2009-04-24, 19:57
Medlem
Meskilstunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Vaa??? Skojar du??

Wilder kan väl varken räknas som tillgång eller någon som höll dom tillbaka. Hans fanns där helt enkelt....

DM har alltid blandat bra med dåligt. Violator är en kanonplatta (anses av de flesta) efter den följde "Songs of faith..." vilket oftast anses som en av deras sämre. Efteråt kom "Ultra" och den fick ändå skaplig kritik, det fick dock inte nästföljande skiva "Exciter".

Playing the angel är ju ett mästerverk kort och gott. Gjorde "pojkarna" i DM glödheta igen.

Senast skivan är klart en av deras sämre (Exciter, Songs of och Broken frame anser jag sämre), men den är ingen katastrof. Är nog en skiva som måste växa med tiden helt enkelt...

Jag tycker inte riktigt likadant.

Snarare att Ultra också var minst lika dålig som Exciter (ok Songs of faith and devotion tror jag jag tycker är ännu sämre).

Så imo så har depeche använt för mycket smör ända sedan Black Celebration... och så kom Playing the Angel med sköna hårda beats. Men sounds of the universe gick tillbaks i "smör-träsket".

Har hört rykten att de nya låtarna på disc-2 av deluxutgåvan ska ha nya lite hårdare låtar som är mycket bättre än själva det vanliga albumet. Jag hade varken lust att "pirata" ner den disken eller betala 750 spänn, så det är inget jag kan stå för.
Citera
2009-04-24, 20:02
Medlem
elimicmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meskilstuna
Jag tycker inte riktigt likadant.

Snarare att Ultra också var minst lika dålig som Exciter (ok Songs of faith and devotion tror jag jag tycker är ännu sämre).

Så imo så har depeche använt för mycket smör ända sedan Black Celebration... och så kom Playing the Angel med sköna hårda beats. Men sounds of the universe gick tillbaks i "smör-träsket".

Har hört rykten att de nya låtarna på disc-2 av deluxutgåvan ska ha nya lite hårdare låtar som är mycket bättre än själva det vanliga albumet. Jag hade varken lust att "pirata" ner den disken eller betala 750 spänn, så det är inget jag kan stå för.

Mja, inte tycker jag "Ultra" är helt i smörträsket... "Barrel of a gun" var ett helt nytt sound för DM. Lite mer aggresivt istället för trallvänliga synthslingor. Förvisso var det "Songs of..." som drog igång den mörka sidan av deras musik. Angående Exciter och Playing the angel, kan jag inte annat än hålla med till 100%.
Citera
2009-04-30, 01:17
Avstängd
Någon som blivit 100 på vad som sjungs?
Citera
2009-04-30, 01:20
Medlem
Weejays avatar
Sjungs det inte "I just can't get enough now"?
Citera
2009-05-01, 00:41
Medlem
OggeOJs avatar
Fattar fortfarande inte varför de går på fel spår.
Citera
2009-05-02, 01:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Weejay
Sjungs det inte "I just can't get enough now"?

Tror nog det också nu. Men är inte 100!
Citera
2009-05-03, 11:36
Bannlyst
Trots att jag varit lojalt fan sedan 1984, och försvarat alla DM:s "mindre bra" skivor, måste jag tyvärr säga att den här skivan inte är något vidare...

Lyssnar på den just nu, försöker verkligen hitta något som tilltalar mig men det är svårt...Om man jämför med låtarna från tidigt 80-tal (som jag ju alltid gör, rätt eller fel) så är ju Sounds Of The Universe ingen hit. Alls.

Fast Oh Well är ganska bra. Och Ghost. Men det här ska ju inte bli någon lista, så nu slutar jag. Återkommer när jag lyssnat igenom skivan ett par, tjugo gånger. Då har jag kanske hittat några guldkorn!

Im the ghost in your house...
Citera
2009-05-03, 20:05
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bella_Donna
Trots att jag varit lojalt fan sedan 1984, och försvarat alla DM:s "mindre bra" skivor, måste jag tyvärr säga att den här skivan inte är något vidare...

Lyssnar på den just nu, försöker verkligen hitta något som tilltalar mig men det är svårt...Om man jämför med låtarna från tidigt 80-tal (som jag ju alltid gör, rätt eller fel) så är ju Sounds Of The Universe ingen hit. Alls.

