Citat:
Ursprungligen postat av
swimp78
Dumheter. Att ha hyrd personal i en studio kostar nog mer än du tror .
Dessutom verkar du tänka att de ska göra det till nån sorts "självkostnadspris". Ska man boka upp sig 3 timmar per dag i flera veckors tid och dessutom är frilansare, vuxna människor med hyra att betala och liv att leva, vill man förstås gärna kunna leva på det. Det är verkligen inga orimliga krav på pengar med tanke på att de är 4 inblandade plus personal som ska jobba 4 förmiddagar i veckan fyra veckor
Vill du prata orimligher kan du titta på hur sigge och alex tjänar närmare 200 000kr i veckan , inte att 4 de i AMK nätt och jämnt får det att gå ihop
Det kostar inte så mycket. Och det är kostnad som är HELT onödig då dom kan göra det utan extern hjälp. Köp microfoner och lite utrustning och KÖR.
Dom fortsätter dock med extern hjälp för att kunna låtsas att det är dit merparten av pengarna går.
Varför i helvete mjölka lyssnarna på pengar till onödiga kostnader?
"Jobba förmiddagar". Vi snackar 2 timmar fyra dagar i veckan. Det är EN arbetsdag. Det tar dom 25lök för. När dom kan sända hemmifrån.
Jag snackar inte om fyra persner fyra förmiddagar i fyra veckor.
Jag snackar om EN arbetsdag per person/vecka, som dom totalt tar 25lök för.
Vad Alex och Sigge drar in via reklam är oväsentligt.
Här kan dom hyra studio för 5000kr i veckan. Man kan begära offert för månadshyra, men kan utan tvekan komma ner under 20000kr. Det betyder att EN månad där skulle vara billigare än EN dag på nuvarande studion (4x2timmar är fan EN dag, inte fyra förmiddagar, som kostar dom 25000kr idag).
Visst, dom får ingen tekniker, men som om det spelar stor så stor roll. Vill man ha tekniker kan man lägga till 200kr per timme.
http://www.k-werks.com/studio
SÅ jag tycker jag bevisade ganska väl att det inte är så dyrt Swimp.
Att dom VILL leva på det är inget fel i det. Men dom låtsas ju som majoriteten av stålarna går till studion, fast det inte stämmer. Det är tvärtom.