Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-12, 14:08
  #1417
Medlem
starbounds avatar
Kringlans hot var ju trista men i övrigt så tycker jag han är en av Sveriges bästa i podcast-sammanhang.

Skrattdöden när han kallar kvinnodagen för tjejdagen och när han berättar om när Faktrum-redaktionen blev gratulerad på kvinnodagen.

Har lyssnat om den delen flera gånger.
Citera
2016-03-12, 19:35
  #1418
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Baserad på att podden körde 8 dar i månaden för 20 000 kr mindre när de var 4 medlemmar istället flr 1 ? Var tror du de 20-30 000 kronorna tar vägen?


Men alla gäster lär ju få en slant när dom är med. Ingen komiker lär gå upp frivilligt 06:00 för att sitta och snacka i 2 timmar utan ersättning.
Citera
2016-03-13, 14:17
  #1419
Medlem
starbounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Men alla gäster lär ju få en slant när dom är med. Ingen komiker lär gå upp frivilligt 06:00 för att sitta och snacka i 2 timmar utan ersättning.

Det skulle kunna vara så men jag tror inte det är på det viset.

Anledning är att jag tycker han verkar ha ett fokus på att fixa en egen studio. Känns inte som att han skulle avstå från det för att han måste betala gäster.

Betalningen för gästerna är väl att de får göra reklam för sina verksamheter.
Citera
2016-03-13, 15:34
  #1420
Medlem
camejos avatar
Simon Gärdenfors sa under ett program att betalning var att få göra reklam för sina grejer.
Citera
2016-03-13, 15:46
  #1421
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Simon Gärdenfors sa under ett program att betalning var att få göra reklam för sina grejer.

Var han allvarlig då?
Citera
2016-03-14, 18:21
  #1422
Medlem
kkurrukks avatar
Inväntar med spänning swimpans motreplik.
__________________
Senast redigerad av kkurrukk 2016-03-14 kl. 18:58.
Citera
2016-03-15, 09:30
  #1423
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkurrukk
Inväntar med spänning swimpans motreplik.
Ah! Hörde det nyss. Gick på ordentligt.. Måste vara ett känsligt ämne att en anonym nobody på nätet ifrågasätter ens tiggda podd-ekonomi tydligen, med tanke på att han känner behov av att raljera hätskt över det i flera minuter från sin plattform. Lite självmål att sitta här och försvara sig iofs men jag tar det lite halvkort i spoilern:

__________________
Senast redigerad av swimp78 2016-03-15 kl. 10:02.
Citera
2016-03-15, 10:45
  #1424
Medlem
swimp78s avatar
Ps. Kul förresten det där med "inte ha nåt bättre för sig" och vara 38. Detta kommer alltså från en 40-årig kolerisk "fuck the police"-man vars komikerkarriär aldrig tagit sig , som gått i personlig konkurs, och lever på allmosor från fans och sin sambos fasta jobb - en barnlös 40-årig man som sitter vaken hela nätterna i perioder hög på att "Trolla twitter". Jag utger mig iaf inte för att vara något annat än en nobody.
Citera
2016-03-15, 14:26
  #1425
Medlem
starbounds avatar
Hade vägarna förbi Sundbyberg och kollade upp Martins inkomster på skatteverkets kontor. Han ligger en bit efter Alex och Sigge skulle man kunna säga.

Inkomst av tjänst 2012 - 77652 kr (6471 kr per månad)

Inkomst av tjänst 2014 - 256266 kr (21356 kr per månad)

http://imgur.com/sl7IEeK
Citera
2016-03-16, 00:03
  #1426
Medlem
Om vi ska fortsätta på inslagna spåret och gnälla vidare lite. Martin sa att de är tillbaka den 4:e april. Räknar jag fel eller tar han ytterligare en vecka ledigt bara för att han råkade köra två dagar extra nu denna vecka? Så han ger två dagar och tar bort tre?
Citera
2016-03-16, 00:41
  #1427
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44
Om vi ska fortsätta på inslagna spåret och gnälla vidare lite. Martin sa att de är tillbaka den 4:e april. Räknar jag fel eller tar han ytterligare en vecka ledigt bara för att han råkade köra två dagar extra nu denna vecka? Så han ger två dagar och tar bort tre?

28:e är annandag påsk och det logiska är väl att börja varje månad den första veckan i månaden. Men det är väl fel det också
Citera
2016-03-16, 21:32
  #1428
Medlem
Märkligt att gå ut och be lyssnarna om en ganska saftig summa pengar för att sedan bli otrevlig och idiotförklara lyssnarna när de undrar hur pengarna är tänkta att användas. Det känns inte som världens smartaste idé om målet är att locka fler lyssnare att donera pengar.

Det är också märkligt av Martin att bli upprörd när vi som inte donerar pengar ifrågasätter hur han använder Patreonpengarna när han själv har suttit och ifrågasatt hur bla. Svenska Kyrkan och Julgalan i Stockholm AB sköter sina ekonomier. Det ska väl han skita i? Eller?

Brannes exempel med Ericsson är också konstigt. Löner, bonusar och fallskärmar inom svenska storföretag är väl något som ständigt debatteras?

Det är väl heller ingen som har vänt sig mot att Martin tjänar pengar på AMK Morgon? Det är väl självklart att han ska tjäna sig en rejäl hacka på att driva en av Sveriges största humorpoddar? Mitt problem är bristen på transparens. Jag skulle inte ha några problem om han så plockade ut 2000 kr i timmen så länge han är uppriktig och står för det.

Jag tycker att Martin är en briljant komiker och att AMK Morgon är ett fantastiskt projekt tack vae honom men hans hjärnsläpp är nästan värre än Kringlans. Kringlan har i alla fall vett nog att svinga mot de som inte tycker om honom. Martin vevar på för fullt mot de som faktiskt gillar honom och det han gör.

Nåja, jag kommer fortsätta lyssna på AMK Morgon precis som vanligt. Gratis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback