2013-03-19, 18:44
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Nej vi diskuterar Tulas bedrägeri gentemot kommunen och inte några politiker.

Kan du hålla dig till detta, annars är du säkert välkommen att starta en tråd om hur politikerna förledde henne att förskingra där du kan sitta och spy din galla över dem.

Vännen. Tuula arbetade i en kommun. Hon var tjänsteman, granskad, eller snarare, ogranskad av politiker (så kallade "revisorer"). Du kan inte splitta det här sambandet, men jag vet att politiker lobbar väldigt hårt för att få det att se ut som om de inte har med Tuula att göra. Det har de. I allra högsta grad. Ska man förstå allt runt Tuula måste man se hela bilden. Hur kunde detta ske? Vilka kan ligga bakom hennes försvinnande? Kan fler vara inblandade? Vad pågick på Borgarskolan med raderingar, borttagna papper, ständigt ökad tillförsel av skattemedel?
Senast redigerad av Cinnabar 2013-03-19 kl. 18:48.
Citera
2013-03-19, 18:47
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Tuula jobbade sig upp i jobbet fick förtroende och ansvar.
Fick en position som ledare,det finns bra ledare och det finns mindre bra,Tuula tillhör
den sistnämda.

Enligt familj och kollegor var hon "felfri" till den dagen hon försvann.

Vilket innebär att hon ska granskas. Så går det till i en välfungerande, sund, ansvarstagande decentraliserad organisation. Stor frihet, stora befogenheter förutsätter granskning och uppföljning, den uteblev. Bra försök dock att smutskasta, återigen!

Herregud, du missar att Carina Blank (s) är ledare i Gävle, inte Tuula. Tuula var en simpel bokförare. Försök inte! Carina Blank är brottsmisstänkt, precis som Tuula. Det finns mycket att utreda inom kommunen. Mutor, miljonsvinn, försvunna, skumma raderingar av papper, it-avdelningen rensar systemen dagen innan polisen anländer. Kan mer gå fel i en kommun? Och så skyller du på en enkel medarbetare? Jaja, jag förstår. Skinnet svider när saker kommer upp i ljuset som tidigare tryckts undan genom att helt enkelt pungslå medborgarna på lite mer pengar.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-03-19 kl. 19:12.
Citera
2013-03-19, 18:48
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vännen. Tuula arbetade i en kommun. Hon var tjänsteman, granskad, eller snarare, ogranskad av politiker (så kallade "revisorer"). Du kan inte splitta det här sambandet, men jag vet att politiker lobbar väldigt hårt för att få det att se ut som om de inte har med Tuula att göra. Det har de. I allra högsta grad. Ska man förstå allt runt Tuula måste man se hela bilden. Hur kunde detta ske? Vilka kan ligga bakom hennes försvinnande? Kan fler vara inblandade? Vad pågick på Borgarskolan med raderingar, borttagna papper, ständigt ökad tillförsel av skattemedel?

Det hör fortfarande inte hemma i den den här tråden.
Citera
2013-03-19, 18:59
Medlem
Jo tror att vi får en mycket mer dynamisk och intressantare diskussion om Tuula, och vad som eventuellt kan ha hänt henne, i den här tråden om vi helt enkelt låter bli att reflektera, kommentera, eller ens "se" vissa inlägg som ändå inte har något med ämnet att göra

Jag tycker att ryktet om julkortet som någon skrev om verkar mycket intressant, är det något som finns bekräftat i mer än just det ryktet?
Citera
2013-03-19, 19:05
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMisse2002
Jo tror att vi får en mycket mer dynamisk och intressantare diskussion om Tuula, och vad som eventuellt kan ha hänt henne, i den här tråden om vi helt enkelt låter bli att reflektera, kommentera, eller ens "se" vissa inlägg som ändå inte har något med ämnet att göra

Jag tycker att ryktet om julkortet som någon skrev om verkar mycket intressant, är det något som finns bekräftat i mer än just det ryktet?

OMG! Julkortet! Var det en tomte på?

Svar: NEJ. Det finns inget vykort, det är ett befängt, meningslöst rykte planterat av en tråddeltagare.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-03-19 kl. 19:08.
Citera
2013-03-19, 19:08
Medlem
Strossels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KisseMisse2002

Ja du har nog rätt.

Det där med julkortet är väl som sagt bara ett rykte och hade jag varit i Tulas kläder hade jag inte skickat ett kort utan någon form av data brev eller liknande, ett kort har ju frimärke och poststämpel vilket är för avslöjande.
Citera
2013-03-19, 19:10
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strossel
Ja du har nog rätt.

