2022-08-31, 15:03
Avstängd
karlinges avatar
Blir det någon rättegång med Martin och dumpen? Anmälde dom inte varandra för horerier ett par gånger eller var allt bara snack i vanlig ordning?
Citera
2022-08-31, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Blir det någon rättegång med Martin och dumpen? Anmälde dom inte varandra för horerier ett par gånger eller var allt bara snack i vanlig ordning?
Snack o de fanns ju absolut inget att anmäla
Citera
2022-08-31, 19:54
Medlem
st33rs avatar
Var det ett metaskämt att de trodde björnarna som spelade hockey var på riktigt?

Edit; läser att det är på riktigt.
Vad i hela ..

Är dessa björnar stympade eller nåt? Har de proteser vid tassarna?
Senast redigerad av st33r 2022-08-31 kl. 20:22.
Citera
2022-09-03, 11:19
Medlem
gato12s avatar
Carin Sollenberg tror att om man upprepar "återställ våtmarker" tillräckligt ofta så blir det jätteskoj (i onsdags). Imponerande okunnig om typ allt också, förutom kanske om hur man löder ringklockor.

Men de övriga är inte speciellt bra heller, veva mot miljömuppar som blockerar vägar kanske inte är särskilt originellt eller speciellt kul
Senast redigerad av gato12 2022-09-03 kl. 11:48.
Citera
2022-09-03, 18:33
Medlem
swimp78s avatar
Martin brukar ju applådera all form av civili olydnad och aktioner annars.
Att det är rätt och coolt och riktigt att bryta mot regler på riktigt för att visa sin ståndpunkt

Han har återvänt ofta hur patetiskt det var med reclaim-the streets-folk som gick med på att låta polisen flytta dem till nån förort. Det var inte real. Man ska göra det på riktigt!
Under BLM-kravallerna var han helt lyrisk

Å andra sidan är Soneby en ganska stereotypisk svennesnubbe. Trots att han tror sig ha rätt att hålla i blatte-kortet ibland. Han gillar tv-spel fotboll och diverse statusgrejer som är på modet. Han är lagom PK, men aldrig på ett omaskulint sätt. Miljöaktivism är inte hippt och manligt i hans värld. Gissar jag. Därav dubbla standarder.
Senast redigerad av swimp78 2022-09-03 kl. 18:38.
Citera
2022-09-08, 19:47
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Martin brukar ju applådera all form av civili olydnad och aktioner annars.
Att det är rätt och coolt och riktigt att bryta mot regler på riktigt för att visa sin ståndpunkt

Han har återvänt ofta hur patetiskt det var med reclaim-the streets-folk som gick med på att låta polisen flytta dem till nån förort. Det var inte real. Man ska göra det på riktigt!
Under BLM-kravallerna var han helt lyrisk

Å andra sidan är Soneby en ganska stereotypisk svennesnubbe. Trots att han tror sig ha rätt att hålla i blatte-kortet ibland. Han gillar tv-spel fotboll och diverse statusgrejer som är på modet. Han är lagom PK, men aldrig på ett omaskulint sätt. Miljöaktivism är inte hippt och manligt i hans värld. Gissar jag. Därav dubbla standarder.

Tycker personligen att "Reclaim the streets" (ej att förväxla med "Reclaim the city"), var oerhört rimlig civil olydnad. De höll stånd tills polisen gick "till attack" och då upplöste man det hyfsat fredligt (finns så klart exempel på när det blev våldsamt också) och gick med på att bli bussad ut åt helvete. Dvs, man skapade "buzz" kring sin sak, fick uppmärksamhet och polisen kunde bryta när de tyckte att det räckte. BLM ledde ju till så sjukt mycket bra saker å andra sidan. Som...hur det förändrade...och att vi nu...samt sympatin det ledde till...eller inte.

