2006-02-09, 15:22
Medlem
OneUps avatar
Bertta om de dummaste kunder du har sttt p i ditt arbetsliv!

Jag sitter bl.a. nu och knappar in kortbestllningar som folk har skickat till ett bensinbolag.
Det finns en ruta dr det str Medborgarskap (om ej svenskt).
Mnga e skapligt korkade och skriver Svenskt.
En har varit riktigt korkad och skrivit Ja.
Priset tar dock den som skrev Medborgarskap!
(Antog skert att man skulle skriva just Medborgarskap, om det inte var svenskt)

Sen har vi tiden p ADSLsupporten ( ) dr kan vi snacka mnga historier... terkommer med dem om jag orkar.
Citera
2006-02-09, 15:30
Medlem
Maeglins avatar
Jobbade som brebrare och fick med mig koder som inte fungerade till portarna. Jag hade mycket post i famnen och postklder (var dessutom nyfriserad) d jag frgade en kvinna i 40-rsldern som varken var senil eller konstig om hon kunde ge mig koden till den port hon precis lmnat.

Hon tittade p mig och sa "hur vet jag att du r brevbrare?". Det springer s mycket konstigt folk hr i krokarna."

Sen insg gonblicket efter, hur jvla dum hon var.
ppnade porten och gick samtidigt som hon undvek att vcka ytterligare uppmrksamhet. Jag garvade resten av dagen.

Vafan trodde hon? Att jag kltt ut mig till brevbraren och vittjat en postlda med syftet att infiltrera en trappuppgng??
Citera
2006-02-12, 20:26
Medlem
Hnde dock inte mig men en kollega. En p jobbet ringde och frgade varfr det inte blev ngon bild p projektorn.... hon hade tagit ur sladden frn datorn och satt i projektorn. S att istllet fr dator>projektor var det nu skrm>projektor.

Undrar vad som kan vara fel...
Citera
2006-02-12, 20:38
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
En snubbe som hade problem med att alla utskrifter p den nya skrivaren kom ut upp-och-nervnda. Teknikern som han pratat med frst hade inte kopplat och hjlpt honom att ominstallera skrivaren - istllet fr att vnda p pappret.
Citera
2006-02-12, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
En har varit riktigt korkad och skrivit Ja.

Varje gng jag fr en enkt i handen med frgan "Man eller Kvinna" fyller jag alltid i Ja.
Citera
2006-02-12, 20:55
Medlem
Livingstons avatar
En gubbe stllde sig och pissade mitt i en brunn ute p vr frsljning en gng, sen gick han helt sonika bort och kollade p diverse artiklar. Fanskapet ville sedan ha hjlp med ngot, men d gick jag bara drifrn.

Godartad prostatafrstoring kanske?
Citera
2006-02-13, 11:26
Medlem
20Qs avatar
Nu r det hr ingen kund, men en mttligt korkad arbetskamrat.

Jag sommarjobbar p ett lager lite d och d, och frra sommaren kom det en ny kille som inte var mttligt korkad och lat. Det vrsta han gjorde var nog att i stllet fr att plocka 40 rullar tejp som bestllningen var p, plockade 40 ldor tejp. Var och en innehller 30 rullar. Han hll p med detta i nrmare en halv timme, och lnsade alla buffertplatser som fanns.

Jag hatade den killen.
Citera
2006-02-13, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
en mttligt korkad arbetskamrat

Citat:
som inte var mttligt korkad

Nu fr du faktiskt bestmma dig.

Smarta arbetskamrater, ja... Jag jobbade fr mnga r sen en i livsmedelsbutik, och det hnde ibland att det kom in smfglar frn lastbryggan. En av tjejerna p stllet tyckte synd om pippifglarna som flg omkring i butiken, s hon satte fram en vattenskl t dem. Mitt uppe p grnsaksdisken. Det tog cirka tv minuter innan butikschefen kom stormande och sa ngra vl valda ord om hygien kontra fgelbajs.
Citera
2006-02-13, 12:32
Medlem
rashbans avatar
Synd att inte denna trd skapades fr ett r sedan, d jag jobbade med ADSL-support fr sveriges lgsta bredbandsleverantr. D hade man alltid dagsfrska historier om klen begvning, men nu har jag tyvrr (?) glmt det mesta.
Citera
2006-02-13, 13:55
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flarn
Nu fr du faktiskt bestmma dig.

Haha! Se dr ja. Jag tnkte mig inte riktigt fr.
Citera
2006-02-13, 16:20
Medlem
Dweezil78s avatar
Ojoj, denna trden kan man bygga p lite, efter nstan 3.5 r p 2 olika supportjobb s har man ju hrt en del
Citera
2006-02-13, 16:32
Medlem
belowyous avatar
okej, mnga som jobbat p support, men finns det kanske ngon som kan dra ngon supporthistoria?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in