Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-11-17, 03:11
  #1
Medlem
Ifall man hypotetiskt sett skulle kunna få fram färska lik som avlivats på så skonsamma metoder som möjligt för att kunna använda allt av kroppen, vad skulle den kunna användas till?
Det första man tänker på är såklart att ta organen för transplantationer, eller att använda liken för forskningssyften.
Kan man utvinna kolet ur kroppen och använda den som bränsle? Eller är det mer effektivt att torka kropparna och slänga dem i ungnen?
Skulle gärna att tråden skulle fyllas på av alla möjliga idéer till hur man kan använda människokroppen, släng moralen ut genom fönstret och låt era hjärnor jobba
Citera
2012-11-17, 03:17
  #2
Medlem
Potentatens avatar
Sälj till nekrofiler, ansök om starta eget bidrag. Skitbra, jag tar 50% för idén ring mig imorgon.
Citera
2012-11-17, 03:18
  #3
Avstängd
LooRys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Ifall man hypotetiskt sett skulle kunna få fram färska lik som avlivats på så skonsamma metoder som möjligt för att kunna använda allt av kroppen, vad skulle den kunna användas till?
Det första man tänker på är såklart att ta organen för transplantationer, eller att använda liken för forskningssyften.
Kan man utvinna kolet ur kroppen och använda den som bränsle? Eller är det mer effektivt att torka kropparna och slänga dem i ungnen?
Skulle gärna att tråden skulle fyllas på av alla möjliga idéer till hur man kan använda människokroppen, släng moralen ut genom fönstret och låt era hjärnor jobba
Fettet i kroppen kan användas till tvål, så gjorde nazisterna med en del utav kropparna, sedan skinnet användes till handväskor och lampskärmar av de mer "sadistiska" fångvaktarna, sedan håret kan man använda till att stoppa olika sorters möbler. Sedan kan man kanske utvinna blodet och benmärgen till donations syften. köttet som blir över kan man ju skänka till olika zoon så att vilddjuren kan få smaka lite gottigottgott.
Citera
2012-11-17, 04:30
  #4
Medlem
MissionImpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potentaten
Sälj till nekrofiler, ansök om starta eget bidrag. Skitbra, jag tar 50% för idén ring mig imorgon.

Haha du snodde min idé :P
Citera
2012-11-17, 04:38
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LooRy
Fettet i kroppen kan användas till tvål, så gjorde nazisterna med en del utav kropparna, sedan skinnet användes till handväskor och lampskärmar av de mer "sadistiska" fångvaktarna, sedan håret kan man använda till att stoppa olika sorters möbler. Sedan kan man kanske utvinna blodet och benmärgen till donations syften. köttet som blir över kan man ju skänka till olika zoon så att vilddjuren kan få smaka lite gottigottgott.

"The "human soap" rumours may have originated from the bars of soap being marked with the initials RIF, which was interpreted by some as Reichs-Juden-Fett ("State Jewish Fat");(in German Blackletter font the difference between I and J is only in length). RIF in fact stood for Reichsstelle für industrielle Fettversorgung ("National Center for Industrial Fat Provisioning", the German government agency responsible for wartime production and distribution of soap and washing products). RIF soap was a poor quality substitute product that contained no fat at all, human or otherwise."

Se till att få ordning på din fakta innan du uttalar dig om vad de gamla hederliga tyskarna ägnade och inte ägnade sig åt...
Citera
2012-11-17, 04:39
  #6
Medlem
MissionImpossibles avatar
Vad gäller organen så klart så länge de inte är förstörda så går ju en hel del att donera.
Hm kanske kan man donera en kvinnas kön till transexuella som vill göra könsbyte.

Skulle man låta fantasin flöda kan man ju sjunka hur långt som helst...
(Om man ska dra saker till sin spets, så om man skulle använda huden till något, ex göra väskor av så kan man använda blodådror och senor till "tråd". Förmodligen fila något ben till nål.
Tarmarna kan man skölja och göra korvskinn av. Det gör vi ju med gristarmar....)
Citera
2012-11-17, 04:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potentaten
Sälj till nekrofiler, ansök om starta eget bidrag. Skitbra, jag tar 50% för idén ring mig imorgon.

