2024-03-06, 20:39
Medlem
killyourlocalpeniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Jag lyssnade live, men jag kommer inte dela med mig här. Dillner kommer få så mycket skit om det kommer ut för tidigt, och jag tycker han verkar trevlig.

Men det hade med nåt spel att göra?
Citera
2024-03-07, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killyourlocalpenis
Men det hade med nåt spel att göra?

Det är inget kul egentligen, det hade med 400 års jubileet att göra.
Citera
2024-03-10, 07:53
Medlem
swimp78s avatar
Marcus Thapper känns lite mer uppblåst , har fått nån sorts malplacerad ”swagger” på sistonde som skaver. Har det att göra med framgångarna för fotbollspodden han associerats med?

Gossen får akta sig. Han klär inte i att prata nexicanska och eller ha en relation till ord som ”torrladda ”.
Citera
2024-03-10, 23:30
Medlem
GravitySwitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Marcus Thapper känns lite mer uppblåst , har fått nån sorts malplacerad ”swagger” på sistonde som skaver. Har det att göra med framgångarna för fotbollspodden han associerats med?

Gossen får akta sig. Han klär inte i att prata nexicanska och eller ha en relation till ord som ”torrladda ”.

Jag ser konstant dig i massa trådar gällande podcasts. Varför är du så elak? Gillar du inte människorna så lyssna inte bara. Folk försöker vara roliga, ibland landar det och ibland inte… men att bara kasta skit på folk som inte ens är kändisar är bara elakt och skadar dem mer än du tänker på. Om Thapper går in här och ser det du skriver blir han väl ledsen. Varför ska han känna sig ledsen? Det är så onödigt. AMK existerar inte bara för att Martin vill ha pengar, jag tror också att han vill göra människor glada och gilla det han gör medan han tjänar pengar på det. Det är väl ett fantastiskt jobb att ha. Jag hade gjort allt för att få vara en del av det och leva på det, men att bara gå in här och skriva hur usel någon är, är bara taskigt. Om det är en rik och inflytelsefull person - kör på… men Thapper… en liten kille utan pengar eller utseeende… är elakt. Hata istället på de som bara för in samtalet på sig själva och allt de gjort - som ingen bryr sig om. Tex boltes. Allt den mannen säger handlar om honom själv. Samma med Rollings - mannen som vägrar visa respekt nog att prata vårt språk efter så länge i Sverige. Alla andra ska anpassa språket till amerikanska för honom. Sjukt respektlöst och allt handlar om honom.
Senast redigerad av GravitySwitch 2024-03-10 kl. 23:33.
Citera
2024-03-11, 14:48
Medlem
swimp78s avatar
Du har rätt i grunden: Varför ska man hålla på vara elak mot folk man inte ens känner! De kanske blir ledsna. Är det för att man mår dåligt själv? Man kanske själv känner sig liten, och kompenserar det? Jag har ju faktiskt valet att sluta lyssna!!!1

Å andra sidan, de här poddarna bygger upp skaparna genom en dynamik där massa "vanlisar" genom sitt lyssnande , patreonbetalningar , sociala medier-följande mm lyfter upp ett gäng rätt medelmåttiga komiker och ger dem en bra självbild. Jag gillar en del av dem, därför lyssnar jag. I vissa fall åker vissa snålskjuts på sammanhanget.

Om nån nu gör så måste man väl få lägga en bitsk kommentar om det här på ondskans högborg, det genom-toxiska helvetesforumet Flashback? Vill man inte läsa såna nedrigheter bör man undvika Flashback.
Citera
2024-03-11, 15:56
Medlem
GravitySwitchs avatar
Citat:
Du har rätt i grunden: Varför ska man hålla på vara elak mot folk man inte ens känner! De kanske blir ledsna. Är det för att man mår dåligt själv? Man kanske själv känner sig liten, och kompenserar det? Jag har ju faktiskt valet att sluta lyssna!!!1

Å andra sidan, de här poddarna bygger upp skaparna genom en dynamik där massa "vanlisar" genom sitt lyssnande , patreonbetalningar , sociala medier-följande mm lyfter upp ett gäng rätt medelmåttiga komiker och ger dem en bra självbild. Jag gillar en del av dem, därför lyssnar jag. I vissa fall åker vissa snålskjuts på sammanhanget.

