Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-04-18, 13:46
  #1
Medlem
Va ges för medicin till apatiska samt katatoniskt schizofrena?
Apatisk är väl samma sak som katatonisk schizofren har jag för mej
Citera
2005-04-18, 14:20
  #2
Medlem
Porrpojkes avatar
Inte en aning, däremot käkar jag Risperdal (mot psykos) o den gör mig apatisk...har inga problem alls här i världen längre sen jag började med den...
Citera
2005-04-18, 14:22
  #3
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The wise guy
Va ges för medicin till apatiska samt katatoniskt schizofrena?
Apatisk är väl samma sak som katatonisk schizofren har jag för mej
Utvisning...
Citera
2005-04-18, 14:23
  #4
Medlem
Porrpojkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makehaste
Utvisning...

Citera
2005-04-18, 14:36
  #5
Medlem
Nemesis1s avatar
Om den apatiska personen är av manligt kön så kan man ju alltid skicka dit en het brud som börjar klä av sig framför honom... Då vet han snart vad han vill!

Annars vet jag inte om man skriver ut någon medicin mot apati, men om likgiltigheten orsakas av depression så får väl patienten antidepressiva, lyckopiller, etc...
Citera
2005-04-18, 14:45
  #6
Medlem
organiss avatar
på viska.se har jag läst att medecinerna dom tar är Haldol, Risperdal, Leponex och Trilafon
Citera
2005-04-18, 14:45
  #7
Medlem
haha precis
Citera
2005-04-18, 21:45
  #8
Medlem
Haldol och Risperdal är ju vanlig neuroleptika, som jag tycker man blir apatisk av fick det när jag var inlagd på psyket. Apatiska borde ju få nåt som är mer uppiggande.
Citera
2005-04-18, 22:04
  #9
Medlem
tintin-toes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The wise guy
Haldol och Risperdal är ju vanlig neuroleptika, som jag tycker man blir apatisk av fick det när jag var inlagd på psyket. Apatiska borde ju få nåt som är mer uppiggande.


"en smörgås i venen så blir det fart på benen"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback