Citat:
Ursprungligen postat av Aristotélēs
Inte mycket till krig. FT har alltså torskat en halv mille. Hur många av Expressens annonsörer har ni lyckats skrämma iväg?
Med tanke på att beslut om marknadssatsningar och PR-kampanjer görs av människor och med tanke på medias drev den senaste tiden och Sverigedemokraternas framgångar i opinionen även i Stockholm så finns skäl att anta att en och annan annonsör försvinner. Det är inte alls otroligt att en och annan marknadsansvarig på ett företag själv sympatiserar med SD, eller om denne inte gör det, läser Fria Tider och har tröttnat på hur exempelvis Expressen uppför sig.
Jag råkar ha fått veta på omvägar att det finns flera företag som kontaktat Fria Tider enbart för att få marknadsföra sig den vägen. Och det tillhör nog ändå ovanligheterna att ett företag kontaktar en tidning för att få köpa annonsplats. Normalt är det tvärtom, tidningarnas annonssäljare som sitter och ringer runt till företag och tjatar på dem för att få sälja annonser och som försöker locka med olika erbjudanden.
Och det syns också om man tittar på Fria Tider tycker jag mig kunna ana. Att det har dykt upp flera nya annonsörer, och då ett flertal ganska kända varumärken. Man måste komma ihåg att det är inte för inte som Expressen uppmärksammat det hela. De har känt sig utpekade och hotade helt enkelt och har förmodligen fog för det. Att de sedan inte kan sköta det på ett snyggt sätt och har en chefredaktör som dömts upprepade gånger för brott gör ju inte det hela bättre så att säga...