2012-11-20, 06:22
Medlem
Expressen stödjer nu fullt ut Expos gamla taktik att jaga annonsörer som annonserar på "fel" ställe med oschyssta metoder. Expo ringer upp annonsörer och ger förtäckta hot. - Det har Expo pysslat med i 10-15 år. Idag tycks Expo arbeta åt Bonnier och även Schibstedt och ringer upp annonsörer som annonserar hos mediekonkurrenter till dessa. Koalitionen Expo/Expressens kampanj mot Friatider.se har tex kostat friatider.se en halv miljon kronor i förlorade annonsintäkter. Detta är alltså politisk aktivism och inte journalistik.

Nu har Friatider.se surnat och svarade med samma mynt (vilket jag själv tycker är fel, det är att sänka sig till samma primitiva nivå som PK-eliten) Friatider.se hetsade dock upp sina läsare att bojkotta alla företag som annonserar på Expressen och att klanka ner dem företagens produkter på sajter. Dock har några läsare av FT/FB/AP ballat ur helt och håller nu på med att maila företagen. Detta visar även att Expressen ser populariteten hos friatider.se som ett seriöst hot mot den rådande medie-maktordningen och som en stor konkurrent om framtida annonsintäkter. - Det är rena pajkastningen nu. Men det visar att Expressen tar friatider. se på fullaste allvar. Jag ser bara att folk radikaliseras åt alla håll och kanter och använder oschyssta metoder och missbrukar journalistiken för egna politiska agendor. - Det oroar mig. - Expo tycks ha full kontroll över Mattsson idag.

Från friatider.se ledare

"Tyvärr glömde Thomas Mattsson att berätta varifrån vi hämtade inspirationen till vår ledare om annonsbojkott – nämligen från Expressen själva och från deras vänsterextrema samarbetspartner Expo. I flera år har Expressens ledarredaktion satt press på Fria Tiders annonsörer och efter påtryckningar från Expo har flera seriösa aktörer fått vika sig. Bland annat har Google – vars AdSense-program syns på nästan alla kontroversiella sajter i utlandet och som har ett de-facto monopol på annonsering i Sverige – blockerat Fria Tider efter att Expo kontaktat enskilda annonsörer och frågat varför de annonserar på en ”hets- och hatsajt”. Ett beteende som uppskattningsvis har kostat Fria Tider runt en halv miljon kronor i uteblivna intäkter genom åren.

Trakasserierna begränsar sig emellertid inte till annonsbojkott. Bonnierkoncernen (där Expressen ingår) hotar numera enskilda fotografer med uppsagda kontrakt och svartlistning i Sydsvenskan och Scanpix (som Bonnier äger) om fotograferna säljer bilder till Fria Tider. När vi för några månader sedan fick in över 50 000 kronor i donationer som vi till stor del tänkte köpa bilder för, fick vi kalla handen från Scanpix. När vi vände oss direkt till enskilda fotografer uppgav dessa att de hotats av Bonnier och därför inte kunde sälja bilder till oss. ”Jag tycker inte att ni är oseriösa, men jag måste som du förstår lyssna på mina största uppdragsgivare”, meddelade en skånsk fotograf nyligen i ett mejl till undertecknad.

Men nu tar alltså Thomas Mattsson på sig den stora demokratiska kostymen och meddelar att Expressen ”inte viker sig för hot” samtidigt som han undanhåller sina läsare bakgrunden till ”hoten”. Självklart erbjöds vi heller inget tillfälle att kommentera Expressens artikel idag, eftersom tidningen sin vana trogen istället ringde Sverigedemokraterna för att utkräva ansvar för vad som står i Fria Tider. (Vi har, som vanligt, inget med Sverigedemokraterna eller något annat parti att göra)."

Hur skall detta sluta. - Vad tror ni?