Om nån nu gör så måste man väl få lägga en bitsk kommentar om det här på ondskans högborg, det genom-toxiska helvetesforumet Flashback? Vill man inte läsa såna nedrigheter bör man undvika Flashback.

Ja iof. Du har inte fel. Jag var nog lite väl blödig på kvällskvisten 😁
Citera
2024-03-12, 08:56
Medlem
Citat:
Du har rätt i grunden: Varför ska man hålla på vara elak mot folk man inte ens känner! De kanske blir ledsna. Är det för att man mår dåligt själv? Man kanske själv känner sig liten, och kompenserar det?

Det är 100% detta. Man ser många på flashback som mår dåligt och är här varje dag och sprider dynga. De har förmodligen ett liv som de inte är nöjda med.

Vet själv när jag har haft en dålig dag så älskar jag att gå in här och skrika ut mitt hat mot rasister och andra idioter som jag stör mig på, deras arga svar gör mig glad ^^.
Citera
2024-03-13, 04:18
Avslutad
Hur länge till kan de driva podden om Amk studios ab vansköts?

Skuldsaldo hos Kronofogden 2024-03-09
Allmänna mål totalt 504 290 kr
Enskilda mål totalt 0 kr
Betalningsanmärkningar de senaste 5 åren
Allmänna mål totalt 12 st
Betalningsföreläggande totalt 9 st mål
Citera
2024-03-13, 19:50
Medlem
Jagerbys avatar
Varför har Martin varit borta en dag i veckan (onsdagar?) på senaste tiden?
Järpehag gissade på inskolning på dagis, vilket lät som skitsnack. De två är väl lite halvpolare så han borde nog veta.
Citera
2024-03-13, 21:28
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niederhogg
Hur länge till kan de driva podden om Amk studios ab vansköts?

Skuldsaldo hos Kronofogden 2024-03-09
Allmänna mål totalt 504 290 kr
Enskilda mål totalt 0 kr
Betalningsanmärkningar de senaste 5 åren
Allmänna mål totalt 12 st
Betalningsföreläggande totalt 9 st mål
Snart kanske någon av gäldenärerna väljer att ansöka om konkurs för bolaget. Och då är allt slut.
Citera
2024-03-14, 06:27
Medlem
kaktusplastiks avatar
Han planerar sommaravsnitt samtidigt som bolaget står under utmätning, det har kommit in betalningsförelägganden på en halv miljon i år, det fattas fortfarande en årsredovisning. Hur lever man i så djup förnekelse?

Senaste är att han inte betalat hyran för studion och det har kommit ett utslag för det betalningsföreläggandet. Pinsamt att träffa grannar.

Citat:
Vecka 11 2024
Anmärkningstyp
Utslag betalningsföreläggande

Belopp/Datum
32 560 kr

Fordringsägare
Bostadsrättsföreningen Småländska Björnen

Det står att företaget inte har f-skatt, inte är momsberättigat, inte är arbetsgivare. Hur går allt detta ihop?
Citera
2024-03-14, 08:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Han planerar sommaravsnitt samtidigt som bolaget står under utmätning, det har kommit in betalningsförelägganden på en halv miljon i år, det fattas fortfarande en årsredovisning. Hur lever man i så djup förnekelse?

Senaste är att han inte betalat hyran för studion och det har kommit ett utslag för det betalningsföreläggandet. Pinsamt att träffa grannar.

Det står att företaget inte har f-skatt, inte är momsberättigat, inte är arbetsgivare. Hur går allt detta ihop?

Vore kul om kronofogden kom mitt i sändning och hämtade (förmodat dyra) studiomikrofoner.

Han har ju uppenbart rejält cashflow in så att inte betala just hyran för studion är obegripligt.

Jag vill faktiskt att Soneby tar tag i detta så att podden kan forsätta, visst jag förundras också av utvecklingen men ser ingen glädje i att AMK morgon går under.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in