2005-10-20, 00:41
Medlem
Ksp 58 var usel och ingen med nomal hjärnverksamhet kan ha trott annat än att det var en bluffdokumentär. Det var ganska uppenbart när man tittade på det att PK pinnarna skulle komma fram för att visa att alla som ifrågasatte förintelsen hade fel.

En av de största konspirationerna måste ju ändå varit kyrkan som på medeltiden gjorde att för att trycka ner vetenskapen. Även under senare del med för den delen även om de senare vetenskapsmännen inte brändes på bål...
Citera
2005-10-20, 20:13
Medlem
iommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zherox
Tittat lite för mycket på film?
Inget dåligt system isåfall
håller med..

det skulle innebära att det var inprogrammerat i varje router, och att den programvaran parsade av all trafik som någonsin flödade igenom den..

yeah RIGHT
Citera
2005-10-20, 21:54
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIF1891
Vad sägs om att Kennedys huvud kastas bakåt när Oswald stod i biblioteket snett bakom bilen. Eller du kanske är en anhängare av "magic bullet"-teorin?

"Magic Bullet"-teorin är en halmgubbe som bygger på att man antar att Kennedy och föraren satt i positioner de inte satt på.

Läs följande artikel för en kort men bra förklaring:

http://www.csicop.org/si/2005-01/strange-world.html
Citera
2005-10-20, 23:04
Medlem
Hans Castorps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
P2 är väl antagligen det mest kända fallet i modern tid. Tänkte direkt på P2 när jag såg tråden och undrade just om någon skulle ta upp det.

Ankarström, Ankarström, Ankarström.

Tack. Oförlåtligt misstag. Skäms på mig.
Citera
2005-10-21, 10:03
Medlem
Ankdammsmans avatar
IB och åsiktsregistreringen är en svensk konspiration som faktiskt existerade. Man bör också nämna det svenska atomvapenprogrammet och NATO-samarbetet, som alla förnekades officiellt. Överhuvudtaget så var kalla kriget ganska konspirationsvänligt.

Åsiktsregistreringen pågår säkert än idag i någon form även om den officiellt har upphört, så den räknas väl som en pågående konspiration också.
Citera
2005-10-22, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zherox
Tittat lite för mycket på film?
Inget dåligt system isåfall

Mina uppgifter kommer ifrån en artikel i datormagazinet som baseras på EU-rapporten och Micky Hagers bok.
Allt som jag skrev är 100% bekräftat.

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Nej, Kennedymordet är väl allt annat än bevisat att det var en konspiration. Inga erkännanden, inga uppgifter som inte bemötts, och även om det SKULLE vara en konspiration bakom (Kennedymordet är en av de mer troliga konspirationerna) så kan man definitivt inte säga att den bevisats, oavsett vad man själv tror och tycker.

Alla mord som innefattar mer än en person är konspirationer. Knappast troligt att JFK-mordet var utfört av en ensam man i hastigt mod, det finns det ju bevis som tyder emot och därmed skulle konspirationen vara bevisad (om man skulle lita på de bevisen).
Citera
2005-10-23, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawwe
Japp, Echelon är avslöjad, sitter med en intressant artikel om Echelon, 1996 avslöjade Nicky Hager Nya Zeelands inblandning i Echelon i boken "Secret Power".

Finns även en EU-rapport "Interception Capabilities 2000" där man bekräftar Echelon och reder ut konspirationerna runt den.

5 länder, USA, UK, Kanada, Australien och Nya Zeeland har delat upp hela världens telekommuniaktioner mellan sig. Till det har ytterligare länder skrivit hemliga signalspaningsavtal, sägs vara Japan, Norge, Danmark , Tyskland, Turkiet, Sydkorea och Kina.

Thats right, Kina har tillgång till all din tele och datatrafik, och är du kurd lär du inte vara speciellt glad för Turkiets inblandning.

Informationen bearbetas med nyckelord och sökrobotar, själva Echelon är nätverket mellan olika spaningsstationer och har praktiskt taget tillgång till hela världen.

Skriv ett nyckelord i ditt mail, t.ex. echelon (de vill säkert ha koll på vad folk vet om det) så vidarbefogas det mailet till NSA och de andra underrättelsetjänsterna med kategori, datum, tid, IP-nummer sändare/mottagare samt Echelon-station som snappat upp det.
Sen lagras det i enorma databaser i högkvarteren där människor analyserar dagens skörd inom sin kategori (t.ex. Echelon-kategorin om det nu finns).

Kul va!

Rent hypotetiskt nu - man kan väl hacka sig in till den här databasen och se över hela systemet (kanske rentav havera/omdirigera det). Fatta vilken heist det skulle bli isåfall.

Ska sätta igång och bygga upp mitt underjordiska internetlaboratorium...
Citera
2005-10-23, 14:45
Medlem
Pads avatar
Citat:
Alla mord som innefattar mer än en person är konspirationer. Knappast troligt att JFK-mordet var utfört av en ensam man i hastigt mod, det finns det ju bevis som tyder emot och därmed skulle konspirationen vara bevisad (om man skulle lita på de bevisen).

Problemet är att i den här tråden är tanken att samla BEVISADE teorier, och i ditt inlägg ser man saker som "troligt" och "om man väljer att lita på de bevisen". Ser du problemet?

Att något skall anses bevisat är inte utelämnat till folks goda vilja eller vem som väljer att tro på vad. Det handlar om naturlagar och fysik. Med andra ord, Kennedymordet är INTE någon bevisad konspiration, oavsett om du tror på den eller inte.
Citera
2005-10-24, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MalcolmtripleX
Rent hypotetiskt nu - man kan väl hacka sig in till den här databasen och se över hela systemet (kanske rentav havera/omdirigera det). Fatta vilken heist det skulle bli isåfall.

Ska sätta igång och bygga upp mitt underjordiska internetlaboratorium...

Lycka till

Citat:
Ursprungligen postat av Pad
Problemet är att i den här tråden är tanken att samla BEVISADE teorier, och i ditt inlägg ser man saker som "troligt" och "om man väljer att lita på de bevisen". Ser du problemet?

Att något skall anses bevisat är inte utelämnat till folks goda vilja eller vem som väljer att tro på vad. Det handlar om naturlagar och fysik. Med andra ord, Kennedymordet är INTE någon bevisad konspiration, oavsett om du tror på den eller inte.

Finns det bevis för att det var flera mördare som planerade mordet är det en BEVISAD konspiration.
Jag är dock inte så insatt så att jag kan säga om det finns sådant fakta (t.ex. skotthål ifrån olika vinklar där naturlagarna säger sitt) som bevisar detta "utom allt rimligt tvivel".
Det är i vilket fall ingen avslöjad konspiration.
Citera
2005-10-24, 11:25
Medlem
Pads avatar
Citat:
Lycka till

Finns det bevis för att det var flera mördare som planerade mordet är det en BEVISAD konspiration.
Jag är dock inte så insatt så att jag kan säga om det finns sådant fakta (t.ex. skotthål ifrån olika vinklar där naturlagarna säger sitt) som bevisar detta "utom allt rimligt tvivel".
Det är i vilket fall ingen avslöjad konspiration.

Då tycker jag att du presenterar de bevis som finns för att fler var inblandade i planeringen. Annars är vi tillbaka vid att "tro", och det är ju inte det den här tråden handlar om, eller hur?
Citera
2005-11-11, 23:25
Bannlyst
konspirationer som är bevisade med hjälp av bibeln läs i GT och där i Esra kapitel 10 hur de rensar ut allt som inte är i rakt nedstigande led judiskt.

Titta sen i Amos 2:6: Ty så säger Herren: Eftersom Israel har trefalt förbrutit sig, ja, fyrfalt skall jag inte återkalla mitt beslut: Eftersom de säljer den oskyldige för pengar och den fattige för ett par skor.

En snabb titt på 2a världskriget och vilka som flydde innan Hitler kom till makten och sedan satt i Norden, England och Usa och lånade ut pengar till han så han kunde dra igång sin krigsmaskineriindustri, han hade ju faktiskt krigsskadestånd till hela Europa att betala på.

Så att de sparade skobergen i Nazilägren är bra för det visar vad de köpte Israel med i form av offer, och för att sedan få göra mer eller mindre vad de vill, och opponerar sig någon så är man Antisemit.

Vad som skedde i lägren får aldrig ske igen, men de som det var synd om är döda och de har surfat på den vågen tillräckligt länge nu. Dom var dom första att glömma med tanke på hur de behandlar palestinierierna.
Citera
2005-11-14, 01:39
Medlem
Fruktpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Ankarström, Ankarström, Ankarström.
Nu heter han ju ändå Anckarström.. Eller hette..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in