2015-04-15, 13:23
  #457
Medlem
swimp78s avatar
Varför har de ens med musikerna i samtalen ?
Och hur går urvalet till?

Tycker ev okända musiker kunde få dra av en låt, prata 2-5 minuter och sen lämna studion

Avsnitt 2 eller vad det nu var blev ju helt dåligt för att alla musikerna satt med hela avsnittet
Citera
2015-04-15, 13:41
  #458
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varför har de ens med musikerna i samtalen ?
Och hur går urvalet till?

Tycker ev okända musiker kunde få dra av en låt, prata 2-5 minuter och sen lämna studion

Avsnitt 2 eller vad det nu var blev ju helt dåligt för att alla musikerna satt med hela avsnittet
Riktigt trist är det. Man lyssnar ju på podden för att det är de tre killarna som är med. Fast det krävs väl lite fräscht blod för att kunna klämma fram 2 timmars samtal per dag, var det samma personer som satt där hela tiden skulle man väl förbruka allt som finns att snacka om.
Citera
2015-04-15, 16:50
  #459
Medlem
Isnatts avatar
Vad tusan, inte kan väl dom i förväg veta att artisterna var rätt tråkiga, dom KUNDE ju varit skitroliga och levererat roliga historier då hade det ju varit kanon.

Hur länge ska morgonsatsningen pågå?
Citera
2015-04-15, 16:58
  #460
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Riktigt trist är det. Man lyssnar ju på podden för att det är de tre killarna som är med. Fast det krävs väl lite fräscht blod för att kunna klämma fram 2 timmars samtal per dag, var det samma personer som satt där hela tiden skulle man väl förbruka allt som finns att snacka om.
Men det måste ju vara lite svängigt folk även om de är bra musiker eller som idag fotbollspelare. Jisses vilka hemska standardintervjusvarsformuleringar. Inget ont om personerna men det räcker inte att vara intressant eller snäll eller världsmästare för att det ska bli bra radio.
Jag är helt med på Sonebys linje "men ring helst inte..." och jag utökar den gärna till "men kom helst inte hit..." om vederbörande inte är entertainig utöver andra egenskaper. Det hjälper inte om det är en astronaut som sadlat om till porrskådis alltmedan han haft fyra billboardettor. Är han inte en entertainer så flyger det inte. Är det en entertainer i studion så kan cykelhjälmar bli ett fullgott samtalsämne.

Farligt nära "vanlig" morronradio annars Martin! Den sorten vi inte gillar alls!

Men i det stora hela är det jävligt bra. Jag kan inte lyssna live men det är stor glädje varje gång ett nytt avsnitt landat i iTunes.
Citera
2015-04-15, 17:01
  #461
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Vad tusan, inte kan väl dom i förväg veta att artisterna var rätt tråkiga, dom KUNDE ju varit skitroliga och levererat roliga historier då hade det ju varit kanon.

Hur länge ska morgonsatsningen pågå?
Mjo, du har väl en poäng...
Jag oroar mig inte för att de inte ska identifiera problemet själva heller.

Tio veckor from 1 april tror jag det var?
Citera
2015-04-15, 22:54
  #462
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Varför har de ens med musikerna i samtalen ?
Och hur går urvalet till?

Tycker ev okända musiker kunde få dra av en låt, prata 2-5 minuter och sen lämna studion

Avsnitt 2 eller vad det nu var blev ju helt dåligt för att alla musikerna satt med hela avsnittet

Håller med dej. Men jag blir nästan mer irriterad på alla så kallade "komiker" som gästar varje dag. Random mer eller mindre okända personer som oftast inte har ett skit att säga. Dom flesta är verkligen inte roliga och tillför inte ett skit. Många hänger ju inte ens med i AMK-snacket då det är mycket internt och callbacks från tidigare avsnitt.

Nä, mindre gäster, annars är det rätt bra överlag. Bästa hittills är när Nisse kör MP. "Jag sitter i en helikopter..."
Citera
2015-04-18, 00:24
  #463
Medlem
Bagdadkingens avatar
Jag älskar amk morgon, finns inget annat att säga.
Trodde inte grabbarna skulle orka två timmar varje dag plus en vanlig podcast men det har blivit riktigt bra.
Hoppas det fortsätter ett bra tag efter midsommar.
Citera
2015-04-18, 15:44
  #464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdadkingen
Hoppas det fortsätter ett bra tag efter midsommar.
Jag hoppas och tror på att projektet i någon form permanentas. Jag kan vänja mig vid detta året om.
Citera
2015-04-18, 17:52
  #465
Medlem
Kewks avatar
Älskar när Nisse gör Persbrandt imitationer, bästa på länge!
Annars tycker jag det håller en god standard, trots mindre bra gäster med det är ju inviduellt vad man tycker om de.
Citera
2015-04-18, 18:06
  #466
Medlem
robomans avatar
Jag lyssnade när Crazy Town-duon var med. Josefin "Josefin" Johansson, Kristoffer "K. Svensson" Svensson och Nisse Hallberg var i sedvanlig ordning bra, men de där andra två har jag inte uppskattat på länge. Inga fler avsnitt för mig så länge ni inte kan berätta om några fantastiska gäster som livar upp hela grejen.

Är David Sundin med i morgonprogrammet? Han var inte med det avsnitt jag hörde.
Citera
2015-04-18, 21:23
  #467
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Är David Sundin med i morgonprogrammet? Han var inte med det avsnitt jag hörde.
Han är med rätt sällan.
Citera
2015-04-19, 23:37
  #468
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Håller med dej. Men jag blir nästan mer irriterad på alla så kallade "komiker" som gästar varje dag. Random mer eller mindre okända personer som oftast inte har ett skit att säga. Dom flesta är verkligen inte roliga och tillför inte ett skit. Många hänger ju inte ens med i AMK-snacket då det är mycket internt och callbacks från tidigare avsnitt.

Nä, mindre gäster, annars är det rätt bra överlag. Bästa hittills är när Nisse kör MP. "Jag sitter i en helikopter..."

Tycker att dom borde ha med Albin Olsson så mycket som möjligt. Får inte samma äckliga PK-vibbar som jag får av dom andra. Sen så blir det överlägset roligast när dom vågar gå utanför deras trygghetszon och skämta om icke-PK saker som när dom drar nåt skönt skämt om att Fritte är nazist och liknande. Sen när dom drar nån värdelös PK-kommentar så vill man bara kräkas upp lungorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in