Fast Oh Well är ganska bra. Och Ghost. Men det här ska ju inte bli någon lista, så nu slutar jag. Återkommer när jag lyssnat igenom skivan ett par, tjugo gånger. Då har jag kanske hittat några guldkorn!

Im the ghost in your house...

Deluxeversionen är ju duglig i vilket fall. Den blir helt okej efter ett tag...
Citera
2009-05-03, 21:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Deluxeversionen är ju duglig i vilket fall. Den blir helt okej efter ett tag...

Det är den jag har. Och visst har du rätt, lyssnar nu igenom allt för tredje gången och det växer, det gör det. Kanske gör det sitt till att den fyraårige recensenten somnat och inte sitter och kommenterar alla låtarna...
Citera
2009-05-03, 23:23
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elimicmat
Vaa??? Skojar du??
Wilder kan väl varken räknas som tillgång eller någon som höll dom tillbaka. Hans fanns där helt enkelt....

Du måste ha blandat ihop Alan Wilder med Andy "Fletch" Fletcher!?!

Enligt den suveräna biografin "Stripped" av Jonathan Miller så gjorde Alan ett väldigt gediget, men otacksamt, arbete med att programmera syntar och trummaskiner samt mixa låtarna och lägga upp backgrundstejper (rullband) inför turnéerna.

Martin Gore skrev utkast till låtarna som Alan färdigställde och Dave Gahan sedan adderade sången till, i fallet SOFAD t o m när de andra inte ens var i närheten!

När de var i Spanien under SOFAD så var Andy inte där ö h t utan intagen för psykiska besvär men även nu när han är frisk gör han varken till eller från.
Inte många tror Andys synt är inpluggad ö h t eftersom DM var tvungna att ersätta Alan (som var skolad pianist) med Peter Gordeno.

Förresten: Vad i h-e gör trummisen Cristian Eigner i DM?

Till skivan SOTU så krävs det nog 100 lyssningar innan den sitter...

Varför kan inte DM åka på en turné på gamla meriter såsom "Singles Tour"?
Senast redigerad av Sjved 2009-05-03 kl. 23:27.
Citera
2009-05-04, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Du måste ha blandat ihop Alan Wilder med Andy "Fletch" Fletcher!?!

Enligt den suveräna biografin "Stripped" av Jonathan Miller så gjorde Alan ett väldigt gediget, men otacksamt, arbete med att programmera syntar och trummaskiner samt mixa låtarna och lägga upp backgrundstejper (rullband) inför turnéerna.

Martin Gore skrev utkast till låtarna som Alan färdigställde och Dave Gahan sedan adderade sången till, i fallet SOFAD t o m när de andra inte ens var i närheten!

När de var i Spanien under SOFAD så var Andy inte där ö h t utan intagen för psykiska besvär men även nu när han är frisk gör han varken till eller från.
Inte många tror Andys synt är inpluggad ö h t eftersom DM var tvungna att ersätta Alan (som var skolad pianist) med Peter Gordeno.

Förresten: Vad i h-e gör trummisen Cristian Eigner i DM?

Till skivan SOTU så krävs det nog 100 lyssningar innan den sitter...

Varför kan inte DM åka på en turné på gamla meriter såsom "Singles Tour"?

Jaaaa! En sådan spelning skulle jag också gå på! (Skam till sägandes har jag, trots att jag som sagt varit ett stort fan i 24 år, aldrig varit på en konsert med DM... )

F.ö är Light ganska bra!
Citera
2009-05-04, 20:28
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Jaaaa! En sådan spelning skulle jag också gå på! (Skam till sägandes har jag, trots att jag som sagt varit ett stort fan i 24 år, aldrig varit på en konsert med DM... )

Oj! Jag som varit ett fan i 28 år och sett DM minst 6 ggr!
Bäst var nog Göteborg 1988 följt av Århus 2006.

Citat:
F.ö är Light ganska bra!
Den finns inte med på min utgåva (CD + DVD).
Corrupt är dock en höjdare.

Det finns förresten fler än jag som vill sparka ut trummisen från DM
http://forums.depechemode.com/forum/showthread.php?t=26440
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in