2015-07-30, 10:49
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Tack för bra svar från alla moderatorer. Jag har inte varit på Flashback förrän nu & när jag tidigare hört orden "Rasisterna på Flashback" så har inte inte vetat vad dom menat med det. Om det är användarna eller moderatorerna eller ägarna av sidan som är rasister.

Personligen har jag känt att när jag har läst tråden om Lisa Holm som är den enda tråden jag läst & deltagit i att de som har modererat där har varit lite partiska & raderat det som de tyckt varit off topic när det varit antirasistiska svar på poster som har haft rasistiska tendenser. Min känsla iallfall är att den tråden modererats åt det invandrarfientliga hållet.

Själv har jag inte rapporterat några inlägg men eftersom vissa av mina antirasistiska inlägg raderats blixtrande snabbt så har jag ju haft förhoppningen att även de rasistiska ska försvinna lika snabbt. När de inte har gjort så så har jag uppfattat moderatorn som väldigt partisk.

Hur som helst så arbetar ni ju gratis & sidan är gratis & deltagandet i diskussionerna är gratis & jag måste inte lägga mig debatten & får väl gå ur den om jag inte gillar hur den styrs.

Tack för vänliga svar från alla er moderatorer som svarat här. Det kanske bara är Blomvattnare som styrt & ställt i den tråden på ett invandrarfientligt sätt & jag ber om ursäkt om jag drog alla er övriga över samma kam.

Först och främst så sade jag inte att jag talar för ALLA moderatorer förutom i just den meningen där jag säger:

Citat:
men mitt jobb (och jag VET att jag talar för alla moderatorer) är så djävla mycket enklare av att folk rapporterar regelbrott.

Du måste göra skillnad på äpplen och päron här. Moderatorerna skiter i om ett inlägg är rasistiskt eller antirasistiskt så länge inlägget följer trådens ämne och följer Flashbacks regler.

Att ditt antirasistiska inlägg försvann berodde inte på att det var antirasistiskt utan för att det antagligen var OT (regel 0.03) eller bröt mot någon av de andra reglerna på Flashback. (nu har jag inte kollat dina raderade inlägg).

På samma sätt så kan ett rasistiskt inlägg få stå kvar, så länge det följer trådens ämne (regel 0.03) och inte bryter mot någon av de andra reglerna på Flashback

Om du ser regelbrott (läs reglerna här: https://www.flashback.org/regler ) så rapportera dessa, som jag skrev tidigare så är det omöjligt för oss moderatorer att läsa alla inlägg så om ett inlägg är Off Topic eller liknande rapportera detta.

Rapportera dock inte inlägg bara för att du anser dem vara rasistiska, för rasism i sig är inte ett regelbrott.

Jag kan med säkerhet även säga att Blomvattnare inte styr och ställer med en rasistisk agenda då hon i min bok är en av de absolut bästa moderatorerna vi har.
Citera
2015-07-30, 12:32
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jag skrev i Lisa Holm-tråden på ett ungefär att folk dömde ut hela Litauen & dess befolkning som knarkare/tjuvar/trafficking mm efter att ha sett någon dokumentär om just sådant från Litauen.

Att det skulle vara jämförbart med att om det visades en dokumentär i Litauen om Sverige & Svenskar & att dokumentären filmade bara ett gäng fyllon som nynnade på Ultima Thule & våldtog folk på Öland en midsommar typ.

Lite den jämförelsen gjorde jag efter att ha läst så otroligt många inlägg i den tråden om hur Balter/Litauer är. Hur de super, stjäl & all trafficking med kvinnor.

Mitt inlägg raderades. Antar att det är ok att skriva något OT för att sedan på slutet slänga in "Sådana är ju Balter, de svinen, asen, idioterna mm". Jag svarade med en liknelse men då blev det väl klassat som OT. Tror jag förstår rasisternas taktik. Bara att vi antirasister är lite för bekväma för det spelet.
Du har ju redan insett hur det funkar! Vi raderar inte inlägg som huvudsakligen är OnT, även om de slutar med typ och hur såna där jävla drägg till balter beter sig, det vet vi ju. Problemet med ditt inlägg var att det helt och hållet bemötte OT, utan att innehåll någon del om faktiskt bidrog till trådens ämne. Och inlägg som är helt OT raderas. Rent allmänt är det ogjort arbete att posta inlägg som uteslutande recenserar hur diskussionen förs i tråden, för sånt är definitionsmäsigt OT, och raderas.

