• 3
  • 4
2005-04-21, 14:49
Medlem
herpess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg
Lyckligt gift med en underbar kvinna...

Tänk att nån har missat din vackra fru! Hon va mycket vacker. Lagar hon god mat dessutom?
Citera
2005-04-21, 14:54
Medlem
Knullkungens avatar
Mensbröd kanske?

http://forum.flashback.info/scandina...ghlight=br%F6d
Citera
2005-04-21, 15:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av herpes
Tänk att nån har missat din vackra fru! Hon va mycket vacker. Lagar hon god mat dessutom?

Absolut...!

Fick just kottbullar, kokt potatis, sas, lingon och saltgurka till lunch...
Citera
2005-04-22, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Festmat? Vem har sagt att det måste vara festmat då man bjuder någon man gillar på mat? Bjuder man hem en person en vardag får han/hon ta vad som finns hemma?

Jag håller inte med. Jag lagar aldrig makaroner och korv till min sambo. Oavsett om det är helg eller vardag. Jag är uppfostrad till att äta allsidig och omväxlande mat. I vårt hem finns det så gott som alltid resurser till att laga god, bra och kanske lite festlig mat. Om det inte skulle finnas och om jag skulle bjuda hem någon skulle jag kvickt som fan pila i väg till nasaren och komplettera, även om det är vardag.

Om du bjuder hem någon så är du dagens värd, som en sådan förväntas man försöka se till att gästen trivs. Det gör man INTE genom att bjuda på makaroner och korv "eftersom det är det som finns hemma".
Citera
2005-04-22, 09:35
Medlem
Mysonoxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer
Jag håller inte med. Jag lagar aldrig makaroner och korv till min sambo. Oavsett om det är helg eller vardag. Jag är uppfostrad till att äta allsidig och omväxlande mat. I vårt hem finns det så gott som alltid resurser till att laga god, bra och kanske lite festlig mat. Om det inte skulle finnas och om jag skulle bjuda hem någon skulle jag kvickt som fan pila i väg till nasaren och komplettera, även om det är vardag.

Om du bjuder hem någon så är du dagens värd, som en sådan förväntas man försöka se till att gästen trivs. Det gör man INTE genom att bjuda på makaroner och korv "eftersom det är det som finns hemma".

Man kanske skulle testa den trestjärnige kocken Paul Bocuses makaroner. Han har uppfunnit en speciell spruta så han (eller snarare hans kökspojkar) kan fylla makaronerna med tryffel och gåslever. Där har vi husmanskost på hög nivå.
Citera
2005-04-22, 13:50
Medlem
herpess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Man kanske skulle testa den trestjärnige kocken Paul Bocuses makaroner. Han har uppfunnit en speciell spruta så han (eller snarare hans kökspojkar) kan fylla makaronerna med tryffel och gåslever. Där har vi husmanskost på hög nivå.

Då skulle jag nog hellre offra gåslevern till en "Tornedous Rossini", appropå sexig vardagsmat!
Citera
2005-04-22, 23:30
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Finns det nån sexig mat?

stekt vagina med menssås. smaskens
Citera
2005-04-23, 17:01
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaizer

Så du är alltså inte fattig student med en matbudget på 500 spänn och utan frys.

Vad ska jag säga.. Jag fann min drömprins, han gillade min mat och han gillar makaroner och korv. Vi äter fortfarande makaroner och korv, vi båda gillar det!
Citera
2005-04-23, 18:09
Medlem
Samhains avatar
Det där har väl lite med ålder att göra också. När jag var 18 så bjöd dåvarande tjejen på korv stroganoff och snabbmakaroner och jag föll som en fura Nu var väl inte det någon större bedrift hormonstinn som man var men iaf
Nu nästan 20 år senare skulle jag väl ställa lite högre krav om jag blev bjuden på middag hos en potentiell flickvän.
Citera
2005-05-28, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Så du är alltså inte fattig student med en matbudget på 500 spänn och utan frys.

Helt sant! Jag har en frys, men använder dens sällan. Frysta produkter är sämre än färska. Sen har jag naturligtvis förståelse för att ekonomin kan vara ansträngd när man studerar, har själv studerat. Men vad man skall tänka på är att god, festlig och allsidig mat inte är synonymt med dyr mat. Det går att laga god och festlig mat riktigt billigt om man bara lägger manken till!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in