2012-11-26, 22:01
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Hej,

Tänkte att vi skulle skapa en systertråd till Dina dummaste kunder-tråden.
Länk till den: https://www.flashback.org/t297472

Denna tråd handlar om när du är kunden och möter en dum säljare, kassör, ett korkat affärsbiträde eller annan servicepersonal.

Som helt enkelt bär sig korkat eller dumt åt.

Jag ska börja med en egen historia:
Idag skulle jag betala med kort i en större varuhuskedja. När jag stoppat ner kortet stod det i displayen:
Dra kortet.

Det gör det ibland så ja tog upp kortet, det fanns ingen indikation på hur kortet skulle dras, men efter att jag funderat en kort stund så drog jag kortet, det var rätt.

Jag stoppade i kortet igen och skulle just börja knappa koden, då tar den puckade kassören upp kortet, jag sa att det stod att jag skulle dra kortet, trög jävel som inte fattade det. Sen höll han på å stoppa ner kortet å ta upp de, jag sa, låt den vara, han lät den vara, jag tryckte ner den fullständigt knappade in koden och godkände betalningen.

Hoppas för hans skull att han var ny. Jävla nollkollsnisse.
Citera
2012-11-26, 22:03
Medlem
TheGamers avatar
Alla gör vi misstag på jobbet, fast han kanske var som du säger, ny och då kan man ju alltid vara lite trevlig ändå - ingen skada är ju skedd.
Citera
2012-11-26, 22:12
Medlem
ElizabethDeanss avatar
Underbar tråd!

Var ska man börja?
Jag ringde t.ex. för att fråga om en nyköpt printer och varför jag inte kunde skriva ut trådlöst. Först började han med att fråga om skrivaren var påsatt. "Ja." sa jag, man är ju van vid de här standardfrågorna och förstår att det faktiskt finns en hel del riktigt dumma/gamla/dementa människor som ringer till dem också. Sen frågade han om sladden satt fel i. Jag upprepade att den syntes som kopplad till routern men att det ändå inte gick att skriva ut. Då frågade han om skrivaren var påslagen igen och sen om sladden satt rätt i. Sen satte han mig på att vänta till lite trevliga toner, en kvart senare kom han tillbaka och bad mig kontrollera hur sladdarna var kopplade för tredje gången. Då slängde jag på luren.

Löste sedan problemet genom olika forum. Ibland undrar man varför de besvärar sig att ha kundtjänster om de som sitter där ändå inte vet ett skit?!?!?
Citera
2014-04-05, 13:04
Medlem
Kanske inte så korkat egentligen, men man märker att kassapersonal på McDonald's o liknande går på autopilot. Följande konversation har uppspelat sig ca tusen gånger:

Jag: "En Big Mac o co med cola"
Kassör: "Och vad ska du ha att dricka?"

också denna är en klassiker:
Jag: "En svart kaffe och kanelbulle tack"
Kassör: "Vill du ha mjölk i kaffet?"

På det lokaltåg jag ofta åker märker jag att tågvärdarna inte kollar biljetterna ordentligt. Man köper sin biljett i automat på perrongen och visar sedan upp vid biljettkontrollen för konduktören. Brukar ofta roa mig med att visa en gammal biljett, som är utgången. Inte EN enda gång har någon påpekat för mig att biljetten är ogiltig, utan de bara nickar och går vidare. Har dock inte vågat mig på att låta bli att köpa biljett eftersom det vore riktigt pinsamt om de faktiskt skulle märka nåt och jag då inte skulle ha någon giltig biljett.
Citera
2014-04-05, 15:37
Avslutad
En taxi-chaufför som skulle köra mig till Ängelholm från Helsingborg.

Hade först kommit in med ambulans på akuten i Helsingborg, från Ängelholm. När allt var sytt o så ville de lägga in mig på psykakuten, men jag ville åka hem. Så sa den jättetrevliga personalen att jag kunde få en sjukresa. Ok, taxin skulle komma om 40 min. Sen när han kommer så säger jag typ:
Jag: -Då får jag en faktura hem, på typ 100 kr?
Taxi: -Nänä, det kostar runt 600-700 kr.
Jag: -Nä, men jag skulle ju få det som sjukresa!
Taxi: -Taxi mellan Helsingborg o Ängelholm kostar 600-700 kr.
Jag: -Nä, men gå in o prata med de i receptionen på sjukhuset då!
Taxi: -Jaja...

Så gick han in o begrep inte ett dugg av vad de sa. Så ringde han sin chef o pratade på sitt språk i ett par minuter. Men han stod fast att jag skulle betala fullpris. Han visste inte vad en sjukresa var för något. Sen gav de i receptionen upp, o ringde ett annat taxibolag.
Citera
2014-04-05, 15:56
Medlem
Syeks avatar
En kvinna på McDonalds drog ner hela näven i pommes fritsen för att provsmaka, notera utan handskar. Sen serverade hon
Citera
2014-04-05, 18:50
Medlem
Torasts avatar
På konsum skulle jag växla ett sånt där pappersrör med 50 enkronor i, vikt ca 350 g står det på rören. Tjejen i kassan vägde röret och sa att det bara var 49 kr i eftersom det vägde 349 g. Efter fem minuter av tjafs räknade hon de 50 enkronorna för hand och gav mig sedan min femtiolapp med bitter uppsyn.
Citera
2014-04-06, 18:02
Medlem
MrWins avatar
Jag gick in på Telenors butik och frågade en säljare om micro sim kort. Han svarade inte på frågan utan ville ha mitt telefonnummer och såg på sin skärm att jag använde kontantkort. Ivrig säljare som han var började han genast att försöka övertyga mig om att skaffa ett abonnemang i stället. Jag sade att jag gärna ville ha svar på min fråga. Han envisades med att försöka sälja sitt jävla abonnemang som skulle kosta 200 kr/mån. Jag sade då att jag ringer för 30 kr/mån och undrade varför skall jag då skall skaffa ett abonnemang för 200 kr/mån, sedan gick jag ut ur butiken.

Jag fick ringa till Telenor för att få ett vettigt svar på min fråga om sim kort.
Citera
2014-07-08, 17:48
Medlem
zaaph1s avatar
IQ-befriad personal. Era roligaste möten med förståndshandikappad personal i affären!

Var på Hollister i Stockholm och skulle köpa ett par shorts i födelsedagspresent till min lillebror.
När jag får hjälp av en tjej som jobbar där och hittar ett par som jag gillar så håller jag upp shortsen och undrar lite högt för mig själv "undrar om de passar på honom".
Då frågar hon: "Hur gammal är han?"
Varpå jag svarar: "13 år"
Då får jag ett av dom mest efterblivna svaren jag varit med om, hon säger: "Min brorsa är 14 år och dom passar på honom så då borde dom ju passa"

Hur hon, baserat på ålder, kan få för sig att just den storleken skulle passa är utom min förståelse. Fick mig iaf ett gott jävla skratt, köpte shortsen och drog hem.
Ja, hon var blonde
Har ni också stött på fruktansvärt efterbliven personal? Berätta isf!
Citera
2014-07-08, 17:53
Medlem
Sankt-Nikolauss avatar
Hur fan kunde hon veta att era brorsor är i samma viktklass? xD
Citera
2014-07-08, 18:03
Medlem
Cerises avatar
Majoriteten av alla kassörer jag träffar på är antingen otrevliga eller totalt dumma i huvudet med extremt mycket fördomar gentemot sina kunder.

Rolig historia för örvrigt, jag skrattade högt
Senast redigerad av Cerise 2014-07-08 kl. 18:06.
Citera
2014-07-08, 18:22
Medlem
Eh, är det bara jag som inte finner det roligt och tycker att hennes svar var helt normalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in