Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Det var tråkigt med detta oannonserade sommaruppehåll
Räknar inte minisommarpraten som riktig avsnitt
Visst de har självklart inga skyldigheter att bjuda på gratisundeehållning men jag blir ändå lite smått provocerad av poddare som tar sommarledigt (detta gäller även crazytown och lilla drevet). Detta med frilansande mediemänniskor / ståuppare förkunnar att de har "semester"
Det här är människor vars arbetsliv året om pendlar mellan periodvis arbete och veckor och månader utan arbete. Folk som mitt i hösten åker en månad till USA eller kan spontanresa tilö Thailand närsomhelst. Folk som stiger upp när det passar dem och går på krogen 5/7 dar i veckan.
Fast jag tror du förskönar verkligheten lite. Dom jobbar på ett helt annat sätt än vi dödliga. Dom jobbar ju helg och kväll. Ständig kreativ press (i regel i alla fall) och press på att hitta jobb och tjäna sina pengar. Kolla David Sundin. Han har ju slitit arslet av sig det senaste året.
Fritte driver klubb, skriver skämt, ståuppar, sysslar med det praktiska i AMK. Plus säkert en massa man inte har en aning om. Samma med Martin Soneby (minus klubb).
Och Nisse Hallberg är ute på turné just i detta nu.
Det klart det verkar glassigt eftersom dom verkar ha roligt. Men dom har roligt också. Dom gör det dom älskar.
Men det är säkert en jävla stress att inte alltid ha ett fast jobb.
Poängen är att dom jobbar mycket mer än bara en timmes podd i veckan.
Tror vi underskattar det där lite.