Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-20, 13:50
  #1
Medlem
När jag spelar vissa spel så verkar grafikkortet slockna helt, det händer olika ofta i olika spel och också efter varierande tid. Skärmen blir svart och ser helt enkelt ut som att den är på medan datorn är avstängd, under tiden kan jag ex. forsätta snacka på skype och jag hör ljud ifrån spelet.

Jag har kört två olika program för att kolla vad temperaturen ligger på, och den brukar ligga kring 65 grader när det slocknar (och även ligga där stabilt längre stunder innan, så det verkar inte vara temperaturrelaterat).

Det har hänt mig en gång öht. när jag spelat WoW men händer så pass ofta i till ex. BF3 att det knappt går att spela. Det har aldrig hänt mig när jag spelat HoN och händer då och då i GW2.

Jag har uppdaterat drivrutinerna, och då även med olika versioner av dessa då jag har haft detta problem en längre tid.


Länk: http://www.inet.se/produkt/5409092/g...b-windforce-oc
Är det någon mer kvalificerad som har en aning om vad problemet kan vara?

Tack på förhand
Citera
2012-11-20, 14:14
  #2
Medlem
Neverdancessobers avatar
har du kollat vad du kör för power option, control panelen sen system och security där efter power options finns ett energi spar läge som stänger av pcie om jag kommer ihåg rätt.
Citera
2012-11-20, 14:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverdancessober
har du kollat vad du kör för power option, control panelen sen system och security där efter power options finns ett energi spar läge som stänger av pcie om jag kommer ihåg rätt.
Kör med balanced.

Edit: Går jag in på advanced settings så står det att den kör "Moderate power savings" under PCI Express.
__________________
Senast redigerad av StormKråka 2012-11-20 kl. 14:21.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback