2012-11-21, 22:27
Medlem
Jävligt osäker om tråden hamnade rätt nu.. Vore snällt om MOD kunde flytta om den hamnat fel.

Hur som, jag började träna på "allvar" för några veckor sedan, och med det även börjat äta bättre och räkna vad jag stoppar i mig etc.

Käkar nu 2400-2500 kcal per dag, väger ca 96-97, är 190 lång typ.

Känner att jag ligger jävligt rätt på nu. Men fyfan vad mat man måste äta för att komma upp i denna mängd när man håller sig till rätt mat!?

EX: igår åt jag: 2 protein shake, 3 macka, 3 ägg, 3 banan, kycklingfilé, fullkornpasta, wook m.m.. Listan är alltså inte slut, men vill inte att det ska handla om min kost.

Utan min fråga är helt enkelt, hur i helvete fungerar skitandet för er som äter lika mycket / tränar typ lika mycket? Just nu skiter jag nog fan 3 gånger per dag. Har ni några tips om hur ni gör för att inte behöva skita hela tiden? Eller kommer detta bli bättre med tiden?

Ganska jobbigt att gå runt och vara skitenödig hela tiden.

Snälla tramsa inte sönder tråden...
Citera
2012-11-21, 22:29
Medlem
beavertands avatar
Skiter lika mycket nästan och är bra mycket mindre än dig
Jag tycker bara det är gött. Skönt att skita ju
Senast redigerad av beavertand 2012-11-21 kl. 22:32.
Citera
2012-11-21, 22:35
Medlem
Bigorexias avatar
Ät mindre fibrer. Då blir mängden avföring avsevärt mindre.
Citera
2012-11-21, 22:36
Medlem
Har stoppat i mig 3600-3700 kcal/dag de senaste månaderna och visst fan märks det att man måste springa till toan stup i kvarten. Inte sällan skiter man och sen 30 minuter senare så är man likfan skitnödig igen.

Se till att stoppa i dig ordentligt med fibrer så att toalettbesöken inte känns som en tortyrkammare.
Citera
2012-11-21, 22:38
Medlem
Det beror även på hur du tränar men åxå att din kropp inte är van sådana mängder så du får kallt räkna med att sitta på muggen lite extra tid
Citera
2012-11-21, 22:40
Medlem
Och ändå så äter du för lite .
2400-2500 kcal är vad en `vanlig`människa ska ha du e ju för faan 1.90 cm-96-97 kg då ska du ha i dig betydligt mer , och alltså ännu mer om du tränar , lätt över 3000 kcal .

En individ ska skita c.a 1,5 ggr per dag i snitt vilket alltså är ett stort friskhets tecken , men slappna av du det lugnar ner sig efter ett tag när kroppen vant sig men du kommer inte komma tillbaka till `gamla? vanor .
Citera
Medlem
Wabbans avatar
Sittning varje dag precis innan gymdags. Tränar jag inte tar det flera dagar emellan.
Citera
Medlem
Tack för många vettiga svar. Verkar som att ni andra skiter lika mycket då alltså?..

Frugan suckar varje gång jag tar mig mot toa. "Ska du skita nu igen?". Haha...
Citera
2012-11-21, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Och ändå så äter du för lite .
2400-2500 kcal är vad en `vanlig`människa ska ha du e ju för faan 1.90 cm-96-97 kg då ska du ha i dig betydligt mer , och alltså ännu mer om du tränar , lätt över 3000 kcal .

En individ ska skita c.a 1,5 ggr per dag i snitt vilket alltså är ett stort friskhets tecken , men slappna av du det lugnar ner sig efter ett tag när kroppen vant sig men du kommer inte komma tillbaka till `gamla? vanor .

Det känns helrätt med träningen denna gång, och jag har gett mig fan på att inte ge upp. Tränar dessutom med en kollega som tränat i år nu, så han pushar mig etc. Tror på mig själv till 100.

Jag har funderat på det med, men tänkte att så länge jag inte går ner i vikt borde det vara bra eller? vägde mig efter 1 vecka på 2500 kcal / dag och hade gått upp 400g. Dock hade jag börjat med en kreatinkur då, vilket jag inte tänkte på kunde öka vikten pga vatten etc....
Citera
2012-11-21, 22:43
Medlem
Wabbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Tack för många vettiga svar. Verkar som att ni andra skiter lika mycket då alltså?..

Frugan suckar varje gång jag tar mig mot toa. "Ska du skita nu igen?". Haha...

Som sagt, testa käka mindre med fibrer.

"Proteins makes it slow and fibers makes it go".

Men det är nog ingen större fara ska du se. Är du inte van med att äta så mycket så kan det ha med det att göra också.
Citera
2012-11-21, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wabban
Sittning varje dag precis innan gymdags. Tränar jag inte tar det flera dagar emellan.

Ja det har verkligen varit en klassiker nu innan träning, att skita. Annars skulle jag nog fan skita på mig på gymmet, helt ärligt talat alltså. Var orolig som fan för någon dag sedan när jag tränade, då jag var lite halvtaskig i magen utöver detta "problem".
Citera
2012-11-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av job187
Har stoppat i mig 3600-3700 kcal/dag de senaste månaderna och visst fan märks det att man måste springa till toan stup i kvarten. Inte sällan skiter man och sen 30 minuter senare så är man likfan skitnödig igen.

Se till att stoppa i dig ordentligt med fibrer så att toalettbesöken inte känns som en tortyrkammare.

Måste säga att jag är imponerad av att du klarar äta så mycket. Jag är jävligt tveksam till om jag skulle klara det.. Hur många gånger måste du gå på toan på en dag tror du? För nr 2 då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in