Citat:
Ursprungligen postat av DIF1891
När den officiella versionen är direkt löjlig så tror jag inte på den. Därmed inte sagt att man vet vad som egentligen hände. Däremot vet man vad som
inte hände. Det var inte en ensam skytt. Det var flera. Därmed är det per definition en konspiration.
Sen vilka som låg bakom vet jag inte. Men jag har mina aningar

Att du anser att den officiella versionen är löjlig gör den inte överbevisad.
Du må ha en teori om att det var flera skyttar, men kom inte och påstå att det är bevisat. Om man måste klassificera JFK som något så skulle jag säga "omstridd" eftersom det finns en officiell version som många tror inte stämmer, men som ingen lyckats överbevisa på ett riktigt övertygande sätt.
Även JFK har ju haft en lång rad med indicier som en efter en blivit vederlagda, man har visat att det gott och väl hinns med att skjuta alla skotten med det vapnet trots att det påståtts annorlunda. Man har visat att det går att träffa skapligt väl med det också, trots att det påståtts annorlunda. Det har visats trovärdiga förklaringar till hur en ensam skytt skulla kunna utföra dådet.
Du är givetvis välkommen att fortsätta tro att en konspiration ligger bakom, men just den här tråden handlar inte om att tro, den handlar om konspirationer som definitivt blivit bevisade eller avslöjade. Och något sådant bevis har jag aldrig sett i fallet JFK. Men jag ser med spänning fram mot dina källor som röjer undan allt tvivel.