Ett klassiskt nybörjarfel är att besvara t ex ett inlägg i en tråd i Aktuella brott och kriminalfall som betecknar en av de misstänkta som negern med en lång och engagerad utläggning om hur fel och hänsynslöst och rasistiskt det är att använda ordet neger. Detta inlägg raderas naturligtvis för OT, eftersom frågan ligger helt utanför vad som ska diskuteras i ABoK. (Det finns i stället en lång tråd i Språk om ordet, (FB) Ordet "neger" (sammanfogad), där man kan diskutera användandet av ordet neger av hjärtans lust.) Däremot får inlägget om varför negern förmodligen är inblandad i brottet kvarstå, eftersom det diskuterade trådens ämne. Den vid det här laget ännu mer upprörda nybörjaren konstaterar så att inlägget med det rasistiska ordet neger har fått stå kvar, och hennes (oftast är det nog en hon) eget moraliskt högtstående inlägg har raderats, och drar slutsatsen att Flashback är ett rasistiskt skitforum med rasistiska skitmoderatorer som förmodligen säger neger det första de gör på morgonen allihopa.
Citera
2015-07-30, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Du har ju redan insett hur det funkar! Vi raderar inte inlägg som huvudsakligen är OnT, även om de slutar med typ och hur såna där jävla drägg till balter beter sig, det vet vi ju. Problemet med ditt inlägg var att det helt och hållet bemötte OT, utan att innehåll någon del om faktiskt bidrog till trådens ämne. Och inlägg som är helt OT raderas. Rent allmänt är det ogjort arbete att posta inlägg som uteslutande recenserar hur diskussionen förs i tråden, för sånt är definitionsmäsigt OT, och raderas.

Ett klassiskt nybörjarfel är att besvara t ex ett inlägg i en tråd i Aktuella brott och kriminalfall som betecknar en av de misstänkta som negern med en lång och engagerad utläggning om hur fel och hänsynslöst och rasistiskt det är att använda ordet neger. Detta inlägg raderas naturligtvis för OT, eftersom frågan ligger helt utanför vad som ska diskuteras i ABoK. (Det finns i stället en lång tråd i Språk om ordet, (FB) Ordet "neger" (sammanfogad), där man kan diskutera användandet av ordet neger av hjärtans lust.) Däremot får inlägget om varför negern förmodligen är inblandad i brottet kvarstå, eftersom det diskuterade trådens ämne. Den vid det här laget ännu mer upprörda nybörjaren konstaterar så att inlägget med det rasistiska ordet neger har fått stå kvar, och hennes (oftast är det nog en hon) eget moraliskt högtstående inlägg har raderats, och drar slutsatsen att Flashback är ett rasistiskt skitforum med rasistiska skitmoderatorer som förmodligen säger neger det första de gör på morgonen allihopa.
Får jag prova att göra det omvända en dag. Att huvudsakligen skriva något OT i den tråden för att sedan på slutklämmen slänga in en antirasistisk rad.

Om jag gör det & om Blomvattnare eller någon annan raderar det så kan du väl förklara varför. Inget om upprepningar för jag läser så många upprepningar där varje dag & inget tjafs för där är så mycket tjafs varje dag & inget chattande för där är så mycket chattande varje dag som borde raderas. Till er övriga vanliga användare här i tråden: Om jag inte återkommer med hur det gick så har jag förmodligen blivit avstängd. Effektivt metod också.
Citera
2015-07-30, 14:02
Bannlyst
Citat:

Du får jättegärna förklara hur en massa inlägg i Lisa-tråden om Balter inte faller in under hets mot folkgrupp?
Citera
2015-07-30, 14:22
Bannlyst
Nu har jag postat en aningen antirasistisk post i Lisa-tråden. Helt OT. Spännande om den får ligga kvar & får den det så ska jag mata på med liknande för att se om ni gör som ni lär.
Citera
2015-07-30, 14:35
Medlem
wh0res avatar
Citat:
Nu har jag postat en aningen antirasistisk post i Lisa-tråden. Helt OT. Spännande om den får ligga kvar & får den det så ska jag mata på med liknande för att se om ni gör som ni lär.

Men om den är helt OT borde den ju raderas just för att den är OT med stöd av regel 0.03.

Hur tänkte du nu?
Citera
2015-07-30, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
Men om den är helt OT borde den ju raderas just för att den är OT med stöd av regel 0.03.

