2012-11-20, 08:20
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Att Expo ringer runt till annonsörer är gammal Expo taktik sedan 10-15 år tillbaka. De har ringt runt även nu till friatiders annonsörer och Expo/Expressen har fått friatider felaktigt svartlistade av Google. Expressen har i många år under Mattsson drivit en agenda mot SD och uppkomlingar. I detta arbete är Expo en centralfigur samtidigt som Expo pumpar stålar från Expressen. Mattsson litar mer på Expo än sin egen anställda personal.

Men finns det något bevis för att det har gjorts? Nått inspelat samtal, mail vad som helst.
Likaså för att Expo/Expreesen lyckats svartlista friatider på Google.
Detta känns som "sanningar" Expo-motståndare skapat.

Vilkas annonsörer ringde man runt till för 15 år sedan?

Att Expressen granskar SD är vi överens om. Det är ju liksom deras uppgift.
Det samma att dom köper information från Expo. Varför skulle dom inte?
Citera
2012-11-20, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Men finns det något bevis för att det har gjorts? Nått inspelat samtal, mail vad som helst.
Likaså för att Expo/Expreesen lyckats svartlista friatider på Google.
Detta känns som "sanningar" Expo-motståndare skapat.

Vilkas annonsörer ringde man runt till för 15 år sedan?

Att Expressen granskar SD är vi överens om. Det är ju liksom deras uppgift.
Det samma att dom köper information från Expo. Varför skulle dom inte?

Bullen, det finns en sida som heter google. Prova där. Jag är inte din privata bibliotekarie. Det finns många exempel på Expos ringande och oschyssta metoder under åren. Leta själv. Expo är en sekt, och att lita 100% på en vänsterextrem sekt är inte särskilt professionellt av en chefredaktör.
Citera
2012-11-20, 08:40
Medlem
Baertlings avatar
Jag röstar inte på SD men kan mycket väl tänka mig att delta i en kampanj mot Aftonbladet/Expressen bara för att de är så usla. Kanske kan det vara ett sätt att bli av med deras vinklade hittepå-journalistik och åsiktsuppfostran?
Citera
2012-11-20, 08:49
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Bullen, det finns en sida som heter google. Prova där. Jag är inte din privata bibliotekarie. Det finns många exempel på Expos ringande och oschyssta metoder under åren. Leta själv. Expo är en sekt, och att lita 100% på en vänsterextrem sekt är inte särskilt professionellt av en chefredaktör.

Nu hör det till god kutym att man på något sätt kan redogöra för sina källor. Men jag förstår om du inte har nått.
Jag betvivlar inte att Expo säkert ringt runt (och inte inte använts sig av anonyma kedjebrev), men det är definitivt inget som gjorts i samarbete med Expressen vilket du påstår. Det är anmärkningsvärda påståenden du kommer med.

Jag förstår om du inte gillar Expo eftersom dom kastar ljus på er. Men det är en stiftelse vars uppgift är att granska och kartlägga högerextremism.
Att man använder den information dom kommer med, är väl en självklarhet.
Citera
2012-11-20, 08:50
Medlem
Citat:
Okej, nu har jag googlat på Expo annonsbojkott, Expo fria tider annonsörer, Expo ringer annonsörer, Expo påtryckningar och inte hittat en enda stavelse om att Expo skulle ringa upp annonsörer och mana till bojkott, med undantag för flashbacktrådar och sajten fria tider själva.
Det verkar inte finnas några som helst oberoende källor för påståendet.
Googlar jag på fel sätt?
Kan du tipsa mig om en fras att googla på?
Citera
2012-11-20, 08:59
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Det med att expo mailar annonsörer stämmer. PI hade ett inslag om detta och visade kopior av mejlen som skickades till PI:s annonsörer.
Citera
2012-11-20, 09:09
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Att Expo ringer runt till annonsörer är gammal Expo taktik sedan 10-15 år tillbaka. De har ringt runt även nu till friatiders annonsörer och Expo/Expressen har fått friatider felaktigt svartlistade av Google. Expressen har i många år under Mattsson drivit en agenda mot SD och uppkomlingar. I detta arbete är Expo en centralfigur samtidigt som Expo pumpar stålar från Expressen. Mattsson litar tydligen mer på Expo idag än sin egen anställda personal.

Att Mattsson inte berättar för läsarna att det faktiskt var han och Expo som startade detta fjantbråket med att kontakta annonsörer och att det faktiskt var dom som startade med de oschyssta metoder är både fegt och lågt och det visar att det är Expo som styr Mattsson idag.
friatider.se är sura för Expo/Expressens ringande, backstabbing och rasistanklagelser, inte på videon. friatider.se har dessutom inget med SD att göra, Mattsson fattar inte det. Det går inte in i huvudet på honom. Han umgås för mycket med sekten Expo. Mattsson är ett skräckexempel på en radikaliserad trängd kulturmarxist.

Finns inga källor ?
Polisanmälningar ?
Eller är det som vanligt lögner från SD ?

