Citat:
Blackstone Group. Vad jag hört har det inte blivit någon större skillnad efter jämfört med före Blackstone som ägare av Ancestry. Jag kan dock ha fel, då jag inte har Ancestry utan hört om detta från bekanta som har Ancestry, dock funderar jag på abonnemang där även om det är dyrt.Kan undra om Ancestry kommer att överleva som släktforskningssite. Företaget har nu i sommar 2020, i spekulationssyfte köpts upp av ett riskkapitalbolag och nu i oktober tycker jag att det redan märks att något är "fel". Det jag närmast tänker på är att DNA-sidan tidigare uppdaterades med nytillkomna träffar i stort set dagligen. Nu går det veckor utan uppdateringar. Visst kan intresset för DNA test minskat men i det här fallet tycks det ha tagit tvärstopp. Och jag börjar bli misstänksam om allt står rätt till med företaget. Är det fler som tycker sig se samma tendens?
Kort sagt Ancestry och Myheritage, bör undvikas det finns svenska allternativ.
Kort sagt Ancestry och Myheritage, bör undvikas det finns svenska allternativ.
Har Arkiv Digital allt det som Ancestry och/eller Myheritage har? Vet du eller någon annan mer om det?
Citat:
Samma fråga till dig: Vet du om Arkiv Digital har allt (eller det mesta) av det som finns hos Ancestry?Har tidigare haft Ancestry men gått över till Arkiv Digital då de har mer matnyttigt material och dessutom bättre bildkvalitet. Kan även rekommendera Riksarkivet som idag är tillgängligt på nätet utan kostnad ( https://sok.riksarkivet.se/ ).
Citat:
Menar du amerikanska Blackstone Group eller en annan/ny aktör efter Blackstone?
Citat:
Vilket av dessa är bäst som komplement till Arkiv Digital? Om man tvingas välja något som komplement till AD.
Kinesiska intressen, vilka då?
Ancestry och MyHeritage, kan man skippa helt!