar och sedan bry sig över vad andra länder tycker om generation"-hen".

Vad fan är problemet?
...min dotter ska fan inte lära sig att va på andra plats för hon är tjej !
Hon ska fanimig heller INTE genom hela jävla barndommen tvingas på docker och sminkväskor och lära sig att va vacker medans grabbarna bygger, konstruerar och utvecklar tekniska färdigheter som ger dom många års försprång.

Jag har talat om för min omgivning att dockor och annat som gör barn korkade och lär sig att om man har en vagina så ska man inte leva för sin egen skull tackas vänligen men bestämt nej till.
Om man läser lite utvecklingspsykologi så blir man förvånad av hur vi stöper våra barn ...man kan tom komma fram till detta själv med om man tänker efter.

Min dotter får dockor och smyckes-prylar den dagon hon själv vill det men aldrig att jag kommer påtvinga henne denna börda !

Vad britter tycker kan man ju ge fan i ...dom behandlar ju sina kvinnor ganska illa och är väll 30 år tillbaka i tiden (arbetarklass generellt). Dom borde lära sig att skriva, tala, räkna och borsta tänderna. Då har dom kommit ett litet steg framåt ...men det är väll för jobbigt !
Det har inte varit något tvång innan heller, möjligtvis viss "påverkan". Men det går i princip inte att tvinga barn att leka med leksaker de tycker är trista... Varken innan eller efter att leksaksbilderna har förändrats. Jag känner INGEN, varken tjej eller kille, som någonsin har beskrivit sin barndomslekar som ett tvång. Och själv sket jag totalt i alla lekar/leksaker jag tyckte var trista som barn, finns väl ingen som är mer obrydd i saker de inte gillar som just barn. (under cirka 10 års ålder i alla fall, först därefter grupptryck brukar komma in i bilden). Sedan säger du att dockor och typiska tjejleksaker gör tjejerna korkade (FAST de generellt sett lyckas bättre i skolan), så varför i hela friden ska man då få fler killar att leka med det då?? Det logiska borde väl vara att få bort tjejleksaker helt då, ja eftersom du tydligen värderar dessa som sämre.
Citera
2012-11-28, 19:38
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Det har inte varit något tvång innan heller, möjligtvis viss "påverkan". Men det går i princip inte att tvinga barn att leka med leksaker de tycker är trista... Varken innan eller efter att leksaksbilderna har förändrats. Jag känner INGEN, varken tjej eller kille, som någonsin har beskrivit sin barndomslekar som ett tvång. Och själv sket jag totalt i alla lekar/leksaker jag tyckte var trista som barn, finns väl ingen som är mer obrydd i saker de inte gillar som just barn. (under cirka 10 års ålder i alla fall, först därefter grupptryck brukar komma in i bilden). Sedan säger du att dockor och typiska tjejleksaker gör tjejerna korkade (FAST de generellt sett lyckas bättre i skolan), så varför i hela friden ska man då få fler killar att leka med det då?? Det logiska borde väl vara att få bort tjejleksaker helt då, ja eftersom du tydligen värderar dessa som sämre.

så om ett barn får en viss typ av leksaker och inget annat, leker inte denna med dom då?
SJÄLVKLART att vi styr deras intresse.
Senast redigerad av cateatdog 2012-11-28 kl. 19:41.
Citera
2012-11-28, 20:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
så om ett barn får en viss typ av leksaker och inget annat, leker inte denna med dom då?
SJÄLVKLART att vi styr deras intresse.
Jo "viss påverkan". Men jag vet många tjejer och killar som skaffat sig helt andra intressen trots detta hemska tvång. Jag vet killar som sminkar sig, eller är intresserade av blommor eller klädmode, och jag vet tjejer som ogillar barbiedockor och älskar att dricka öl och kolla fotboll (ni vet, såna där manliga intressen som inte gör någon korkad, så som dockor gör...), Och de påstår att de knappt heller känt att de har lekt med något de inte gillar. Trotts allt tvång. Men självklart påverkas barn också, men jag vill påstå att de allra flesta blir vuxna människor som känner att de har roliga och fria intressen ändå.
Citera
2012-11-28, 20:29
Medlem
ivemesss avatar
Det här svenska feminister gör emot ungar - där de förnekar dem rätten till dess biologiskt medfödda identitet - borde egentligen klassas som ett övergrepp. Och inte som ett progressiv utveckling emot någon androgyn utopi - som virriga batikhäxor fick en vision om i en dröm efter en sen kväll med 'snäppet' för mycket papp-vin.

Om RFSU ska propagera för HBTQ-människors rättigheter kan svenskarna inte samtidigt bedriva någon slags häxjakt emot det som - de facto - är naturligt, Sverige är ett jävla skämt så det är inte så konstigt om andra länder skrattar åt det.
Citera
2012-11-28, 20:32
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpan
För sexiga, kvinnliga agenter/actionbrudar är jätteovanligt
Det där var som sagt ironi, och den jag citerade tyckte minsann att kvinnliga agenter/actionbrdar om inte är högst opassande så i vart fall löjeväckande.

Jag har senare förstått att det jag ansåg vara ett så jävla dumt uttalande att ironin var uppenbar, inte alls avvek från gängse inskränkt och osäker fjunläpp här i tråden. I floden av deras korkade inlägg gick ironin i mitt inlägg många förbi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in