2015-07-20, 18:03
Medlem
jamesdeanforadays avatar
Frittes sommarprat var överraskande roligt. Gillar sättet hur han driver om hur enfaldiga sommarpatten är och den bissara delen om Kongo.
Citera
2015-07-20, 20:00
Medlem
swimp78s avatar
En blek kopia av schyfferts rakt igenom ironiska sommarprat från 90-talet
Ni som inte lyssnat på det bör göra det
Citera
2015-07-22, 00:36
Medlem
nickeheaads avatar
Frittes "sommarprat" var bra, desto sämre tycker jag David Sundins var, (men kanske inte har hans typ av humor).

Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Här finns det legendariska sommarpratet med Schyffert: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/399558?programid=2071
Citera
2015-07-22, 12:51
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Frittes "sommarprat" var bra, desto sämre tycker jag David Sundins var, (men kanske inte har hans typ av humor).
Tyckte precis tvärt om.
Davids var jäkligt roligt, även om det blev uppenbart mot slutet.

Frittes stängde jag av redan efter hans intro.
Alldeles för övertydligt (vilket även Schyfferts är, om man hör det idag men det var också 20 år sedan och långt ifrån alla förstod ironi under tidigt 90-tal).
Citera
2015-07-28, 11:58
Medlem
Personligen tyckte jag Frittes sommarprat var roligast hittills, har lyssnat två gånger nu och skrattade nästan ännu mer andra gången. Jag tycker det är förvånande att Fritte får så pass mycket kritik i den här tråden, han är lätt den roligaste i podden enligt mig. Men sånt är väl en smaksak antar jag.
Citera
2015-07-28, 12:06
Medlem
swimp78s avatar
Det var tråkigt med detta oannonserade sommaruppehåll
Räknar inte minisommarpraten som riktig avsnitt

Visst de har självklart inga skyldigheter att bjuda på gratisundeehållning men jag blir ändå lite smått provocerad av poddare som tar sommarledigt (detta gäller även crazytown och lilla drevet). Detta med frilansande mediemänniskor / ståuppare förkunnar att de har "semester"
Det här är människor vars arbetsliv året om pendlar mellan periodvis arbete och veckor och månader utan arbete. Folk som mitt i hösten åker en månad till USA eller kan spontanresa tilö Thailand närsomhelst. Folk som stiger upp när det passar dem och går på krogen 5/7 dar i veckan.
Citera
2015-07-28, 14:32
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:

Visst de har självklart inga skyldigheter att bjuda på gratisundeehållning men jag blir ändå lite smått provocerad av poddare som tar sommarledigt (detta gäller även crazytown och lilla drevet). Detta med frilansande mediemänniskor / ståuppare förkunnar att de har "semester"
Det här är människor vars arbetsliv året om pendlar mellan periodvis arbete och veckor och månader utan arbete. Folk som mitt i hösten åker en månad till USA eller kan spontanresa tilö Thailand närsomhelst. Folk som stiger upp när det passar dem och går på krogen 5/7 dar i veckan.
Sossar kallas det.

Kul att de själva tar sommaruppehåll någon vecka efter att ha hånat Lilla drevet för att ta över deras sponsorer när de tar semester.
Citera
2015-07-28, 14:45
Medlem
frantiks avatar
Citat:

Fast jag tror du förskönar verkligheten lite. Dom jobbar på ett helt annat sätt än vi dödliga. Dom jobbar ju helg och kväll. Ständig kreativ press (i regel i alla fall) och press på att hitta jobb och tjäna sina pengar. Kolla David Sundin. Han har ju slitit arslet av sig det senaste året.
Fritte driver klubb, skriver skämt, ståuppar, sysslar med det praktiska i AMK. Plus säkert en massa man inte har en aning om. Samma med Martin Soneby (minus klubb).
Och Nisse Hallberg är ute på turné just i detta nu.
Det klart det verkar glassigt eftersom dom verkar ha roligt. Men dom har roligt också. Dom gör det dom älskar.
Men det är säkert en jävla stress att inte alltid ha ett fast jobb.

Poängen är att dom jobbar mycket mer än bara en timmes podd i veckan.
Tror vi underskattar det där lite.
Citera
2015-07-29, 04:12
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:

Fast det stämmer ju inte riktigt. Fritte berättade ju uppdiktade historier medan Schyfferts var mera pladder om typ "hur härligt det är när solen skiner" vill jag minnas.
Citera
2015-07-29, 07:38
Medlem
robomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Fast det stämmer ju inte riktigt. Fritte berättade ju uppdiktade historier medan Schyfferts var mera pladder om typ "hur härligt det är när solen skiner" vill jag minnas.
Jag lyssnade på Schyfferts förra veckan faktiskt. Han berättade också historier. Om när han står i bilkö, när han är på semester i Thailand och om sin barndoms somrar på Öland. Har inte lyssnat på Frittes dock, så jag kan inte jämföra de två. Stod knappt ut med Schyfferts, så jag tänker inte ge mig på flera som kör samma koncept. (ja det var alltså kul, men ändå plågsamt att höra på)
Citera
2015-07-29, 10:57
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdeanforaday
Frittes sommarprat var överraskande roligt. Gillar sättet hur han driver om hur enfaldiga sommarpatten är och den bissara delen om Kongo.

Frittes sommarprat var helt episkt!

Han satte självklart-köper-vi-bara-ekologiskt-och-fairtrade-sommarpratkänslan perfekt.

Kongo och hur han nästan blev Schulmans poddpartner var helt fantastiska.
Citera
2015-07-29, 11:10
Medlem
Isnatts avatar
Jag var kritiskt mot Fritte förut men i sommar så har jag lyssnat igenom massor av deras poddar, jag började från början och har arbetat mig framåt.
Jag tyckte fritte spelade över förut och tog skämten för långt förut, att när poängen var dragen så fortsatte och och liksom torrjuckade skämtet.
Men nu när jag 'lärt känna honom' så gillar jag honom, han är bra Säger ibland skämt som inte flyger men det msåte man ju också göra för då träffar man ibland guldkorn.

David Druid var jävligt bra också när han var med. Expert på att sticka in småmeningar i samtalen som var oerhört roliga och som man lätt missar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in