Talade med en bekant som är väl insatt i situationen i Jönköping, och han sa detta:
Citat:
Har tidigare varit i en stor konflikt emot den knivskurna killen Aret eftersom jag såg när han snodde min moped. Det blev en polisanmälan av detta, men den drogs sedan tillbaka när Arets föräldrar ersatte den. Detta eftersom att den efter Arets tillgrep blivit helt defekt. Detta var cirka 2-3 år sedan.
För ett år sedan mötte jag honom på en busshållplats i centrala Öxnehaga där vi utväxlade lite ord där han påstod att jag "blåst" honom och krävde med dödshot 1000 kronor, men då jag inte tänkte betala en sådan summa till förgäves bara för han vill ha pengar gav jag mig inte. Hoten har pågått under en längre tid, där han bl.a. skrivit på facebook och krävt pengar av mig. Jag tror att det blir en mer nyanserad utredning på flashback i och med att jag berättar detta. Aret är inte oskyldig, han satte sig själv i situationen.
Där har vi det alltså svart på vitt. Aret är precis så som han vill ge sken utav på sin Facebook. Affilierad i gänget "Ö-boys". Skitsnacket om att "han är lugn och blyg" är alltså återigen motbevisat. Vem var det som skrev det förresten? Någon av fritidsledarna på Birkagården?
Härmed förkunnar jag att Aret Temelci är
en liten äcklig multikriminell kepsblatte, precis som vi misstänkt.