• 1
  • 2
2005-04-18, 05:07
Medlem
herpess avatar
Vad bjuder ni tjejen/killen på första gången? Fläsklägg å bruna bönor eller
räääkor å vitt vin?
Citera
2005-04-18, 05:11
Medlem
CrapOramas avatar
Antar att det som uppskattas mest är räkor och vin. Men har man inte råd eller kan köpa det så fungerar kräftor och folköl lika bra. Tror jag i alla fall
Citera
2005-04-18, 13:52
Medlem
Mysonoxens avatar
Räkor och vitt vin kan givetvis funka, men vill du vara lite annorlunda, så testa havskräftor och champagne om det är en snygging som är värd det utlägget.
Är det bara för att få henne i säng så bunkra upp med Chateau La Salle och Asti Spumante, det har varit vinst varje gång för mig.
Citera
2005-04-18, 13:57
Medlem
von Schmerzs avatar
Om en tjej bjuder mig på räkor och vitt vin på första middagen kommer jag att anta att hon lyssnar på dansband, röstar socialdemokratiskt, kör volvo och tycker att en resa till Ullareds köpcentrum är en semester. En vanlig jävla svensson alltså.

Lite fantasi är inte för mycket begärt tycker jag.
Citera
2005-04-18, 14:05
Bannlyst
Skaru bjuda hem´na pa lite reker och vitt vin...?

Skaldjur har val alltid ansetts som symbol for sexig mat...

Havskraftor och hummer gar inte av for hackor...
Citera
2005-04-18, 17:43
Medlem
herpess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Är det bara för att få henne i säng så bunkra upp med Chateau La Salle och Asti Spumante, det har varit vinst varje gång för mig.

Ursäkta min obildning men är det champagnen? Och appropå havskräftor, vad gör ni med dom? Grillar eller äter naturelle? Vore kul med lite tips på tillredning av dessa djur!
Citera
2005-04-18, 17:51
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herpes
Ursäkta min obildning men är det champagnen? Och appropå havskräftor, vad gör ni med dom? Grillar eller äter naturelle? Vore kul med lite tips på tillredning av dessa djur!

OK då, och får du inte "fett på veken" efter att ha bjudit på nedanstående recept har du misslyckats totalt i köket och näste påve kommer att vara en protestant!!!

10-16 havskräftor
200 g skivade champinjoner, färska, frysta eller konserverade
2 klyftade gula lökar
1 röd och 1 grön strimlad paprika
1/2 dl olja
1 burk hela tomater med spad
2 msk vetemjöl
2 dl vispgrädde
1 1/2 tsk paprikapulver och lika mycket curry
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1/2 msk pressad citron
1/2 dl konjak eller whisky (kan uteslutas)
1 dl finklippt persilja
Klicka för större bild

Gör så här:
Fräs lök och svamp i t ex en traktörpanna tills det "knäpper" i svampen. Rör ner mjöl och häll i tomater och grädde. Sjud några minuter.
Lägg i paprikan och sjud ytterligare några minuter. Krydda!
Blanda till sist i havskräftor och eventuellt konjak. Rätten får inte koka mer, bara bli genomvarm. Strö över persilja och servera med kokt luftigt ris och en grönsallad.
Citera
2005-04-18, 17:53
Medlem
Mysonoxens avatar
PS: Château La Salle är sött amerikanskt vin, Asti Spumante är italienskt sött mousserande vin. Martini och Cinzano är de mest sålda producenterna av Asti i Sverige idag men föväxla inte dessa viner med vermouth vinerna från samma producenter...
Citera
2005-04-18, 19:02
Moderator
Evil Eds avatar
Citat:
Räkor och vitt vin kan givetvis funka, men vill du vara lite annorlunda, så testa havskräftor och champagne om det är en snygging som är värd det utlägget.

La Salle är en riktig musöppnare, men den är så vidrig att jag inte får ned den, översöt. Men man kan ju alltid titta på och en hel flaska sätter mer fart på bruden än en halv
Citera
2005-04-18, 19:54
Medlem
Roger Pontares avatar
Ostron är ju också klassad som en mycket "potent" rätt att bjuda på för att få henne dit man vill, tyvärr inte i verkligheten eftersom de flesta svenska tjejer inte uppskattar dessa dyrgripar.
Citera
2005-04-18, 21:22
Medlem
herpess avatar
Citat:
OK då, och får du inte "fett på veken" efter att ha bjudit på nedanstående recept har du misslyckats totalt i köket och näste påve kommer att vara en protestant!!!

10-16 havskräftor
200 g skivade champinjoner, färska, frysta eller konserverade
2 klyftade gula lökar
1 röd och 1 grön strimlad paprika
1/2 dl olja
1 burk hela tomater med spad
2 msk vetemjöl
2 dl vispgrädde
1 1/2 tsk paprikapulver och lika mycket curry
1/2 tsk salt
1 krm svartpeppar
1/2 msk pressad citron
1/2 dl konjak eller whisky (kan uteslutas)
1 dl finklippt persilja
Klicka för större bild

Gör så här:
Fräs lök och svamp i t ex en traktörpanna tills det "knäpper" i svampen. Rör ner mjöl och häll i tomater och grädde. Sjud några minuter.
Lägg i paprikan och sjud ytterligare några minuter. Krydda!
Blanda till sist i havskräftor och eventuellt konjak. Rätten får inte koka mer, bara bli genomvarm. Strö över persilja och servera med kokt luftigt ris och en grönsallad.

Fett på veken å hål i plånboken, men det får det va värt! Låter gott de där!

Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Ostron är ju också klassad som en mycket "potent" rätt att bjuda på för att få henne dit man vill, tyvärr inte i verkligheten eftersom de flesta svenska tjejer inte uppskattar dessa dyrgripar.

Känns som att gå händelsena i förväg att slurpa ostron. Men gott är det!
Citera
2005-04-18, 23:07
Medlem
Bjud henne på nudlar, sånna där ta 4 för 10:-
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem