Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-20, 16:36
  #1
Medlem
Jag har börjat att snusa när jag festar. Testade det på en fest för några veckor sedan, tyckte det gav en skön kick och nu har det blivit återkommande varje gång jag går ut. Men, idag testade jag för första gången att göra det nykter och då blev jag yr direkt. Hur kan det bli så? Är det för att kroppen redan är "ur balans" när man dricker?
Citera
2012-11-20, 16:38
  #2
Medlem
LillePs avatar
Är sådär för mig också... Tänkte på det senast igår.
Är rätt märkligt tycker jag också, men har dock inget svar på varför det blir så.
Citera
2012-11-20, 16:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Under påverkan av alkohol känner man säkert inte dessa "nikokickar". De försvinner när man snusat mer regelbundet.

Saknar det ibland :P

Som jag skrev, så får jag kickarna på fyllan. Jag har bara snusat några enstaka gånger, så tycker fyllan blir bättre med en snus inne. Men som sagt, nu när jag tog nyktert, så blev det lite hela havet stormar.
Citera
2012-11-20, 16:41
  #4
Medlem
Helle031s avatar
Under påverkan av alkohol känner man säkert inte dessa "nikokickar". De försvinner när man snusat mer regelbundet.

Saknar det ibland :P
Citera
2012-11-20, 19:13
  #5
Medlem
lithionits avatar
man blir ju avtrubbad och inte känner det fullt ut, själv så snusar jag och feströker.
Om jag skulle röka utöver snuset i nykert tillstånd skulle jag säkert känna mig jättekonstig och yr, men alkoholen dämpar sinnena.

Men börja inte snusa, det är ett elände. Många inkl mig själv har ett helvete med att sluta, det är mycket mer nikotin i snus än i cigg. Mindre skadligt dock, men det fuckar upp tandköttet och ger blottade tandhalsar. Fast samtidigt så är det en skön känsla, men inte värt det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback