2012-11-27, 09:46
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Så, bortsett från Breivik, hur många andra våldsdåd från det du kallar högern har du sett de senaste åren. Jämfört med alla 'motdemostrationer' som AFA m fl miltanta vänsteraktivister gjort sig skyldiga till? 'Patent på våld'? Är du blind eller dum Minns du Göteborg? Genua? Settle? Reclaim-demonstrationer i Stockholm?
Så våldet är OK för det var högern som började (även om de i detta fall började med att slå tillbaka, när de blev attackerade)?
Herregud, de enda som är ännu dummare än våldssvansen hos högern måste vara 'vänsteraktivisterna', om ditt inlägg är något att gå efter...

Bortsett från 77 av Breviks döda och ett 50 tal andra så är det högerextremas våld som ligger skyhögt över alla våldsbrott. Ungerns höger dödar och misshandlar Romer. Sverige, Danmark, England, Norge jobbar hårt mot Muslimer. Italien kör hårt mot flyktingar från afrika.

AFA slår mot hus, skyltfönster och gator och inte så mycket mot människor. Fittrasisterna dödar oskyldiga barn.
Vem är våld gör ondast?
Citera
2012-11-27, 09:47
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Jag håller med. Våld föder våld. Det är därför det är så dumt att ha åsikter som utesluter andra. Oavsett AFA eller fascistas. Låt folk tro, tycka, känna, älska, knulla vem fan de vill... lägg ner hatet.

De där inlägget var ju bara en enda stor paradox ^^
Citera
2012-11-27, 09:53
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmadeusKrieg
De där inlägget var ju bara en enda stor paradox ^^

På vilket sätt är det en paradox? Jag anser att hat föder hat. Våld föder våld. Lägg ner hatet genom att låta folk vara som de själva vill.
Citera
2012-11-27, 12:04
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Du skrev att folk ska få ha vilka åsikter de vill.......så länge de inte tycker något som jag tycker är dumt....
Om nu folk ska få vara som de vill så får de väl hata hur mycket de vill också. Jag förstår ditt resonemang och håller väl med till viss del men det är inte konsekvent.

Klart att attacken mot nazisterna (eller vad det var för grupp, ej påläst nog) gör dem ännu mer radikala. Inte så att de "näe fan...vi har nog fel, nu slutar vi".
Citera
2012-11-27, 14:52
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuminorBase
Nu förstår jag inte alls på vilket sätt det motsäger det jag skrev?
Att de förtjänar stryk? Alltså vänstern tycker nog det med avseende att de är just nazis. Och helt ärligt har jag inte särskilt mycket för varken högern eller vänstern.

Vem bryr sig om sympatier. Är ni inte i krig?

Jag opponerade mig mot att det saknas handgemäng. Det saknas stridslust och krigarhjärta. Om nån jävel dragit en brandsläckare i plytet på min polare och glasat nästa hade jag gjort allt för att slakta den fan. Vafan, nassarna är ju desstum mer än dubbelt så många?

Jag känner mest sympati för den utsatta ja. Vänstern beter sig alltid mycket fegt i såna här sammanhang som hyenor ungefär. Så självklart spelar sympati roll. Den som får mest sympati vinner folkets hjärta de andra föraktas. Jag har aldrig hört någon som jag känner som fattat sympati för de maskerade banditerna i AFA. Däremot en hel del som tycker SD verkar vettiga.
Citera
2012-11-27, 15:05
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag känner mest sympati för den utsatta ja. Vänstern beter sig alltid mycket fegt i såna här sammanhang som hyenor ungefär. Så självklart spelar sympati roll. Den som får mest sympati vinner folkets hjärta de andra föraktas. Jag har aldrig hört någon som jag känner som fattat sympati för de maskerade banditerna i AFA. Däremot en hel del som tycker SD verkar vettiga.

AFA's syfte är inte att agera opinionsbildare, de behöver inte sympatier.
Citera
2012-11-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
AFA's syfte är inte att agera opinionsbildare, de behöver inte sympatier.

