2012-11-27, 15:08
Medlem
Hur kränkt kan man bli egentligen? Det här var ju droppen för mig i alla fall. Skratta, nä fy fan!
Citera
2012-11-27, 15:15
Medlem
Att detta ens uppmärksammas tycker jag är patetiskt. Allvarligt, ska det bli ramaskri när ett företag inte väljer att konsekvent följa könsrollerna? Observera att det både finns pojkar och flickor som leker med alla leksaker.

Att sen en brittisk mamma tror att det är genetiskt vilka leksaker man leker med =
Citera
2012-11-27, 15:27
Medlem
TerryCrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Eh, du inser att Blogger/blogspot funkar under de flesta toppdomäner?

Jag skulle t. ex. kunna länka till http://captaincapitalism.blogspot.com.au/2012/11/target-swedish-feminism.html, men det betyder inte att bloggaren befinner sig i Australien...

Ouch, stupid me
Citera
2012-11-27, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppHuvud
Att detta ens uppmärksammas tycker jag är patetiskt. Allvarligt, ska det bli ramaskri när ett företag inte väljer att konsekvent följa könsrollerna? Observera att det både finns pojkar och flickor som leker med alla leksaker.

Att sen en brittisk mamma tror att det är genetiskt vilka leksaker man leker med =
Varhelst människor funnits har det funnits manligt och kvinnligt, det kan inte vara något annat än genetiskt om man inte tror på grottmänniskor som åkte runt på rullskridskor världen över och spred könsroller.
Citera
2012-11-27, 15:30
Bannlyst
Citat:

Ja det är genetiskt, något som även studerats hos apor.

Att du inte förstår detta påvisar vilken oerhört begränsad kunskap om biologi du har.
Citera
2012-11-27, 15:31
Medlem
Det intressanta är att alla "flicksaker" är rosa. Kunde de inte ha färgat dem i några andra färger än de typiska flickfärgerna?
Föräldrarna som köper tramset lär ju ha en aning om vilka färger som associeras till vad.

För övrigt anser jag att de flesta sådanahär leksaker är otroligt tråkiga, varför inte köpa lite lego eller något annat som faktiskt är utvecklande och roligt?
Citera
2012-11-27, 15:32
Medlem
Libberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrews
Haha jävla idiot som länkar till "USA" när det är .se domän

Vaknat på fel sida?
Lär dig mer om hur blogspot fungerar själv innan du vräker ur dig förolämpningar.
Bloggaren, som för övrigt har en hel del följare på både bloggen och på Youtube, heter Aaron Clarey och han är i alla fall amerikan.
Citera
2012-11-27, 15:32
Medlem
JohnnyDestroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Hur kränkt kan man bli egentligen? Det här var ju droppen för mig i alla fall. Skratta, nä fy fan!

Ja, hur kränkt kan man egentligen bli? Lika kränkt som en flashbackare som flera gånger per dag kastar sig ned på golvet och drar sig i håret medans tårarna sprutar?

Det är så jävla lustigt att de mest lättkränkta människorna i världen spenderar all sin tid med att antingen gråta ut över hur lättkränkta alla babbar är, eller få hysteriska gråtanfall för att någon pojke i någon leksakskatalog inte är tillräckligt macho.

"Vad falls?! Han bär ju inte björnpäls? LEAVE BRITTNEY ALOOOONE!" *gråter som Lille Skutt*"
Citera
2012-11-27, 15:36
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leskigt
Mina favoriter från katalogen:

Bögkillen:
http://s1.bild.me/bilder/160512/8730374swedish-gay-kid.jpg

Pojkflickan:
http://s1.bild.me/bilder/160512/6288964tjejkille.jpg

Maila gärna BR leksaker och säg vad ni tycker:
webshop@br-leksaker.se
I går klippte jag mig hos en manlig herrfrisör och mina småtjejer leker ofta agenter. Ska jag sluta klippa mig där och förbjuda barnen att leka agenter eller?
Citera
2012-11-27, 15:38
Medlem
Lifelovers avatar
Att britterna skrattar sätter jag föga värde vid. Poängen är väl ändå att det man har mellan benen inte avgör vad man tycker om att leka med för typ av leksaker, medan samhället försöker få det att verka så genom att marknadsföra olika leksaker till olika grupper av barn. Det sjuka är att man inte låter ungarna leka med det de känner för, istället för att sträva efter könssegregering. Låt britterna skratta tills tänderna ramlar ur.
Citera
2012-11-27, 15:40
Medlem
Sevorexias avatar
Som vanligt så ska britterna veta bäst. Låt småpojkarna leka med kök om dom vill, det är ju bara en jävla reklamsida för fan. När blev folk så jävla seriösa om allt sånt här? Jag tror på fullaste allvar att det inte spelar någon roll om sonen/dottern leker med action man eller barbie, könsroller kommer dom att få tillräckligt av när dom börjar skolan några år senare.
Citera
2012-11-27, 15:40
Medlem
Citat:

Finns det några biologiska betingelser i din föreställningen av världen, eller är allt roller i ett könsspel definierat av samhället ? Är könens ömsesidiga attraktion resultatet av en spelad roll, eller finns det även hos dig plats för biologiska förklaringar?
Om du bejakar biologiska förklaringar, var går din gräns ? Hur långt är beredd att förändra dig själv, för att hjälpa till att bryta ned könsroller, innan du når en punkt där du säger, detta är inte okay ?
Senast redigerad av kalle2525 2012-11-27 kl. 15:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in