2012-11-21, 22:32
Medlem
Jag har ett svagt minne av att T. vann en större summa pengar på triss för 10(?) år sedan, kan dock inte hitta något om det på nätet men behöver inte vara så att det var tv-skrap, är dock 90% säker... Någon som också känner igen det? Kan ha varit startskottet för tidigare nämnda missbruk...
Citera
2012-11-21, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostredame
Men det är väl inte det första man tänker på om man är en spelmissbrukare, nu måste jag förskingra pengar för att kunna få bort de här skulderna och betalningsanmärkningarna. Visst har säkert en del pengar gått till spel. Men det finns nog fler som fått ta del av kakan också. Och den delen är bog väldigt stor.

Men vad är det med folk? Varför sätter ni era egna ord på mina inlägg?
Jag skrev inte att det var Därför. Men är det helt omöjligt att hon KAN ha betalat av sina skulder och fått bort betalningsanmärkningar? Hon kan säkert ha spelat för de pengarna också, men jag vet inte säkert, så du förstår.
Citera
2012-11-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Absolut, hon ska straffas för brottet hon har begått, jag har inte skrivit ngt alls om att det ska förmildras på ngt sätt, du behöver inte förvränga mina ord, tack.

Ok, ursäkta mig.
På vilket sätt är det här en lindrigare förskingring? Och vad jämför du då med?
Hon har satt det i system att stjäla pengar.
Citera
2012-11-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozby
Ok, ursäkta mig.
På vilket sätt är det här en lindrigare förskingring? Och vad jämför du då med?
Hon har satt det i system att stjäla pengar.

Jag jämför inte förskingring och förskingring utan det är betydligt lindrigare än att kanske, låt oss säga, begå mord? Du överanalyserar mina inlägg.
Citera
2012-11-21, 23:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ozby
Nej, inte alls övertygad faktiskt. Men jag börjar fundera i dom banorna när någon försöker övertyga om att hon skulle vara död och att tråden ska låsas. Visst är det är synd om hennes anhöriga, men det borde man beskylla tu*la för och inte flashbackanvändarna. Tu*la har ju ändå stulit pengar med flit under flera års tid.
Är pengarna förskingrade? Hon har inte använt pengar som anförtrotts henne. Hon har lurat kommunens kunder att betala. Det är bedrägeri, inte förskingring.

Inte för att det spelar någon större roll, men iaf.
Citera
2012-11-21, 23:39
Medlem
Jag tror hon är i Finland. Både hon och hennes fd man (inte Janne utan den hon varit gift med tidigare) har anknytning till Finland. Antagligen har hon både finskt konto och pass och därmed har det inte varit svårt för henne att klara sig där när hon väl tagit sig dit.
De gånger jag sett Janne och Tuula så har dom varit på loppisar så kanske har hon gömt sig i nån sommarloppislada men det är väl mindre troligt.
Citera
2012-11-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flambeaudespines
Jag har ett svagt minne av att T. vann en större summa pengar på triss för 10(?) år sedan, kan dock inte hitta något om det på nätet men behöver inte vara så att det var tv-skrap, är dock 90% säker... Någon som också känner igen det? Kan ha varit startskottet för tidigare nämnda missbruk...

ja hon och hennes exmake vann en större summa på skraptriss. det kan nog ha varit en tio år sen.
Citera
2012-11-22, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är pengarna förskingrade? Hon har inte använt pengar som anförtrotts henne. Hon har lurat kommunens kunder att betala. Det är bedrägeri, inte förskingring.

Det har du helt rätt i.
Citera
2012-11-22, 10:03
Medlem
Citat:

Ja, så är det ju. Jag har nog inte tänkt på det utan började med att skriva förskingring och sen fortsatte det med det : ) Förhoppningsvis hänger alla med ändå!
Citera
2012-11-22, 10:18
Medlem
Heffis avatar
Citat:

Det kallas för "trolöshet mot huvudman".
Citera
2012-11-22, 10:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Det kallas för "trolöshet mot huvudman".
Nej, hon har inte varit trolös mot arbetsgivaren. Han har inte lurats på något sätt. Det är arbetsgivarens kunder som har lurats.
Citera
2012-11-22, 10:22
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Nej, hon har inte varit trolös mot arbetsgivaren. Han har inte lurats på något sätt. Det är arbetsgivarens kunder som har lurats.
Tyvärr det är en sämre omskrivning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in