Hur tänkte du nu?
my bad. On topic eller off topic. Samma förkortning. On topic menade jag. Håller på att lära mig ert språk.
Senast redigerad av Lasso-Lena 2015-07-30 kl. 14:39.
Citera
2015-07-30, 14:47
Medlem
wh0res avatar
Citat:
my bad. On topic eller off topic. Samma förkortning. On topic menade jag. Håller på att lära mig ert språk.

OnT brukar On Topic förkortas och OT brukar vara Off Topic, men ja det är väl inget konstigt misstag att misstolka de där två förkortningarna.

Dock tror jag inte riktigt du förstått vad anti-rasistiskt innebär.
För ditt inlägg är inte anti-rasistiskt.
Anti-rasistisk hade varit ett inlägg där du argumenterade för att rasism inte fanns med i bilden alls, eller varför rasism är fel i dagens samhälle. Ditt inlägg däremot bara dryper av rasistiska inslag där litauer vill hämnas på Sverige och svenskar enbart pga etniciteten.

"Omvänd rasism" som okunniga skulle kalla det när exempelvis mörkhyade föraktar blekfisar är verkligen inte samma sak som "anti-rasism" om du tror det.
Citera
2015-07-30, 14:51
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Nej, det är inte samma förkortning. OnT betyder att man håller sig inom ämnet, OT betyder att man inte gör det.
Varför var det så viktigt att inlägget ansågs vara icke-rasistiskt? Tror du inte det ska få stå kvar bara för att det inte är rasistiskt mot litauerna, eller hur tänkte du?
Citera
2015-07-30, 15:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wh0re
OnT brukar On Topic förkortas och OT brukar vara Off Topic, men ja det är väl inget konstigt misstag att misstolka de där två förkortningarna.

Dock tror jag inte riktigt du förstått vad anti-rasistiskt innebär.
För ditt inlägg är inte anti-rasistiskt.
Anti-rasistisk hade varit ett inlägg där du argumenterade för att rasism inte fanns med i bilden alls, eller varför rasism är fel i dagens samhälle. Ditt inlägg däremot bara dryper av rasistiska inslag där litauer vill hämnas på Sverige och svenskar enbart pga etniciteten.

"Omvänd rasism" som okunniga skulle kalla det när exempelvis mörkhyade föraktar blekfisar är verkligen inte samma sak som "anti-rasism" om du tror det.
Fel av mig att kalla det antirasistiskt kanske när jag menar inlägg som är mot rasisterna här i tråden. Det var ett försök till ironi vilket jag ifs har insett inte står särsklit högt i tak här. Av olika anledningar.
Citera
2015-07-30, 15:03
Medlem
Citat:

Om det ENBART står att det måste vara en neger, " Det måste vara en neger för negerhanar kan inte låta bli att våldta"? Anses det vara OnT för att tråden handlar om en våldtäkt eller trams för att det inte tillför nåt relevant (Vi förutsätter att inget är känt som tyder på att det är en färgad som har nåt med att det att göra). Vi har alla sett mängder om trådstarter om brott där INGET är känt men svar 1,2 & 3 är "det måste vara kulturberikare".
Om Lasso-Lena skriver i alla trådar att "Det måste vara en SDare!" så måste det rimligen betraktas som trams? Jag har svårt att se att allt jävla tjat om negrer och negerkungar är annat trams, mest jämförbart med att skriva "Bajskorv".
Citera
2015-07-30, 15:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Om det ENBART står att det måste vara en neger, " Det måste vara en neger för negerhanar kan inte låta bli att våldta"? Anses det vara OnT för att tråden handlar om en våldtäkt eller trams för att det inte tillför nåt relevant (Vi förutsätter att inget är känt som tyder på att det är en färgad som har nåt med att det att göra). Vi har alla sett mängder om trådstarter om brott där INGET är känt men svar 1,2 & 3 är "det måste vara kulturberikare".
Om Lasso-Lena skriver i alla trådar att "Det måste vara en SDare!" så måste det rimligen betraktas som trams? Jag har svårt att se att allt jävla tjat om negrer och negerkungar är annat trams, mest jämförbart med att skriva "Bajskorv".
Tack. Detta var vad jag menade men det ges inget gehör för detta. Om jag avslutar varje mening i Lisa-tråden med att åklagaren måste ju vara en SD:are lär de inläggen plockas bort även om jag varit On topic i övrigt. Förstår inte varför moderatorerna ska ha så svårt att erkänna att de är högerstyrda. Inget ont i det men bra om den enskilde användaren vet om det när han läser i trådarna ju. Det är inget anklagande utan bara ett konstaterande så jag förstår inte det massiva försvaret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in