Länkar:

FTs senaste ledare.
http://www.friatider.se/att-smaka-pa-sin-egen-medicin

Mattson i Resumé påstår att detta har med släppet av videon att göra (vilket inte stämmer, detta handlar om framtida ekonomi och förlorade annonsintäkter)
http://www.resume.se/nyheter/media/2012/11/19/sd-anhangare-i-kampanj-mot-expressen/

"– Vi uppmärksammades förra veckan på en uppmaning till annonsbojkott som låg på en främlingsfientlig sajt. Det kom någon reaktion då, och i dag har vi fått veta att det sprids mejl till Expressens annonsörer om att man också ska straffa dem med negativa recensioner. Bland annat uppmanas det på nätet: "Glöm inte att såga Aftonbladets och Expressens annonsörer på Rejta.se", säger Thomas Mattsson till Resumé."

Expressen låter sig inte påverkas av hot
http://www.expressen.se/nyheter/expressen-later-sig-inte-paverkas-av-hot/
Citera
2012-11-20, 06:33
Medlem
Draup.s avatar
Hehe, jadu ..

Jag är iaf en av dem som inte skäms över att använda samma taktik tillbaks. Jag hoppas att så många som möjligt hakar på - så vi kan visa att vi fått nog.

Mvh
Citera
2012-11-20, 06:56
Medlem
Jag önskar att det fanns ett ord som jag kunde säga lite då och då när jag kände mig hotad. Så alla skulle backa och be om ursäkt. "Främlingsfientlig" det vet dom är jävligt laddat.

Jag vill bara tala om att det här är inget jag kopplar ihop med sd. Jag gör det helt och hållet för att nu ser jag äntligen en chans att slåss för demokratin.
Citera
2012-11-20, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draup.
Hehe, jadu ..
Jag är iaf en av dem som inte skäms över att använda samma taktik tillbaks. Jag hoppas att så många som möjligt hakar på - så vi kan visa att vi fått nog.
Mvh

Sådant övertygar inte företagen som annonserar. FT och AP har alla möjligheter att sälja annonser billigare. Expressen/Expo skall lägga av med sin dåliga mångåriga vana att ringa runt och indirekt hota annonsörer som annonserar på "fel" ställe och FT skall lägga av med detta. - Detta är infantil pajkastning. Det är tragiskt att se Mattsson som EXPOs nickedocka idag. Expo har tydlighen hetrsat upp Mattsson att de kan "lösa" de problem som Expo intalat Mattsson att de existerar. Om de får mycket bra betalat förstås.

De som drar in mest stålar och makt i dagens mediasverige och är framgångsrikast idag är den skattebefriade lobby-stiftelsen Expo. Att de blir konflikter ligger i Expos ekonomiska intresse. Då kan de sälja kurser, lösningar och information i en aldrig sinande ström. Det har aldrig gått så bra som det gör idag. Det finns ingen mediekris på Expo. Tvärtom. Miljonerna sprutar in som aldrig förr och Robert Aschberg/STRIX som är spindeln i nätet håller sig i 100% i bakgrunden.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-11-20 kl. 07:21.
Citera
2012-11-20, 07:18
Medlem
whaks avatar
Kampanjen körs på Exponerat också.
Jag hoppas att det ger någon effekt iaf.

http://www.exponerat.info/krossa-svensk-pk-media-genom-att-fa-bort-deras-annonsorer/
Citera
2012-11-20, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whak
Kampanjen körs på Exponerat också.
Jag hoppas att det ger någon effekt iaf.

http://www.exponerat.info/krossa-svensk-pk-media-genom-att-fa-bort-deras-annonsorer/

Det finns bara en vinnare i denna konflikten och det är Expo. Ju mer svenska folket splittras och fightas desto mer tjänar Expo, - både i makt och pengar.
Citera
2012-11-20, 07:33
Medlem
Intellectuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Det finns bara en vinnare i denna konflikten och det är Expo. Ju mer svenska folket splittras och fightas desto mer tjänar Expo, - både i makt och pengar.

Folket splittras inte, det är redan splittrat. Att inte vara "PK" idag innebär att du tillhör en skara som man får spotta på förnedra och baktala. Det är vi mot dem.
De etablerade medierna har radikaliserat en stor del människor och det är det som behövs för en förändring. Om det är uttänkt från början från deras sida för att skapa kaos på sikt, eller inte. Det går de omöjligt sia om. Deras vägar äro outgrundliga. Men det vi ser nu är nog bara början på något...
Senast redigerad av Intellectus 2012-11-20 kl. 07:38.
Citera
2012-11-20, 07:44
Medlem
Nlesjems avatar
Snacka om desperation från expressens sida,deras kampanjande mot demokratin slår nu tillbaks i deras bokslut.
Att "kampanjen" ens nämns är inte ett direkt genidrag som gagnar dem.
Har mailat lite annonsörer,fått juste/ok svar från vissa och inga svar från andra,detta resulterade från och med i går att "gamla" företag jag gynnat & köpt produkter av i ett flertal år är bortsållade, får tacka FB för initiativet.
Citera
2012-11-20, 07:57
Medlem
Bullens avatar
"Expressen stödjer nu fullt ut Expos gamla taktik att jaga annonsörer som annonserar på "fel" ställe med oschyssta metoder. Expo ringer upp annonsörer och ger förtäckta hot. - Det har Expo pysslat med i 10-15 år. Idag tycks Expo arbeta åt Bonnier och även Schibstedt och ringer upp annonsörer som annonserar hos mediekonkurrenter till dessa. Koalitionen Expo/Expressens kampanj mot Friatider.se har tex kostat friatider.se en halv miljon kronor i förlorade annonsintäkter. Detta är alltså politisk aktivism och inte journalistik."

Jag har några frågor.
1. Finns det något bevis för att Expo ringer runt till annonsörer eller är det en klassisk internetmyt?
2. På vilket sätt stödjer Expressen i Expos ev. "taktik"?
3 Vad är det koalition du pratar om?

Om det inte är journalism varför i M&J?
Citera
2012-11-20, 08:03
Medlem
lrad070142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
"Expressen stödjer nu fullt ut Expos gamla taktik att jaga annonsörer som annonserar på "fel" ställe med oschyssta metoder. Expo ringer upp annonsörer och ger förtäckta hot. - Det har Expo pysslat med i 10-15 år. Idag tycks Expo arbeta åt Bonnier och även Schibstedt och ringer upp annonsörer som annonserar hos mediekonkurrenter till dessa. Koalitionen Expo/Expressens kampanj mot Friatider.se har tex kostat friatider.se en halv miljon kronor i förlorade annonsintäkter. Detta är alltså politisk aktivism och inte journalistik."

Jag har några frågor.
1. Finns det något bevis för att Expo ringer runt till annonsörer eller är det en klassisk internetmyt?

"M":et i "M&J" står för "Medier". Det var väl inte så svårt?
Citera
2012-11-20, 08:08
Medlem
Helt sjukt om det är sant att de håller på så, tidningar ska ha rätt att skriva vad fan de vill utan att någon ska lägga sig i det. Det är inte ens några rasistiska sidor vi talar om här, vilket gör det hela väldigt sjukt enligt mig.
Citera
2012-11-20, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen

Jag har några frågor.

Att Expo ringer runt till annonsörer är gammal Expo taktik sedan 10-15 år tillbaka. De har ringt runt även nu till friatiders annonsörer och Expo/Expressen har fått friatider felaktigt svartlistade av Google. Expressen har i många år under Mattsson drivit en agenda mot SD och uppkomlingar. I detta arbete är Expo en centralfigur samtidigt som Expo pumpar stålar från Expressen. Mattsson litar tydligen mer på Expo idag än sin egen anställda personal.

Att Mattsson inte berättar för läsarna att det faktiskt var han och Expo som startade detta fjantbråket med att kontakta annonsörer och att det faktiskt var dom som startade med de oschyssta metoder är både fegt och lågt och det visar att det är Expo som styr Mattsson idag.
friatider.se är sura för Expo/Expressens ringande, backstabbing och rasistanklagelser, inte på videon. friatider.se har dessutom inget med SD att göra, Mattsson fattar inte det. Det går inte in i huvudet på honom. Han umgås för mycket med sekten Expo. Mattsson är ett skräckexempel på en radikaliserad trängd kulturmarxist.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2012-11-20 kl. 08:33.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in