Tror du ljuger mannen som en häst travar.
Man får bara mindre och mindre förtroende för SD sympatisörer.
Finns det ingen i det partiet som kan tala sanning ?
Citera
2012-11-20, 09:16
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Det med att expo mailar annonsörer stämmer. PI hade ett inslag om detta och visade kopior av mejlen som skickades till PI:s annonsörer.

Kom igen nu upp med något konkret. Jag vill gärna se hur dessa var skrivna. Och jag hittar inget vilket är konstigt. Nätet borde ju svämmat över med dessa.
Citera
2012-11-20, 09:47
Avslutad
Citat:
Bland annat har Google – vars AdSense-program syns på nästan alla kontroversiella sajter i utlandet och som har ett de-facto monopol på annonsering i Sverige – blockerat Fria Tider efter att Expo kontaktat enskilda annonsörer och frågat varför de annonserar på en ”hets- och hatsajt”. Ett beteende som uppskattningsvis har kostat Fria Tider runt en halv miljon kronor i uteblivna intäkter genom åren.http://www.expressen.se/nyheter/expressen-later-sig-inte-paverkas-av-hot/
Man kan visserligen via Google adsense blockera vissa sajter från att visa dina annonser. Men har man inte själv fyllt i vilka sidor som ska blockeras så är det inget som man själv styr över vad jag vet.

Isåfall lite märkligt att fråga företag: "Varför annonserar du på en hets-och hatsajt?". Det är ju då inget aktivt val utan Google som väljer på vilka sajter den ska synas? (Tills du blockerar en sajt alltså). Omöjligt att hålla koll på alla sajter.

Om nu Expo har uttryckt sig så, det kan ju lika gärna vara Fria Tiders formulering.

Du kan även på förhand blockera "känsliga ämnen" som du inte vill synas på, i Sverige kan man med den blockeringen undvika sajter med hasardspel/vadslagning och preventivmedel. Jag hittar dock inget som blockerar andra sidor, till exempel rasistiska sajter.

I de flesta andra länder är detta däremot mer omfattande, använder du engelska som språk kan du till exempel blockera sajter som innehåller religion, politik, sex, dating osv.

Läs mer här: http://support.google.com/adsense/bin/answer.py?hl=sv&answer=189315

Det måste för övrigt vara mycket enklare att få sajter att sluta annonsera på vad som påstås vara rasistiska/främlingsfientliga sajter då få vill förknippas med det, jämfört med att de ska sluta annonsera på "PK-media". Ja om de inte tröttnar på själva "attackerna" då.
Senast redigerad av sjelvefan 2012-11-20 kl. 09:56.
Citera
2012-11-20, 10:03
Medlem
Tre100s avatar
Kristina Folgert, (med det bästa lösenordet expoexpo) mailade mig och frågade om jag hade upplysningar om vem som drev politiskt inkorrekt. Det hade jag inte den dagen. Det var först några dagar senare efter lite letande som jag fann vem en var. Ingenstans om något hot med uthängning av mig på expos förstasida eller något annat. Istället tackade hon för sig när jag svarade nej.

Jag kan mycket väl tänka mig att expo spårar annonsörer och hotar dessa, men utan några konkreta bevis är det inte mycket att hänga i julgranen. Expo lever trots allt på att sidor som avpixlat och friatider lever vidare. Släng upp mailutskick tillsammmans med mailets källkod.

Edit: såg nu via google.se att Isobel Hadley-Kamptz gjort vad hon kan för att stänga ner annonsörerna. Dock fick hon sparken från Expressen och gjorde detta ett halvår senare.
Senast redigerad av Tre100 2012-11-20 kl. 10:38.
Citera
2012-11-20, 10:57
Medlem
Mr.Goats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Hehe, jadu ..

Jag är iaf en av dem som inte skäms över att använda samma taktik tillbaks. Jag hoppas att så många som möjligt hakar på - så vi kan visa att vi fått nog.

Mvh

Jag är en annan

Citat:
Det finns bara en vinnare i denna konflikten och det är Expo. Ju mer svenska folket splittras och fightas desto mer tjänar Expo, - både i makt och pengar.

Vad har tagit åt dig kulturmarxisten?
Blivit lite gaggig på äldre dar? :P
Räta på ryggen nu och inse att rörelsen har växt, vi/ni är inte längre 650pers över hela Sverige som frenetiskt spammar på FB :P.. Det handlar om tiotusentals människor som mer än gärna ser två av våra största fiender gå i graven.
Nu har vi chansen, klart som fan vi ska ta den, AB/Ex har grävt sina egna gravar, nu är det dags att putta i dem.

För nationen, för våra barn och för arvet vi lämnar efter oss.
Citera
2012-11-20, 11:07
Bannlyst
Citat:

Du är inte hans privata bibliotekarie säger du? Vad är du då? Hans privata skvallerkärring eller privata spådam? Nej man kanske inte ska lita på en vänsterextrem sekt men ska man lita på dig? Tycker du ska ta och göra som Bullen ber och förse oss med lite fakta. Tack så mycket bibliotekarien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in