2017-02-22, 08:03
  #1921
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lol, ska man *behöva* betala deg nu för att få lyssna på det kommande *riktiga* AMK-avsnittet (med originalmedlemmar). 😂 Hoppas någon laddar upp det på nätet åt alla, lol. Ganska pissig stil -- Soneby måste ju ha råd med schnitzel. Börjar kännas allt mindre indie och allt mer sellout. Kan vi tacka Charmkvark för denna utvecklingen? Hon verkar ha vunnit Martins gunst.
Han vill väl tjäna pengar och det fungerar uppenbarligen. Inget konstigt.
Citera
2017-02-22, 08:28
  #1922
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Lol, ska man *behöva* betala deg nu för att få lyssna på det kommande *riktiga* AMK-avsnittet (med originalmedlemmar). 😂 Hoppas någon laddar upp det på nätet åt alla, lol. Ganska pissig stil -- Soneby måste ju ha råd med schnitzel. Börjar kännas allt mindre indie och allt mer sellout. Kan vi tacka Charmkvark för denna utvecklingen? Hon verkar ha vunnit Martins gunst.
Äsch, det är ju bara ett avsnitt. Visst hade man velat höra det, men så viktigt är det inte så att jag blir patreon. Skulle dom däremot dra igång på riktigt, mot patreonbetalning, skulle jag bli irriterad. Och en femdollars-patreon.
Vad tror ni nyheten är då? Själv tror jag dom ska ut på någon turné igen. Inte mer speciellt än så.
Citera
2017-02-22, 18:11
  #1923
Medlem
Falcãos avatar
Varför är det mer irriterande att ta betalt för ett poddavsnitt än en konsert eller en stand up-show? De som vill lyssna betalar, de som inte bryr sig så mycket om avsnittet - som jag, låter bli.
Citera
2017-02-23, 21:18
  #1924
Medlem
Run3s avatar
Gillar hur Martin trivialiserar förortsupploppen och folks rädsla. Han framstår verkligen som sympatisk. Det är väl enkelt för honom att vifta bort allt. Bor han i innerstan eller? Sedan är han en stark man, är själv blatte, har varken fru eller barn, så jag kan förstå att det för honom känns främmande att man i Sverige skulle vara rädd för sin omgivning. Han behöver inte vara rädd för ens dotter ska bli gruppvåldtagen av ett babbegäng.
Citera
2017-02-24, 07:09
  #1925
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Gillar hur Martin trivialiserar förortsupploppen och folks rädsla. Han framstår verkligen som sympatisk. Det är väl enkelt för honom att vifta bort allt. Bor han i innerstan eller? Sedan är han en stark man, är själv blatte, har varken fru eller barn, så jag kan förstå att det för honom känns främmande att man i Sverige skulle vara rädd för sin omgivning. Han behöver inte vara rädd för ens dotter ska bli gruppvåldtagen av ett babbegäng.

Han bor på Södermalm (klyschigt för en vänsterliberal-medietyp)

Sen så Sandra Ilar vilka osmarta plattityder hon oftast slänger ur sig, hur kan hon ha nån form av smart aura?
Citera
2017-02-24, 08:14
  #1926
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holgerman
Han bor på Södermalm (klyschigt för en vänsterliberal-medietyp)
Haha, jag som trodde att det för en gångs skull rörde sig om en person som faktiskt själv bor i ghettot. Hans spydiga ton antydde att så skulle vara fallet. Men precis som alla andra i etablissemanget segregerar han sig från babbarna, samtidigt som han predikar om dess förträfflighet med skygglapparna på från sin exklusiva studio. Jag börjar tappa allt mer respekt för honom, likt jag redan gjort för invandrarkramarna Magnus Betnér och Soran Ismail.
Citera
2017-02-24, 08:17
  #1927
Medlem
swimp78s avatar
Jonas Strandberg är bedövande trist att lyssna på.

Har nån av er sett honom på scen? Blommar han ut i nån sorts intressant persons på scenen eller är han lika tråkig där?
Citera
2017-02-24, 12:13
  #1928
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Gillar hur Martin trivialiserar förortsupploppen och folks rädsla. Han framstår verkligen som sympatisk. Det är väl enkelt för honom att vifta bort allt. Bor han i innerstan eller? Sedan är han en stark man, är själv blatte, har varken fru eller barn, så jag kan förstå att det för honom känns främmande att man i Sverige skulle vara rädd för sin omgivning. Han behöver inte vara rädd för ens dotter ska bli gruppvåldtagen av ett babbegäng.
Jag bor i en förort till Stockholm. Är även uppväxt i en annan. Och han är inte fel ute.
Dom som skriker högst om babbarnas sätt att vara bor på landsbygden och baserar sin fakta på internet, skräckrubriker på Aftonbladet och den ständiga rädslan för förändring.
Dom har med andra ord inga erfarenheter från den "riktiga" orten. Utan baserar det bara på "fakta" från internet.

Klart det finns problem. Men det finns det överallt.
Citera
2017-02-24, 14:00
  #1929
Medlem
Lixxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jonas Strandberg är bedövande trist att lyssna på.

Har nån av er sett honom på scen? Blommar han ut i nån sorts intressant persons på scenen eller är han lika tråkig där?

Jag har bara sett hans special Savantsyndrom och gillar det, men han har ju en ganska speciell deadpan-oneliner-stil och det skulle nog kunna vara ganska tråkigt för vissa. Skulle snarare kalla det motsatsen till att blomma ut, men den finns ju på youtube - så du kan ju alltid testa och se vad du tycker!
Citera
2017-02-24, 17:03
  #1930
Medlem
Isnatts avatar
Trist men slutat lyssna på podden nu. Orkar inte med plattityder och 4 personer som sitter och 'nickar' instämmande till vänsterfantasier.
Dessutom har det blivit för slapp attityd. Sitta och snacka utan kvalité. Sånt man hör i fikarummet på nån kommunal arbetsplats.
Citera
2017-02-24, 17:17
  #1931
Medlem
swimp78s avatar
Jag vet inte varför men torsdagens avsnitt var det mest avslagna på mycket länge.
Noll flow , nästan förläget usel stämning
Citera
2017-02-25, 19:35
  #1932
Medlem
tallskog4s avatar
Ilar berättar i Simon Gärdenfors podd om varför hon fick sparken från Tankesmedjan.

Tydligen råkade hon av misstag plagiera delar av en krönika om feminism till en prata i programmet. Hon hade sparat krönikan en antal veckor tidigare och glömt bort var hon fick idéerna från när hon väl använde dem.

Tråkigt för henne. Folk lyssnar väl knappt på p3 längre dock?

Tror iaf. att de som passar tiden och slår på radion till specifikt program har sjunkit rejält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in