2012-12-28, 21:19
Medlem
Mendaxandakts avatar
Ni kommer inte att få se någon fantastisk polisjakt här. Hon är kvinna, hon tillhör facket=partiet, och därmed kommer Gävleborgs svårartat korrumperade polisledning att ta det lugnt.

Det straff hon lär få, om hon hittas, lär ligga runt 3-6 månader eftersom hon är kvinna.

Kan hon ligga och trycka i någon släktings sommarstuga i Finland? Hur mycket pengar kan hon ha med sig?
Citera
2012-12-28, 21:19
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Även om man är 2 personer så måste 22 miljoner vara riktigt svårt att bränna under 3 år, och i och med att Tuula inte levt något vidare lyxliv (en massa dyra bilar, hus och sådant) blir detta ännu svårare.

3 årsperioden låter inte möjlig.
Nätspel?
Citera
2012-12-28, 21:25
Medlem
Hyper9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nätspel?
Nätspel låter också otroligt. Lär förlorat äckligt mycket isåfall
Citera
2012-12-28, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Även om man är 2 personer så måste 22 miljoner vara riktigt svårt att bränna under 3 år, och i och med att Tuula inte levt något vidare lyxliv (en massa dyra bilar, hus och sådant) blir detta ännu svårare.

3 årsperioden låter inte möjlig.

Vad hon spenderat på sitt plundrande vet man väl inte, där gissas det väl bara.
Man kan väl inte öppet visa att man besitter oändligt med pengar som kommunanställd
frånskild tant,smartare än så verkar hon varit.

Spelat slut på 22 miloner på tre år känns inte heller rimligt.
Citera
2012-12-28, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Kan säga att det står cyklar på perrongen i Gävle. Inpackade i snö. Man ser nåt styre sticka upp bara. Svårt att säga vad det är för cyklar och jobbet att få bort snön med bara händer känns allt för jobbigt för lilla jag.

Nu minns jag inte hur det var med snö vid försvinnandet. Någon annan?

Ingen snö vid försvinnandet! Letade själv efter cyklar då!
Citera
2012-12-28, 21:31
Medlem
Har hon lyckas förskingra 22 miljoner på 3 år eller har dom gått längre tillbaks i tiden?
Vad har ansvariga sysslat med? Hon måste ha haft flera konton/faktura adresser?
Citera
2012-12-28, 21:33
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavlebo87
Ingen snö vid försvinnandet! Letade själv efter cyklar då!
Ok, tack :-) minnet i min ålder..... ;-)
Citera
2012-12-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Kan ju vara någon journalist från aftonblaskan som suttit och läst här på flashback att Tuula skulle vara spelmissbrukare och nu tagit det till nivån att det är sanning. Har hänt förr

Själv tror jag att tanten fört ut pengar systematiskt och investerat i annat land, kanske Thailand, När det började brännas bestämde hon sig för att sticka helt enkelt. Firar nog jul å nyår på beachen och skrattar åt hur hon lyckats luras i alla år

Något som har slagit mig är att hon nog inte skulle njuta av lite ledighet lååångt ifrån alla trots att hon lyckats med detta. Nu är hon visserligen inte normalt funtad MEN vem fasiken skulle njuta över att få vara hundratals mil bort ifrån sin familj, i synnerhet hon som verkar ha levt ett normalt liv här med barn och barnbarn runtomkring sig.

Jag TROR att hennes barn vet något.... Men det är som sagt bara min egna spekulation. Hon har nog inte lämnat dem helt ovetandes...
Citera
2012-12-28, 21:36
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Vad hon spenderat på sitt plundrande vet man väl inte, där gissas det väl bara.
Man kan väl inte öppet visa att man besitter oändligt med pengar som kommunanställd
frånskild tant,smartare än så verkar hon varit.

Spelat slut på 22 miloner på tre år känns inte heller rimligt.

Jo det är orimligt men jag tror inte man behöver vara särskilt smart i Gävle Kommun .

Hela skolledningskontoret är ju överfullt med utbrända rektorer så de har nog inte råd med kvalificerade ekonomer . Sitter det sedan puckon i kommunledningen inkl ett superpucko som kommunalråd så är det nog lätt hänt.
Citera
2012-12-28, 21:38
Medlem
gudadottirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mendaxandakt
Ni kommer inte att få se någon fantastisk polisjakt här. Hon är kvinna, hon tillhör facket=partiet, och därmed kommer Gävleborgs svårartat korrumperade polisledning att ta det lugnt.

Det straff hon lär få, om hon hittas, lär ligga runt 3-6 månader eftersom hon är kvinna.

Kan hon ligga och trycka i någon släktings sommarstuga i Finland? Hur mycket pengar kan hon ha med sig?

Troligtvis inte, om hon flytt till Finland så blir hon gripen väldigt snabbt.
Eller den bilden har jag i alla fall fått, att polisen i Finland är väldigt effektiva.
Citera
2012-12-28, 21:41
Medlem
Public Enemys avatar
Dessvärre är hon nog inte någon kallhamrad kriminell, utan en vanlig svag människa som inte kunde motstå frestelsen när hon såg hur lätt det kunde vara att få tag på lite pengar.
När hon avslöjats, har hon drabbats av någon form av panikångest, och när aftonbladet skriver att hon jagas - innebär det väl i stort sett att man letar efter hennes kropp. Hon pallade helt enkelt inte med pressen.
Citera
2012-12-28, 21:46
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavlebo87
Något som har slagit mig är att hon nog inte skulle njuta av lite ledighet lååångt ifrån alla trots att hon lyckats med detta. Nu är hon visserligen inte normalt funtad MEN vem fasiken skulle njuta över att få vara hundratals mil bort ifrån sin familj, i synnerhet hon som verkar ha levt ett normalt liv här med barn och barnbarn runtomkring sig.

Jag TROR att hennes barn vet något.... Men det är som sagt bara min egna spekulation. Hon har nog inte lämnat dem helt ovetandes...

Frågan är om de skulle berätta för polisen om hon har skickat julklappar till barnbarnen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in