2012-11-16, 18:43
Medlem
Hej! Har ett jätteknasigt problem med min laptop. Det är en Acer Aspire 5101. Tidigare har jag kunnat skicka bilden från datorn till min TV utan problem via VGA-kabel (FN+F5 är det för detta...)

Hursomhelst, det fungerar inte längre Har försökt flera saker men inget positivt resultat.. Det låter på datorn som att den skickar iväg bilden för ljudet när du kopplar in t.ex en disk hörs, men TVn säger fortsatt "Ingen signal". På samma TV fungerar det med en annan laptop så jag antar att det är min laptop som har nåt fel?

Har testat ominstallera Windows helt samt uppdaterat drivrutinerna till mitt grafikkort (ATI Radeon Xpress 200M), kallas nog för Xpress 1100 också tror jag. Men ingenting verkar hjälpa så jag funderar på att inskaffa en ny dator, men vill gärna få detta att fungera. Har sökt runt efter liknande problem men kan inte hitta något som liknar mitt.

Är det någon kung här inne som har några idéer / lösningar? Tack!
2012-11-17, 11:06
Medlem
lemondews avatar
Kolla i Kontrollpanelen\Utseende och anpassning\Bildskärm\Skärmupplösning efter du satt i VGA kabeln i TVn. Du kanske får möjligheten att spegla/välja primär och sekundär skärm. Testa annars att byta VGA kabel.
2012-11-17, 11:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Läs denna tråds rubrik så lär du förstå innehållet av tråden -> https://www.flashback.org/t1513892

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in