Citat:
Ursprungligen postat av
Run3
Gillar hur Martin trivialiserar förortsupploppen och folks rädsla. Han framstår verkligen som sympatisk. Det är väl enkelt för honom att vifta bort allt. Bor han i innerstan eller? Sedan är han en stark man, är själv blatte, har varken fru eller barn, så jag kan förstå att det för honom känns främmande att man i Sverige skulle vara rädd för sin omgivning. Han behöver inte vara rädd för ens dotter ska bli gruppvåldtagen av ett babbegäng.
Jag bor i en förort till Stockholm. Är även uppväxt i en annan. Och han är inte fel ute.
Dom som skriker högst om babbarnas sätt att vara bor på landsbygden och baserar sin fakta på internet, skräckrubriker på Aftonbladet och den ständiga rädslan för förändring.
Dom har med andra ord inga erfarenheter från den "riktiga" orten. Utan baserar det bara på "fakta" från internet.
Klart det finns problem. Men det finns det överallt.