Citat:
Tack för bra svar från alla moderatorer. Jag har inte varit på Flashback förrän nu & när jag tidigare hört orden "Rasisterna på Flashback" så har inte inte vetat vad dom menat med det. Om det är användarna eller moderatorerna eller ägarna av sidan som är rasister.
Personligen har jag känt att när jag har läst tråden om Lisa Holm som är den enda tråden jag läst & deltagit i att de som har modererat där har varit lite partiska & raderat det som de tyckt varit off topic när det varit antirasistiska svar på poster som har haft rasistiska tendenser. Min känsla iallfall är att den tråden modererats åt det invandrarfientliga hållet.
Själv har jag inte rapporterat några inlägg men eftersom vissa av mina antirasistiska inlägg raderats blixtrande snabbt så har jag ju haft förhoppningen att även de rasistiska ska försvinna lika snabbt. När de inte har gjort så så har jag uppfattat moderatorn som väldigt partisk.
Hur som helst så arbetar ni ju gratis & sidan är gratis & deltagandet i diskussionerna är gratis & jag måste inte lägga mig debatten & får väl gå ur den om jag inte gillar hur den styrs.
Tack för vänliga svar från alla er moderatorer som svarat här. Det kanske bara är Blomvattnare som styrt & ställt i den tråden på ett invandrarfientligt sätt & jag ber om ursäkt om jag drog alla er övriga över samma kam.
Personligen har jag känt att när jag har läst tråden om Lisa Holm som är den enda tråden jag läst & deltagit i att de som har modererat där har varit lite partiska & raderat det som de tyckt varit off topic när det varit antirasistiska svar på poster som har haft rasistiska tendenser. Min känsla iallfall är att den tråden modererats åt det invandrarfientliga hållet.
Själv har jag inte rapporterat några inlägg men eftersom vissa av mina antirasistiska inlägg raderats blixtrande snabbt så har jag ju haft förhoppningen att även de rasistiska ska försvinna lika snabbt. När de inte har gjort så så har jag uppfattat moderatorn som väldigt partisk.
Hur som helst så arbetar ni ju gratis & sidan är gratis & deltagandet i diskussionerna är gratis & jag måste inte lägga mig debatten & får väl gå ur den om jag inte gillar hur den styrs.
Tack för vänliga svar från alla er moderatorer som svarat här. Det kanske bara är Blomvattnare som styrt & ställt i den tråden på ett invandrarfientligt sätt & jag ber om ursäkt om jag drog alla er övriga över samma kam.
Först och främst så sade jag inte att jag talar för ALLA moderatorer förutom i just den meningen där jag säger:
Citat:
men mitt jobb (och jag VET att jag talar för alla moderatorer) är så djävla mycket enklare av att folk rapporterar regelbrott.
Du måste göra skillnad på äpplen och päron här. Moderatorerna skiter i om ett inlägg är rasistiskt eller antirasistiskt så länge inlägget följer trådens ämne och följer Flashbacks regler.
Att ditt antirasistiska inlägg försvann berodde inte på att det var antirasistiskt utan för att det antagligen var OT (regel 0.03) eller bröt mot någon av de andra reglerna på Flashback. (nu har jag inte kollat dina raderade inlägg).
På samma sätt så kan ett rasistiskt inlägg få stå kvar, så länge det följer trådens ämne (regel 0.03) och inte bryter mot någon av de andra reglerna på Flashback
Om du ser regelbrott (läs reglerna här: https://www.flashback.org/regler ) så rapportera dessa, som jag skrev tidigare så är det omöjligt för oss moderatorer att läsa alla inlägg så om ett inlägg är Off Topic eller liknande rapportera detta.
Rapportera dock inte inlägg bara för att du anser dem vara rasistiska, för rasism i sig är inte ett regelbrott.
Jag kan med säkerhet även säga att Blomvattnare inte styr och ställer med en rasistisk agenda då hon i min bok är en av de absolut bästa moderatorerna vi har.