Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-24, 21:31
  #1
Medlem
Hej alla Flashbackers, hade tänkt börja livestreama/recorda när jag spelar olika spel, frågan är bara hur tusan får alla Youtubers pengar till alla de olika spelen de spelar?
För mig med mycket begränsad ekonomi känns detta som den stora bromsen just nu.
Kan man på något sätt få ''keys'' till olika spel så man kan marknadsföra dom på sin kanal?
Eller finns det folk som är villiga att donera en slant så man har råd?
hur gör man heltenkelt?
Citera
2012-11-24, 21:33
  #2
Medlem
sp1rits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swegeekstore
Hej alla Flashbackers, hade tänkt börja livestreama/recorda när jag spelar olika spel, frågan är bara hur tusan får alla Youtubers pengar till alla de olika spelen de spelar?
För mig med mycket begränsad ekonomi känns detta som den stora bromsen just nu.
Kan man på något sätt få ''keys'' till olika spel så man kan marknadsföra dom på sin kanal?
Eller finns det folk som är villiga att donera en slant så man har råd?
hur gör man heltenkelt?

De flesta är väl över 18 och jobbar.
Citera
2012-11-24, 21:35
  #3
Medlem
Innan jag förklarar... USE GOOGLE

Men men...

Youtube har ett såkallat ''Money per View''. Det betyder att du får betalt för videovisning. Det varierar på hur mycket visningar man får på sina videos. Streamar man kan man lägga in reklam som ger pengar till streamen. Sen kan det ju vara så att dem köper spelen för att dem är roliga och underhållande och inte bara för att lägga upp på YT? Men vad vet jag.

Dum fråga överhuvudtaget, skulle gissa på att du inte har åldern inne för FB.

Mvh NM
Citera
2012-11-24, 21:37
  #4
Medlem
Jag är över 18
Undrade ju mest när man precis ska börja, då har man ju inte riktigt så många views så att det genererar några pengar. Och, över 18 och jobbar. jag pluggar fortfarande.
Citera
2012-11-24, 21:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegeekstore
Jag är över 18
Undrade ju mest när man precis ska börja, då har man ju inte riktigt så många views så att det genererar några pengar. Och, över 18 och jobbar. jag pluggar fortfarande.
Spelar du ens spel?

Du spelar dem spel du har när du börjar?
Citera
2012-11-24, 21:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NumbersMate
Spelar du ens spel?

Du spelar dem spel du har när du börjar?

Nu är det ju så att de flesta Youtubers, stora som små. Nästan alltid spelar de absolut nyaste spelen.
Citera
2012-11-24, 21:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegeekstore
Nu är det ju så att de flesta Youtubers, stora som små. Nästan alltid spelar de absolut nyaste spelen.
Kanske därför dem gillar dem? Vad spelar du? MUD?
Citera
2012-11-24, 21:47
  #8
Medlem
dullabos avatar
Totalhalibut vet jag fick massa donationer förr som han köpte spel för och recenserade. Nu tjänar han väl tillräckligt mycket för att kunna köpa spelen, kan tänka mig att han får en hel del spel från diverse företag också.
Citera
2012-11-24, 21:55
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swegeekstore
Nu är det ju så att de flesta Youtubers, stora som små. Nästan alltid spelar de absolut nyaste spelen.

Nja det håller jag inte direkt med om.
Game grumps tex. sitter ju och spelar spel som är väldigt gamla.
Sen folk som kör nya spel kör väl det antagligen för att dom vill ha spelet och tycker att det är kul?
Vet inte hur du har tänkt men spelar du ett spel du inte alls tycker om kommer det synas direkt.
Funkar inte bara att vara pengakåt och tro att du kan tjäna pengar på youtube du måste göra sådant folk vill se.
Citera
2012-11-25, 08:57
  #10
Medlem
confused...s avatar
Folk sitter väl oftast inte och streamar alla spel på marknaden samtidigt? Inte ens alltid det är dom nyaste spelen utan populära spel så som WoW,Starcraft,Quake osv streamas i många år efter att spelet var nytt.

Sen dom flesta som streamar gör det inte för att tjäna pengar som nr 1 mål utan för att dom tycker det är kul att spela, och ja, dom streamar helt enkelt ett spel dom hade köpt och spelat oavset om dom streamade eller inte.

Sen räcker det inte bara med att börja streama random nytt spel för själva streamandets skull utan du måste spela mycket och du måste vara ganska talangfull och bra på spelet för att folk ska vara intresserade att spela, du kommer aldrig bli duktig och skillad över det normala om du inte spelar för att du tycker det är kul. Ingen vill följa en stream med en medioker streamare som är halv noob eller saknar talang. Man vill antingen kunna lära sig ifrån streamen eller eventuellt se snygga frags osv. Se en random normal skillad spelare eller eventuellt även en stor noob är ingen intresserad av.

Om du nu inte har riktigt underhållande personlighet och folk följer din stream på grund av det och inte för att det är intressant att se dina spelfärdigheter.
Citera
2012-11-25, 13:09
  #11
Medlem
Slender-Mans avatar
Om du kollar på t.ex. Pewdiepie som förmodligen är den störste vi har i sverige nu så spelar han många gratis spel, äldre spel och även moddar av gamla spel, (främst Amnesia)

Sen är ju han så pass känd nu att spelutvecklare erbjuder han gratis exemplar av sina spel för att han ska spela och recensera dem. Plus att han förmodligen tjänar nog mycket på sitt youtube partnerskap att han förmodligen har råd att köpa alla spel han vill
Citera
2012-11-25, 13:21
  #12
Medlem
BizzareAdvokado1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NumbersMate
Kanske därför dem gillar dem? Vad spelar du? MUD?

Kan du inte använda "dom" istället? Du behärskar inte de/dem, väldigt irriterande att läsa.

Du köper spelen. Inte speciellt dyrt och du behöver inte köpa varenda spela där ute. Är du smart spelar du indiespel, nästan gratis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback