2015-09-19, 09:00
  #625
Medlem
swimp78s avatar
Dumheter. Att ha hyrd personal i en studio kostar nog mer än du tror .

Dessutom verkar du tänka att de ska göra det till nån sorts "självkostnadspris". Ska man boka upp sig 3 timmar per dag i flera veckors tid och dessutom är frilansare, vuxna människor med hyra att betala och liv att leva, vill man förstås gärna kunna leva på det. Det är verkligen inga orimliga krav på pengar med tanke på att de är 4 inblandade plus personal som ska jobba 4 förmiddagar i veckan fyra veckor

Vill du prata orimligher kan du titta på hur sigge och alex tjänar närmare 200 000kr i veckan , inte att 4 de i AMK nätt och jämnt får det att gå ihop
__________________
Senast redigerad av swimp78 2015-09-19 kl. 09:05.
Citera
2015-09-19, 12:10
  #626
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Dumheter. Att ha hyrd personal i en studio kostar nog mer än du tror .

Dessutom verkar du tänka att de ska göra det till nån sorts "självkostnadspris". Ska man boka upp sig 3 timmar per dag i flera veckors tid och dessutom är frilansare, vuxna människor med hyra att betala och liv att leva, vill man förstås gärna kunna leva på det. Det är verkligen inga orimliga krav på pengar med tanke på att de är 4 inblandade plus personal som ska jobba 4 förmiddagar i veckan fyra veckor

Vill du prata orimligher kan du titta på hur sigge och alex tjänar närmare 200 000kr i veckan , inte att 4 de i AMK nätt och jämnt får det att gå ihop


Det kostar inte så mycket. Och det är kostnad som är HELT onödig då dom kan göra det utan extern hjälp. Köp microfoner och lite utrustning och KÖR.
Dom fortsätter dock med extern hjälp för att kunna låtsas att det är dit merparten av pengarna går.
Varför i helvete mjölka lyssnarna på pengar till onödiga kostnader?

"Jobba förmiddagar". Vi snackar 2 timmar fyra dagar i veckan. Det är EN arbetsdag. Det tar dom 25lök för. När dom kan sända hemmifrån.
Jag snackar inte om fyra persner fyra förmiddagar i fyra veckor.
Jag snackar om EN arbetsdag per person/vecka, som dom totalt tar 25lök för.


Vad Alex och Sigge drar in via reklam är oväsentligt.




Här kan dom hyra studio för 5000kr i veckan. Man kan begära offert för månadshyra, men kan utan tvekan komma ner under 20000kr. Det betyder att EN månad där skulle vara billigare än EN dag på nuvarande studion (4x2timmar är fan EN dag, inte fyra förmiddagar, som kostar dom 25000kr idag).
Visst, dom får ingen tekniker, men som om det spelar stor så stor roll. Vill man ha tekniker kan man lägga till 200kr per timme.

http://www.k-werks.com/studio




SÅ jag tycker jag bevisade ganska väl att det inte är så dyrt Swimp.



Att dom VILL leva på det är inget fel i det. Men dom låtsas ju som majoriteten av stålarna går till studion, fast det inte stämmer. Det är tvärtom.
__________________
Senast redigerad av TrumanBurbank 2015-09-19 kl. 12:18.
Citera
2015-09-20, 10:16
  #627
Medlem
starbounds avatar
Blev överraskad av Martins vision om att det absolut bästa skulle vara om podden finansierades helt av lyssnarna. Jag har verkligen inget problem med reklam.

Minns AMK:s reklam för akademikernas a-kassa, tycker de skötte de väldigt bra. Det pratade kort om det utan att det blev någon sorts sell out-känsla.

Har inte lyssnat jättemycket på livepodden, men jag uppfattade den som sämre. Mer riktig radio och för lite av det där sköna snacket som den vanliga podden har.

Och som jag har sagt förut. Tror inte att det inte finns någon marknad alls för liveradio över internet. Det är kanske några riktiga fans som gillar att skriva i chatten under sändning.

Tippar att de hade max 1000 lyssnare varje given minut av livesändningen. Folk lyssnade istället i efterhand.

Nä, ta er i kragen och satsa på reklam istället.
Citera
2015-09-23, 11:43
  #628
Medlem
camejos avatar
Känns inte som att den antirasistiska rörelsen har så mycket att vinna på att David Sundin ger sig in på den politiska arenan och battlar borgerliga ledarskribenter. Och särskilt kul material till en humorpodd blir det inte heller.

Be more funny!
__________________
Senast redigerad av camejo 2015-09-23 kl. 11:46.
Citera
2015-09-23, 14:01
  #629
Medlem
frantiks avatar
Komikern som nämns i senaste avsnittet är Petter Bristav för er som inte orkar googla.
Citera
2015-09-23, 14:26
  #630
Medlem
swimp78s avatar
Har bristav och Soran distanserat sig från amk pga solidaritet m Aton Flams paranoia?

Lite ruttet kan tyckas att Flam gång på gång tillåts sitta och ljuga om att soneby skulle vara "antisemit" pga hans åsikter om Israel palestina konflikten
Citera
2015-09-23, 16:50
  #631
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Har bristav och Soran distanserat sig från amk pga solidaritet m Aton Flams paranoia?

Lite ruttet kan tyckas att Flam gång på gång tillåts sitta och ljuga om att soneby skulle vara "antisemit" pga hans åsikter om Israel palestina konflikten


Något som är minst lika ruttet är att du undviker att svara när jag gett dig fakta rakt upp i ansiktet.
Det är inte så dyrt som du påstår med studio.
Citera
2015-09-23, 17:09
  #632
Medlem
swimp78s avatar
Jag ser ingen anledning att ifrågasätta vad de säger att det kostar att hyra studio och personal 4-5 förmiddagar i veckan i en månads tid. Jag tänker mig att de har bättre koll än du på realiteterna. Du skriver t ex om att deras arbetstid skulle vara "2 timmar per dag" då det gäller morgonshowen. Då tycks du utgå från att arbetet med inspelningen är exakt lika lång i tid som det färdiga resultatet? Sen är de 4 personer i podden också som ska kunna leva och få betalt för att binda upp sig. Jag tycker inte det är rimligt att tro att de ska jobba gratis 4-5 dar i veckan. Det är därför fansen erbjuds möjlighet att betala.

Du kanske anser att förra omgången morgonshow i 10 veckor också var en scam som de levde gott på? Det var ju ungefär samma budgetmål där.
__________________
Senast redigerad av swimp78 2015-09-23 kl. 17:16.
Citera
2015-09-23, 20:00
  #633
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag ser ingen anledning att ifrågasätta vad de säger att det kostar att hyra studio och personal 4-5 förmiddagar i veckan i en månads tid. Jag tänker mig att de har bättre koll än du på realiteterna. Du skriver t ex om att deras arbetstid skulle vara "2 timmar per dag" då det gäller morgonshowen. Då tycks du utgå från att arbetet med inspelningen är exakt lika lång i tid som det färdiga resultatet? Sen är de 4 personer i podden också som ska kunna leva och få betalt för att binda upp sig. Jag tycker inte det är rimligt att tro att de ska jobba gratis 4-5 dar i veckan. Det är därför fansen erbjuds möjlighet att betala.

Du kanske anser att förra omgången morgonshow i 10 veckor också var en scam som de levde gott på? Det var ju ungefär samma budgetmål där.

Du ser ingen anledning till att gäng komiker utan fast inkomst skulle hitta på omkostnader för att tigga ihop pengar? Really?

Jag har visat hur billigt det går att hyra studio i Stockholm.
"Binda upp sig" - dom binder inte upp sig alls, ingen komiker jobbar kl 07 på morgonen i alla fall.
Sluta säga att det är 4-5 dagar i veckan. Det är 8timmar.
En som jobbar deltid, men jobbar 2h varje dag, kan inte påstå att det är heltidsarbete. Det är EN dags arbete, fördelat på flera dagar. Såklart jobbigare att jobba 2h per dag än en heldag, men fortfarande. Spelar ingen roll.
Sedan skulle jag säga ja - dom lägger inte mycket mer än just den tiden dom sitter i studion. Bara lyssna på samtalen. Det är everyday-chat mellan vänner.

Jag säger inte heller att dom ska jobba gratis, men deras påstående om att 90% går till studion är bara BULLSHIT. Eller inte bara bullshit, skulle fan säga att det är bedrägeri.
Citera
2015-09-23, 21:35
  #634
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Du ser ingen anledning till att gäng komiker utan fast inkomst skulle hitta på omkostnader för att tigga ihop pengar? Really?

Jag har visat hur billigt det går att hyra studio i Stockholm.
"Binda upp sig" - dom binder inte upp sig alls, ingen komiker jobbar kl 07 på morgonen i alla fall.
Sluta säga att det är 4-5 dagar i veckan. Det är 8timmar.
En som jobbar deltid, men jobbar 2h varje dag, kan inte påstå att det är heltidsarbete. Det är EN dags arbete, fördelat på flera dagar. Såklart jobbigare att jobba 2h per dag än en heldag, men fortfarande. Spelar ingen roll.
Sedan skulle jag säga ja - dom lägger inte mycket mer än just den tiden dom sitter i studion. Bara lyssna på samtalen. Det är everyday-chat mellan vänner.

Jag säger inte heller att dom ska jobba gratis, men deras påstående om att 90% går till studion är bara BULLSHIT. Eller inte bara bullshit, skulle fan säga att det är bedrägeri.

Sluta spekulera när du uppenbarligen inte har någon som helst koll på vad du snackar om.
Citera
2015-09-23, 21:37
  #635
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Sluta spekulera när du uppenbarligen inte har någon som helst koll på vad du snackar om.


Sluta spekulera i något du uppenbarligen inte har någon som helst koll på vad du snackar om.
Dvs, att jag har rätt och DU fel.

Finns fakta på vad det kostar att hyra studio. Allt annat är lögn.
Citera
2015-09-23, 21:40
  #636
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrumanBurbank
Sluta spekulera i något du uppenbarligen inte har någon som helst koll på vad du snackar om.
Dvs, att jag har rätt och DU fel.

Finns fakta på vad det kostar att hyra studio. Allt annat är lögn.

Vad gulligt av dig att du kollat upp det. Skicka ett mejl till Soneby och tipsa vettja! Han har säkert inte kollat på olika alternativ och försöka hålla ner kostnader. Fan, han skulle ju rent av kunna hyra in dej som konsult!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in