Du får nog läsa på lite. Ur AFA:s presentation:

"Det innebär allt från opinionsbildande arbete, föredrag, teater, diskussioner, skolarbete, affishering, egna demonstrationer och blockader, till att fysiskt konfrontera fascisterna på gatorna."

http://web.archive.org/web/20070928110750/http://www.antifa.se/index.php?p=2
Citera
2012-11-28, 14:30
Medlem
Citat:
Våldsretorik och Blitz

av Peder Jensen alias Fjordman

Personer associerade med Blitz-miljön gick nyligen till ett mycket våldsamt angrepp på en restaurang i Oslo där det de hävdade är nynazister åt en fredlig måltid. Jag känner inte till detaljer om de som blev angripna, men de ska behandlas innanför lagens gränser som alla andra. Det Blitz företog var grovt politiskt våld. Ändå skämtade personer som förläggaren Anders Heger om detta på sitt Twitterkonto. Politiskt våld är tydligen acceptabelt, bara det drabbar de rätta människorna.

AFA i Sverige har med grovt våld angripit ett antal människor utan rättegång i åratal. Organisationen Expo, som har jämförts med Stasi av tidningsredaktörerna Lars Hedegaard och Ingrid Carlqvist, har öppet samarbetat med AFA. Det är oroande att NRK och Aftenposten fortfarande okritiskt använder Expos Daniel Poohl som "expert" samtidigt som Expo samarbetar med en av Nordens största våldsfascistiska rörelser.

Om norska myndigheter tar våldsam extremism på allvar så bör de nu avlägsna Blitz från lokalerna de har ockuperat i Oslo centrum i flera år. Detta borde ha gjorts för länge sedan.

Läs mer: http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/Voldsretorikk-og-Blitz-7056831.html
Citera
2012-11-28, 15:42
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infogiver
Det kanske var norska kockar som lagade indiskt, riktiga arier liksom
Du om någon borde väl veta att nazister alltid haft ett gott öga till indiens kastsystem, likså det Brittiska klassystemet där man nästan kan tala om att det fanns tre folk i folket, ett arbetande ett administrerande och ett styrande. Dessa har egna språk, rutialer, religioner, maträtter och det mesta man kan tänka sig som utmärker folk, de t o m ser olika ut om du ställer dem brevid varandra. Har för mig att det finns ett antal texter skrivna av nazister där lovprisar den Brittiska strukturen som en av de mest stabila man kan tänka sig pga detta.

Ni som sitter och tror att det här var ett vanligt julbord måste sluta röka vad det än är ni röker. Det var ett möte där folk skulle känna på varandra för att kunna gå vidare i det organisatoriska arbetet. Många här känner nog inte riktigt till Norges historia och tror att Norrmän på bred front var emot invasionen och ockupationen. Motståndsrörelsen bestod nästan uteslutande av kommunister som fattade vad som väntade dem om fel sida vann kriget. Att sedan folket vände sig mot alla Tyskvänner är naturligt då det gjorde det lättare för dem. Som man ser i hela världen när en regim faller, folket vänder kappan efter vinden och slår mot dem de kan för att själva slippa bli slagna.
Citera
2012-12-20, 05:00
Medlem
ErikHansens avatar
Det har nå kommet en påstand om at 2 journalister sannsynligvis visste om angrepet, men ikke varslet politiet.

Citat:
Angrepet ser heller ikke ut til å ha vært en spontan aksjon som det ble hevdet i avisene. Det skal ha blitt observert en navngitt Dagbladet journalist inne på La Boheme i tiden før angrepet. Det skal også ha vært en Aftenposten journalist som ble observert sammen med blitzerne på utsiden i tiden angrepet fant sted.

(...)

Hvis informasjonen om at to journalister, fra noen av landets ledende aviser, var tilstede både før og under angrepet, viser seg å stemme, vil det med stor sannsynlighet si at de visste at et voldelig angrep kom til å finne sted.

http://www.fyret.nu/2012/12/17/journalister-var-med-blitz-under-julebordsangrepet-i-oslo/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in