Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Det finns så många andra grunder till skillsmässa, jag tycker ingen ska behöva leva med att känna sig död inombords på grund av ett livsval.
Det förstår jag och det är min djupa övertygelse att om man sätter Gud först och ser sin partners behov så resulterar det i att man inte dör känslomässigt inombords. Förstår dock att det är en högst subjektiv uppfattning.
Citat:
Hur ser du på frågan att dina tidigare relationer egentligen räknas till en synd, att du egentligen inte skulle få möjligheten att skaffa dessa erfarenheter med bibeln som grund?
Att jag borde ha lyssnat till Bibeln redan från början och inte till denna "värld". Visst, jag har erhållit många erfarenheter av mina tidigare relationer men den främsta kunskapen som kan härledas ur dessa är att jag borde ha väntat på den "rätta".
Citat:
Jag tror vi får enas om att förbli oense i detta, jag tror att det går utmärkt att leva med en religiös tjej, även om jag själv är så långt ifrån religiös man kan bli.
Absolut, det får vi göra!
Vill bara tillägga att jag också tror att det kan fungera men i många fall så blir det betydligt mer ansträngande och krävande, vilket kan resultera i att både den andliga relationen och relationen kvävs.