2013-01-08, 22:34
Medlem
Någon som vet om Gävle kommun har anlitat extern sakkunnighjälp för att räkna på summan som Tuula har förskingrat? Eller sitter de själva och knåpar med siffrorna?
Gävle kommun verkar inte ha klart för sig hur stort beloppet är. Kan det vara orsaken till att hon inte är efterlyst internationellt?

Revisorerna får nog hålla ett öga på utredarna så att inte något otillbörligt slinker in på Tuula-kontot.
Ypperligt tillfälle för Gävle kommun att hyfsa till kommunens siffror så här i bokslutstider.

Jag tror att Tuula lever. Har svårt att tänka mig att hon skulle släppa sina ”surt förvärvade” slantar. Hon sitter nog och fläktar sig med en bunt sedlar i värmen - i bastun eller på stranden.
Citera
2013-01-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Någon som vet om Gävle kommun har anlitat extern sakkunnighjälp för att räkna på summan som Tuula har förskingrat? Eller sitter de själva och knåpar med siffrorna?
Gävle kommun verkar inte ha klart för sig hur stort beloppet är. Kan det vara orsaken till att hon inte är efterlyst internationellt?

Revisorerna får nog hålla ett öga på utredarna så att inte något otillbörligt slinker in på Tuula-kontot.
Ypperligt tillfälle för Gävle kommun att hyfsa till kommunens siffror så här i bokslutstider.

Jag tror att Tuula lever. Har svårt att tänka mig att hon skulle släppa sina ”surt förvärvade” slantar. Hon sitter nog och fläktar sig med en bunt sedlar i värmen - i bastun eller på stranden.

Ja.Hon går väl på nån strand släpandes en hockeytrunk
Citera
2013-01-09, 00:15
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor

Ja, det stod väl i en artikel som det länkades till att man skulle ta in externa konsulter.
Tuula blir dyrare och dyrare.
Edit: ändrade till externa istället för interna som jag skrev först
Senast redigerad av LaScala 2013-01-09 kl. 01:04.
Citera
2013-01-09, 00:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, det stod väl i en artikel som det länkades till att man skulle ta in interna konsulter.
Tuula blir dyrare och dyrare.

Bra jobbat!

Se det positivt hon genererar arbetstillfällen vilket är bra i dagens läge.

Någon som vet i vilken del av Finland som Tuulas rötter finns?
Citera
2013-01-09, 01:20
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
Sitter man och trycker i en släktings bastu i JUVÄSKYLÄ HAR MAN DET NOG BRA.

Om nu Tuula är vid liv har jag svårt att föreställa mig att hon mår särskilt bra.
Vare sig hon lögar sig i någon rökbastu eller läppjar paraplydrink på en aldrig så
solig playa. Inte osannolikt att bleka döden var ett mindre smärtsamt alternativ (?).
Senast redigerad av FruGondol 2013-01-09 kl. 01:29.
Citera
2013-01-09, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Bra jobbat!

Se det positivt hon genererar arbetstillfällen vilket är bra i dagens läge.

Någon som vet i vilken del av Finland som Tuulas rötter finns?

Enligt finska medier kommer hon ursprungligen från Kittilä, finska lappland men flyttade till Sverige på 60-talet med sin familj.
Citera
2013-01-09, 01:27
Medlem
Vad är summan upp i nu tro? När den var vid 22 miljoner så var dom långt ifrån klara sa dom. Kan det landa bortåt 30 miljoner tro? Ännu mer?

Jag har svårt att se vad man ska ha tiotals miljoner till om det inte handlar om att man vill börja om sitt liv. Hon har inte levt något lyxliv, inget utöver det vanliga. Förutom några bilar som inte ens var dyra. Så i hennes vanliga liv verkar hon inte spenderat några extra pengar. Att spela bort kanske 30 miljoner känns.. onödigt. När man lika gärna kan köpa trisslotter för 25 spänn.

Nej. Jag tror att hon har börjat om nånstans. Och kan man ta kanske 30 miljoner på 3 år utan att bli påkommen så kan man nog ganska så lätt planera att försvinna för gott också. Hon har ju haft 3 år på sig att planera det.

Det finns folk som gör så. Plötsligt så reser folk sig bara upp från matbordet, går sin väg och kommer aldrig tillbaka. Vissa orkar inte längre utan vill leva ett nytt liv någonstans.
Citera
2013-01-09, 01:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backtomanilla
Enligt finska medier kommer hon ursprungligen från Kittilä, finska lappland men flyttade till Sverige på 60-talet med sin familj.

Vet du om man skriver nåt annat intressant om Tuulas person i finska medier?
Citera
2013-01-09, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annabond
Vad är summan upp i nu tro? När den var vid 22 miljoner så var dom långt ifrån klara sa dom. Kan det landa bortåt 30 miljoner tro? Ännu mer?

Jag har svårt att se vad man ska ha tiotals miljoner till om det inte handlar om att man vill börja om sitt liv. Hon har inte levt något lyxliv, inget utöver det vanliga. Förutom några bilar som inte ens var dyra. Så i hennes vanliga liv verkar hon inte spenderat några extra pengar. Att spela bort kanske 30 miljoner känns.. onödigt. När man lika gärna kan köpa trisslotter för 25 spänn.

Nej. Jag tror att hon har börjat om nånstans. Och kan man ta kanske 30 miljoner på 3 år utan att bli påkommen så kan man nog ganska så lätt planera att försvinna för gott också. Hon har ju haft 3 år på sig att planera det.

Det finns folk som gör så. Plötsligt så reser folk sig bara upp från matbordet, går sin väg och kommer aldrig tillbaka. Vissa orkar inte längre utan vill leva ett nytt liv någonstans.

Jag tror också att hon har startat ett nytt liv kanske i ett varmt land där det är lätt att gömma sig men det måste vara jobbigt att alltid vara på sin vakt.. för en dag så kommer hon åka fast förr eller senare..
Citera
2013-01-09, 01:43
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Om nu Tuula är vid liv har jag svårt att föreställa mig att hon mår särskilt bra.
Vare sig hon lögar sig i någon rökbastu eller läppjar paraplydrink på en aldrig så
solig playa. Inte osannolikt att bleka döden var ett mindre smärtsamt alternativ (?).

Ja, en sån snöplig sorti från allting skulle vara svårt att bära för en med normalt känslokapital.
Avslöjad som som en grovt kriminell som duperat alla runt omkring sej.
Inte kunna träffa barnen, barnbarnen och särbon Janne och dessutom dragit skam och misstankar över dom.
Alltid behöva se sej om över axeln.
Och framför allt, att visa sej ha varit så jäkla girig.
Citera
2013-01-09, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Vet du om man skriver nåt annat intressant om Tuulas person i finska medier?

Nej har inte hittat så mycket, det är detsamma som här, men ska hålla lite koll.
Citera
2013-01-09, 01:47
Medlem
FruGondols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annabond

Visst, detta scenario är ju inte osannolik. Kände vi bara till hur hennes relationer
med främst barn och barnbarn var, vore det fan så mycket enklare att spekulera.
Jag tycker detta är en springande punkt. Det är ju dessa som får bära Tuulas
eftermäle.
Är det ingen här i tråden som vet?
Senast redigerad av FruGondol 2013-01-09 kl. 01:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in