Tycker hans polishat är så jävla töntigt. Han har hur många gånger som helst upprepat att man absolut aldrig, under några omständigheter ska snacka med polisen. Vore intressant att se hur han skulle lösa ett inbrott i studion där nån snor allt av värde. Ingen polisanmälan = inga försäkringspengar...
Citera
2022-09-11, 12:07
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Ligger några avsnitt efter, men varför i hela friden har Agnes Matsdotter blivit en återkommande gäst? Hon bidrar med exakt NOLL. Saknar all form av humor och har inget intressant att berätta.
Är hon med enbart för att representera "den nya tjejen i gänget" nu när de flesta andra lyser med sin frånvaro?
Hon fick uppskattning i Facebookgruppen efter hon var med första gången. Folk tyckte hon var kul. Och det avsnittet var väl rätt kul. Men hon har varit riktigt tråkig enda sedan dess. Hon är inte komiker. Bara nån random skitartist som ingen i gänget verkar känna sedan tidigare.
Citera
2022-09-11, 22:03
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungsindian
Hon fick uppskattning i Facebookgruppen efter hon var med första gången. Folk tyckte hon var kul. Och det avsnittet var väl rätt kul. Men hon har varit riktigt tråkig enda sedan dess. Hon är inte komiker. Bara nån random skitartist som ingen i gänget verkar känna sedan tidigare.
Jag tycker hon är bra. Hon är mysigt tillbakalutad.
Citera
2022-09-12, 18:28
Medlem
Jagerbys avatar
Citat:

Lyssnade idag på avsnittet från 1/9 (tror jag det var) där Agnes var med. Kom snett in i alla samtal, ingen skrattade åt hennes skämt och det blev mest skämskudde så fort hon skulle försöka vitsa till det. Och det här tjatet om hennes alkisgrannar... Ja, jag vet att hon fick frågan, snarare än att ta initiativet själv till att börja prata om dem, men hon MÅSTE förstå att det är totalt ointressant för precis alla andra att lyssna på!

En som däremot har vuxit i mina ögon är Carin Sollenberg. Tyckte hon mest var jobbig med sin hemska röst, men på senare tid har jag lärt mig att uppskatta henne. Härligt filterlös, och rösten är inte lika betongskärande som tidigare. Blir ofta kul när hon är med då hon har roliga/galna anekdoter att bjuda på vilket gästerna kan riffa vidare på.
Citera
2022-09-12, 19:31
Medlem
ursprungsindians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagerby
Lyssnade idag på avsnittet från 1/9 (tror jag det var) där Agnes var med. Kom snett in i alla samtal, ingen skrattade åt hennes skämt och det blev mest skämskudde så fort hon skulle försöka vitsa till det. Och det här tjatet om hennes alkisgrannar... Ja, jag vet att hon fick frågan, snarare än att ta initiativet själv till att börja prata om dem, men hon MÅSTE förstå att det är totalt ointressant för precis alla andra att lyssna på!

En som däremot har vuxit i mina ögon är Carin Sollenberg. Tyckte hon mest var jobbig med sin hemska röst, men på senare tid har jag lärt mig att uppskatta henne. Härligt filterlös, och rösten är inte lika betongskärande som tidigare. Blir ofta kul när hon är med då hon har roliga/galna anekdoter att bjuda på vilket gästerna kan riffa vidare på.
Gillar Sollenberg också. Och att hennes anekdoter alltid är "vaguely racist". Älskar hennes högpitchade skratt, ha-ha-ha".
Citera
2022-09-13, 12:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Tycker hans polishat är så jävla töntigt. Han har hur många gånger som helst upprepat att man absolut aldrig, under några omständigheter ska snacka med polisen. Vore intressant att se hur han skulle lösa ett inbrott i studion där nån snor allt av värde. Ingen polisanmälan = inga försäkringspengar...
Hans nya grej är ju att framstå som kurdernas största förkämpe i landet. Och hata Magdalena Andersson, från vänster såklart

Edit: och kvinnohatare, enligt senaste avsnittet
Senast redigerad av gato12 2022-09-13 kl. 13:10.
Citera
2022-09-13, 13:04
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Gillar Sollenberg också. Och att hennes anekdoter alltid är "vaguely racist". Älskar hennes högpitchade skratt, ha-ha-ha".
mitt största problem är att hon är så fantastiskt trög. eller också spelar hon bara
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in