Det där med julkortet är väl som sagt bara ett rykte och hade jag varit i Tulas kläder hade jag inte skickat ett kort utan någon form av data brev eller liknande, ett kort har ju frimärke och poststämpel vilket är för avslöjande.

Nä, frimärke? Du hade skickat data brev? Hur hade data brevet sett ut? Hade du haft tomtar på? Nu pratar vi äntligen om rätt saker i tråden!
Senast redigerad av Cinnabar 2013-03-19 kl. 19:13.
Citera
2013-03-19, 19:17
Bannlyst
Citat:
Vilket innebär att hon ska granskas. Så går det till i en välfungerande, sund, ansvarstagande decentraliserad organisation. Stor frihet, stora befogenheter förutsätter granskning och uppföljning, den uteblev. Bra försök dock att smutskasta, återigen!

Herregud, du missar att Carina Blank (s) är ledare i Gävle, inte Tuula. Tuula var en simpel bokförare. Försök inte! Carina Blank är brottsmisstänkt, precis som Tuula. Det finns mycket att utreda inom kommunen. Mutor, miljonsvinn, försvunna, skumma raderingar av papper, it-avdelningen rensar systemen dagen innan polisen anländer. Kan mer gå fel i en kommun? Och så skyller du på en enkel medarbetare? Jaja, jag förstår. Skinnet svider.

Du ställde en fråga, jag svarade utifrån vad hennes kollegor ansåg om henne,
att du sen tycker hon var en enkel bokförare lägger jag mig inte i.
Och nu forsätter du gå OT och då avstår jag från vidare debatt.
Citera
2013-03-19, 19:19
Medlem
Citat:
OMG! Julkortet! Var det en tomte på?

Svar: NEJ. Det är ett befängt, meningslöst rykte planterat av en tråddeltagare.

Och det vet du? Och varför meningslöst? Skulle det ha någon substans, så är det absolut inte meningslöst. Det skulle i så fall räta ut en hel del frågetecken, som framförts här i tråden och som är mycket mer intressanta än ditt trams om Gävle kommuns politiker, som f.ö inte ens hör hemma i den här tråden och som alla är innerligt trötta på. Först och främst skulle det betyda att Tuula inte alls har cyklat ned i Gavleån som många, bl.a du varit inne på, och det betyder också, i så fall, att Tuulas barn vet var hon befinner sig och därför skyddar en brottsling.
Citera
2013-03-19, 19:21
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skepparen7
Och det vet du? Och varför meningslöst? Skulle det ha någon substans, så är det absolut inte meningslöst. Det skulle i så fall räta ut en hel del frågetecken, som framförts här i tråden och som är mycket mer intressanta än ditt trams om Gävle kommuns politiker, som f.ö inte ens hör hemma i den här tråden och som alla är innerligt trötta på. Först och främst skulle det betyda att Tuula inte alls har cyklat ned i Gavleån som många, bl.a du varit inne på, och det betyder också, i så fall, att Tuulas barn vet var hon befinner sig och därför skyddar en brottsling.

Det har ingen alls substans på grund av att det är ett påfund av en tråddeltagare. Jag diskuterar verkliga saker, men keep on dreaming. OMG! WTF!
Citera
2013-03-19, 19:24
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Du ställde en fråga, jag svarade utifrån vad hennes kollegor ansåg om henne,
att du sen tycker hon var en enkel bokförare lägger jag mig inte i.
Och nu forsätter du gå OT och då avstår jag från vidare debatt.

Nej, du svarade inte utifrån dina kollegor, så uttryckte du dig inte. Du är en hal typ. Du har uttryckt dig nedsättande om Tuula flera gånger tidigare, det här vara bara en fortsättning. Värst är att mutmisstänkta Carina Blank är en ynkrygg som inte kan erkänna brister! Hon drev Tuula in i döden med sin obefintliga kontroll och ansvarskänsla. Rättvisa skipas alltid, det kan bara ta något längre tid. Blank har alla ögon på sig nu, alla vet att hon är en feg stackare.
Citera
2013-03-19, 19:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej, du svarade inte utifrån dina kollegor, så uttryckte du dig inte. Du är en hal typ. Du har uttryckt dig nedsättande om Tuula flera gånger tidigare, det här vara bara en fortsättning. Värst är att mutmisstänkta Carina Blank är en ynkrygg som inte kan erkänna brister! Hon drev Tuula in i döden med sin obefintliga kontroll och ansvarskänsla. Rättvisa skipas alltid, det kan bara ta något längre tid. Blank har alla ögon på sig nu, alla vet att hon är en feg stackare.

Lite borta nu, menar du att Carina Blank tvingade Tuula att förskingra eller kan vi förutsätta att Tuula hade ett eget val i frågan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in