2012-11-24, 15:11
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erich.Honecker
"Kastet jernrør og stoler på hverandre"
Typiskt västerpacket att agera med järnrör!
Ja, det skulle ju motståndarsidan på yttersta högerkanten givetvis aldrig komma på tanken
att nedlåta sig till sånt slödderaktigt beteende. Aldrig.
Det är grabbar med moralisk resning som på sin höjd skulle kunna vifta med labbarna
lite grann när de tvingas försvara sig mot ondsinta kulturmarxister och annat
vänsterpatrask utan känsla för rätt och fel.
Senast redigerad av Grandioso 2012-11-24 kl. 16:05.
Citera
2012-11-24, 15:15
Medlem
Polisen har säkrat videoinspelningar från flera övervakningskameror.

http://www.osloby.no/nyheter/krim/Har-sikret-video-av-julebordslaget-7053868.html
Citera
2012-11-24, 15:24
Medlem
Citat:
Frykter voldelige demonstrasjoner

Det kan bli bråk utenfor Israels ambassade i ettermiddag, da organisasjonen Med Israel for fred (MIFF) arrangerer støttemarkering for Israel ved ambassaden i Parkveien klokken 15.

En time tidligere vil Internasjonale Sosialister arrangere en støttedemonstrasjon for Gaza i krysset Wergelandsveien/ Parkveien.

De har søkt om å få demonstrere i tidsrommet fra klokken 14 til 16. Flere andre organsisjoner støtter Internajosjonale Sosialister i ettermiddag. Også AUF, Blitz, Islamsk forbund, Egypter i Norge, Rød ungdom og flere vil bli med på støttedemonstrasjonen klokken 14.

Politiet frykter at demonstranter fra Blitz og det nazistiske miljøet også kan komme til stedet, og at dette kan utvikle seg til å bli en voldelig konfrontasjon.

http://www.osloby.no/nyheter/Frykter-voldelige-demonstrasjoner-7053888.html

LIVE: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10071488
Citera
2012-11-24, 15:49
Medlem
maxioffs avatar
Haha alltså norskan i videon låter ju inklippt.

2 sorters pack som gör upp. Ser ut som vilken huliganuppgörelse som helst.
Citera
2012-11-24, 15:52
Medlem
Kerubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
Civiliserat.

Jag förstår inte riktigt vad "antirasisterna" vill motverka med detta. Att bete sig som,...näe jag begriper det inte.

Är det häxjakt som pågår,
gruppen som sitter där inne och spisar blir alltså utjagade och fysiskt anfallna för deras åsikters skull? Eller hade någon i gruppen gjort något speciellt, alltså något fysiskt som de ville hämnas på?

Det är väl ganska uppenbart att de vill skrämma sina antagonister från att organisera/etablera sig i Oslo.

Förövrigt trodde jag att Blitz var husockupanter?
Citera
2012-11-24, 16:00
Medlem
SnigelUnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxioff
2 sorters pack som gör upp. Ser ut som vilken huliganuppgörelse som helst.
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg
Nazister och vänsteraktivister gör upp om vilka som är mest "framgångsrika" inom politisk idioti och extremism...
Visst är det härligt att inte bara peka ett finger utan att självgott peka två fingrar och säga att "båda är pack".

Det må så vara att det är två sortets pack det handlar om men bara ena sidan, vänstersidan, är konstant den som organiserat och maskerat överfaller den andra sidan. Jämt.

Mina sympatier är, oaktat politiska sympatier, med de som fredligt äter julbord. Inte med de som maskerar sig och slår ner andra med järnrör. En självklarhet kan man tycka men inte för dig maxioff och inte för dig BronzesnakeMcSlieg?
Citat:
Ursprungligen postat av Kerub
Det är väl ganska uppenbart att de vill skrämma sina antagonister från att organisera/etablera sig i Oslo.
Eller bara skrämma dom från att samlas och äta julbord?
Citat:
Ingen kriminalitet är för liten eller för stor för dom, ingen kriminalitet är för omoralisk för dom heller.

Aftonbladets rapportering lögnaktiga och kraftigt vinklade rapportering, är någon förvånad?
Citat:
Ursprungligen postat av Aftonbladet
Tre personer skadades när en grupp ungdomar stormade julbordsätande nynazister i Oslo sent på fredagen. Tre personer skadades när en grupp ungdomar stormade julbordsätande nynazister i Oslo sent på fredagen. Omkring 30 nynazister, bland dem flera av de mest kända svenska och danska namnen från 1990-talet, fanns i källarlokalen på restaurang La Bohème när ungdomarna stormade in och slog omkring sig med trasiga flaskor, skriver Aftenposten.

Enligt vittnen kom angriparna från aktivistgruppen Blitz.
Man kallar ett 25-50 maskerade och järnrörsbeväpnade kriminella för "grupp ungdomar", de överfallna som sitter och äter julbord benämns "nynazister".
Senast redigerad av SnigelUno 2012-11-24 kl. 16:16.
Citera
2012-11-24, 16:07
Medlem
Ingen från Motstandsbevegelsen var på plats.
Däremot har jag pratat med flera inblandade som var med i bråket och en intervju kommer komma upp på http://www.nordfront.net/ senare under dagen.
Citera
2012-11-24, 16:09
Medlem
styrlunds avatar
Det jag inte fattar är varför individer med detta politiska handikapp ens äter julbord.
Julen är ju en högtid som har starka band till en jude.
Men nynazister kanske har högre tollerans mot judar.
Citera
2012-11-24, 16:09
Bannlyst
Citat:

Blitz är ett gammalt ockuperat hus som numera är legaliserat och får pengar av kommunen för att driva det. Blitz är med andra ord ingen aktionsgrupp som tidningarna rapporterar utan det är så att diverse olika grupper har sina möten på Blitz och arrangerar saker runt Blitz. T.ex. AFA Oslo har sin adress på Blitz.

Man får anta att det är AFA Oslo och andra löst folk runt Blitz som utfört denna attacken.
Citera
2012-11-24, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Det jag inte fattar är varför individer med detta politiska handikapp ens äter julbord.
Är du förståndshandikappad eller?
Julen kidnappades av kristendomen efter att kyrkan inte kunnat utrota den gamla sedvänjan med midvinterblot, som firats av svenskerna sedan urminnes tider! Vi har fortfarande kvar midsommartraditionen i sverige, men se på hur de religöse har övertatt det hedninska firandet i våra grannländer! Sen vet jag ju inte om judarna är så där över örona förtjusta i att fira kristi födelse, du vet väl att det var de som döade gudapöjken!
Citera
2012-11-24, 16:20
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund

Nej jul är från början en hednisk högtid. Även nazisterna firade jul.

Idiotiska grupper båda två. Ingen riktig nazist hade viljat umgås med dessa slödder.
Citera
2012-11-24, 16:25
Medlem
Intervju uppe på Nordfront http://www.nordfront.net/2012/vi-ble-forbannet-og-motivert-til-a-forsvare-oss/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in