Efter att ha läst ditt inlägg fick jag också den idén. Alltså borde jag också få 50% av det han tjänar.
Citera
2012-11-17, 04:50
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nicken89
Ifall man hypotetiskt sett skulle kunna få fram färska lik som avlivats på så skonsamma metoder som möjligt för att kunna använda allt av kroppen, vad skulle den kunna användas till?
Det första man tänker på är såklart att ta organen för transplantationer, eller att använda liken för forskningssyften.
Kan man utvinna kolet ur kroppen och använda den som bränsle? Eller är det mer effektivt att torka kropparna och slänga dem i ungnen?
Skulle gärna att tråden skulle fyllas på av alla möjliga idéer till hur man kan använda människokroppen, släng moralen ut genom fönstret och låt era hjärnor jobba

Fan vilket genius du är!!!! Du kommer få miljoner av staten för din idé!

Man kan endast transplantera organ från folk som är "hjärndöda" där hjärtat fortfarande slår. Genius!
Lik har ej någon hjärtfrekvens. !!!!!!

i'm captain obvious to 99% of the readers in this tråd.
Citera
2012-11-17, 05:12
  #9
Avstängd
LooRys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervers
"The "human soap" rumours may have originated from the bars of soap being marked with the initials RIF, which was interpreted by some as Reichs-Juden-Fett ("State Jewish Fat");(in German Blackletter font the difference between I and J is only in length). RIF in fact stood for Reichsstelle für industrielle Fettversorgung ("National Center for Industrial Fat Provisioning", the German government agency responsible for wartime production and distribution of soap and washing products). RIF soap was a poor quality substitute product that contained no fat at all, human or otherwise."

Se till att få ordning på din fakta innan du uttalar dig om vad de gamla hederliga tyskarna ägnade och inte ägnade sig åt...
"Tests show that Nazis used human remains to make soap"
The Nazis used human fat to make soap during World War II in a Nazi German medical academy located in what is now the Polish Baltic sea port city of Gdansk, Polish war crimes prosecutors confirmed on Friday, pointing to new laboratory tests.

Officials with Poland's Institute for National Remembrance (IPN) based their findings on a laboratory analysis of a piece of soap found in 1945 in the medical academy in Gdansk run by Nazi German Professor Rudolf Spanner.

A new laboratory analysis of the soap revealed human fat was one of its components, spokesperson for the Gdansk branch of the IPN, Paulina Szumera, told Deutsche Presse-Agentur in a telephone interview on Friday.
Nejmen titta här ^jag hittade också något som jag kunde klistra in på mindre än 10 sekunder som säger att detta stämmer! faan asså nu betyder det att jag har rätt igen.
Citera
2012-11-17, 09:17
  #10
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
Notaboutyou skrev:
Man kan endast transplantera organ från folk som är "hjärndöda" där hjärtat fortfarande slår

Nja, man transplanterar "nekro-njurar" dvs njurar tagna från avlidna. Man har ett par timmar på sig om man tar organen direkt vid döden. I huvudsak försöker man ta organen från hjärndöda, dvs de ligger i respirator och har en fungerande blodcirkulation (utom till huvudet).
Men nu pratar vi om "färska" lik, så har man ett operationsteam tillgängligt så....
Citera
2012-11-17, 12:01
  #11
Medlem
pearsons avatar
Biogas görs blandannat av jäsande djurkroppar. Vi skulle kunna driva hela Sveriges kollektivtrafik på tillräkligt många kroppar, sedan vet jag inte vilka du avser att ta ihjäl får det gå efter mina val så skulle vi då tyvärr inte ha några chaförer som kunde köra bussarna längre då dom skulle vara biogas. Men biogas ska väl även vara ett bra miljöval?
Citera
2012-11-17, 12:13
  #12
Medlem
Det finns inga fler användningsområden än forskning och transplantationer som skulle skilja sig från vad man kan göra med ett människolik jämfört med ett djurkadaver. Det skulle vara om det finns något speciellt enzym eller hormon som endast finns i människor eller av något anledning inte går utvinna från ett djur men hos människan. Annars så är det bara kolla upp vad man tillverkar av djur så kan man säkert göra det av människor också.
Om man skulle elda tror jag inte det finns någon ekonomisk vinning i att upparbeta något ämne, isf. skulle det vara fettet men jag gissar att det inte är ekonomiskt försvarbart utan elda hela kroppen istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback