Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-23, 22:28
  #445
Avstängd
Blindlessss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dolomo
Vardagsrasism. Stor problem i Sverige. Alla som är inte helsvensk skulle känna sig igen i denna situation.
De älskar Sverige men möts med misstänksamhet.
Men på andra sidan tillåts halva Irak till Sverige för att visa hur tolerant Sverige är.


Jag har aldrig möts med misstänksamhet kan jag vara ärlig om.
Jag har aldrig hört något rasitiskt ifrån någon svensk tvärtom jag har endast fått komplimanger om hur vacker jag ifrån främlingar när man åker buss, tunnelbana eller pendel.
Dock kan jag hålla med att vissa tittar ner på en som om man vore mindre värd än någon annan.
Jag har i alla fall inte hört något rasistiskt ifrån någon. Både kvinnor och män brukar säga att dom blir glada och varma när dom ser mig.
Dom som håller här är en liten minoritet.
Citera
2012-11-23, 22:31
  #446
Medlem
tonyy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Vad var din poäng då? Att jag blir ryss om jag flyttar till Ryssland? Nej, det blir jag ju inte, jag är fortfarande svensk. Jag förstår inte den här besattheten av etnicitetsbyten, som om det vore nån slags ytlig jävla konsumtionsvara, en modefluga att förbruka. Du kommer aldrig förstå varför världen ser ut som den gör, varför olika samhällen ser ut som dom gör om du inte tar etnicitet och ras med i beräkningarna. Det är ju förnekandet av biologiska faktum som gör att samhällsdebatten befinner sig i ett löjeväckande ingenmansland där diverse "experter", statsvetare och samhällsvetare sitter och kliar sig i huvvet och undrar huuuuur det kan komma sig att somalier är precis lika improduktiva i ett högfungerande välfärdssamhälle som Sverige som dom är i Somalia. Att de sen kommer till Sverige och är otacksamma och kallar oss rasister är ju bara så sinnessjukt att man storknar, snacka om obefogat högmod.

Min poäng har du missat. Som jag skrev i ett inlägg tidigare till dig så menade jag på dina barn. Som växer upp i exempelvis Ryssland och lever enligt rysk sed blandat med svensk. Vad och hur ska dem identifiera sig? Med blod? Eller med samhället?

Jag exempelvis identifierar mig som halv kines och halv svensk. Jag har levt och växt upp i Sverige och jag vet nästan ingenting annat om hur man egentligen lever där mina päron växte upp exempelvis. Det enda jag vet är att jag har fått samma utbildning som alla andra svenskar, betalar samma skatt osv. Sen att jag ser lite annorlunda ut än den typiske etniska svensken. Men är det utseendet man dömer efter i så fall? Nej det köper jag inte.

Du däremot som invandrar eller utvandrar till ett annat land, beroende på hur man ser det, är som du beskriver en svensk, rysk, kines eller vad du nu vill.
Du förstår inte världen om du inte räknar med historia heller. Det här kan dock ledas till ganska mycket snack så det skiter vi i.

Men för att återgå till varför jag ens skriver till dig över huvudtaget, så som du resonerar när du drar alla över en kant så ska du skämmas över hur sådana som du inte själva kan beté dig när du reser utomlands. En diskussion kan aldrig vinnas med att dra alla över en kant. PK eller inte. Men det ligger någonting i det. Du är inte rättvis. Inte heller är du realistisk.
Citera
2012-11-23, 22:35
  #447
Medlem
ekrangalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickan90
Som sagt, det största argumentet mot invandring är att man tar bidrag och att man inte beter sig. Det handlar alltså om pengar, blattar som tar era pengar. Nu ger jag tillbaka mer pengar än vad du gör i skatt, jag är alltså mer svensk än du.

Vad gör du för att "förgylla ditt sköna svearike"? Här slänger jag in det dubbla i skatt jämfört med dig och så ska du ha "ditt sverige". Gör en undersökning på vad landet mår bäst av så ska du se att ditt whitetrasharsle ryker illa kvickt! Över och ut.

du tjänar 46 000, inte 46 miljoner. fan tror du att du rik eller?
Citera
2012-11-23, 22:42
  #448
Medlem
Zabines avatar
De gör de inte, det är mena-skiten som hatar svenskar, de hatar iofs alla som inte är muslimer
Citera
2012-11-23, 22:48
  #449
Medlem
Olga-Reets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Som sagt det behövs inga tack.Den million svenskar som utvandrade till USA och som nu är ännu fler tackar inte på annat sätt än att tjäna landet på olika sätt.Inom sjukvård,i miltären,i alla olika yrken.
Enbart idioter kräver tack.Jag föredrar att avlägsna mej från den gruppen.
Dessutom vårdas min anhöriga som är svårt sjuk i stort sett av människor från andra länder än Sverige.Hon är mycket väl omhändertagen och får mer respekt av invandrare än någonsin av svenskar.
På de futtiga 20 minuter de har hos henne per gång hinner de-ta bort fågelsmuts från fönster-något som de svenska inte befattar sig med..ta in rönnbär så hon har nåt fint att titta på,värma mat, hålla hennes hand,bry sig om. Om inte det är tack vet jag inte vad som är det!
Eloge till dem!
Lyssna pa dravlet... ta in ronnbar, halla hennes hand, varma mat... ar det sadant man ska utbilda sig i flera ar till sjukskoterska eller lakare for att gora? jag tycker det vore battre om nan korkad idiot fick skota de dar pissenkla sysslorna sa att den utbildade sjukhuspersonalen kan gora sitt jobb. Eller sa kunde du, hennes slakting sitta och halla henne i handen samt plocka ronnbar...
Citera
2012-11-23, 23:54
  #450
Medlem
CockneyRejects avatar
jag hatar inte, dom flesta av mina kompisar är svenska
Citera
2012-11-24, 00:09
  #451
Medlem
Oboros avatar
Det jag ville säga var: att inte alla utomeuropeer är flyktingar, så är jag otacksam om jag inte säger tack för att ni har räddat mig för det har ni inte gjort. Kan ju alltid tacka att jag får bo här iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Hassebosse47
Ociviliserade apor är vad dom är!
I sina hemland (hemländer) bajsar dom, torkar sig med handen och kletar ned det på sina hyddor för att göra väggar.
"tjejerna" (Tjejerna) har boxar näsor (va?), sminkar sin bruna hud brunare.
Har sin äcklig (äckliga?) skank hoe dialekt, dra åt helvete invandrare, ni också politiker! (Dra åt helvete med dig själv haha)
Citera
2012-11-24, 00:20
  #452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindlesss
Jag har aldrig möts med misstänksamhet kan jag vara ärlig om.
Jag har aldrig hört något rasitiskt ifrån någon svensk tvärtom jag har endast fått komplimanger om hur vacker jag ifrån främlingar när man åker buss, tunnelbana eller pendel.
Dock kan jag hålla med att vissa tittar ner på en som om man vore mindre värd än någon annan.
Jag har i alla fall inte hört något rasistiskt ifrån någon. Både kvinnor och män brukar säga att dom blir glada och varma när dom ser mig.
Dom som håller här är en liten minoritet.

Det låter bra för så fungerar faktiskt de flesta..somliga är fast framför skärmen,har finnar kan inte få en dam och är allmännt osociala..de håller till här.Så bry dej minimalt om vad de ev skriver.De är inte ett tvärsnitt av Svenskarna.Vad de än påstår.ok?
Citera
2012-11-24, 00:33
  #453
Avstängd
Blindlessss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Det låter bra för så fungerar faktiskt de flesta..somliga är fast framför skärmen,har finnar kan inte få en dam och är allmännt osociala..de håller till här.Så bry dej minimalt om vad de ev skriver.De är inte ett tvärsnitt av Svenskarna.Vad de än påstår.ok?


Kära vän
Jag bryr mig inte det minsta.
Jag sköter mig och jobbar hårt för Sverige och Sveriges välfärd. Talar språket flytande och har anpassat mig på det bästa sätt.
Hur kan jag vara tacksam till svenskarna? Hålla mig borta ifrån deras män så dom slipper rasblandning Ingenting jag förlorar på. Hur mer kan man vara tacksam? Försörja sig själv och inte leva på deras bidrag. Sköta mig i samhället. Jag är nog den bästa medborgaren
Citera
2012-11-24, 00:34
  #454
Medlem
Mellbergans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
Det låter bra för så fungerar faktiskt de flesta..somliga är fast framför skärmen,har finnar kan inte få en dam och är allmännt osociala..de håller till här.Så bry dej minimalt om vad de ev skriver.De är inte ett tvärsnitt av Svenskarna.Vad de än påstår.ok?
Vad fan vet du om det? Känner du alla 600 000 flashbackare(eller hur många det nu är)? Källa på de eller stick.
__________________
Senast redigerad av Mellbergan 2012-11-24 kl. 00:36.
Citera
2012-11-24, 02:21
  #455
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blindlesss
Kära vän
Jag bryr mig inte det minsta.
Jag sköter mig och jobbar hårt för Sverige och Sveriges välfärd. Talar språket flytande och har anpassat mig på det bästa sätt.
Hur kan jag vara tacksam till svenskarna? Hålla mig borta ifrån deras män så dom slipper rasblandning Ingenting jag förlorar på. Hur mer kan man vara tacksam? Försörja sig själv och inte leva på deras bidrag. Sköta mig i samhället. Jag är nog den bästa medborgaren


Den bästa medborgaren? Kanske

Den minst ödmjuka medborgaren? Troligen
Citera
2012-11-24, 02:32
  #456
Avstängd
Blindlessss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vahettere
Den bästa medborgaren? Kanske

Den minst ödmjuka medborgaren? Troligen


Vad är mitt brott?
Jag visar min tacksamhet genom att låta er ras leva vidare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback