2013-03-19, 14:32
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har liknande tankegångar. De flesta slantarna är ju utplockade under de senaste fyra åren så att hade tänkt sig att ta så mycket som möjligt under en fem års period är tänkbart.

Vi utgår ifrån att Tuula stack på måndagsmorgonen men hon kan ha stuckit redan på fredagförmiddag efter att hon sjukanmälde sig. Någon har dukat fram frukost och hängt nycklarna på kroken tar cykeln och åker därifrån.

Bor dottern och/eller sambon i närheten låt oss säga 10 min cykelväg?

5,8 km bilväg mellan särbo och GM. Cykelvägen blir nog betydligt kortare om man tittar på kartan.

http://kartor.eniro.se/query?what=route&addr1=sörbygatan%2C+gävle&addr2=% 7CCentralvägen+17+A+80627+GÄVLE%7C%7C17.095639%7C6 0.679879
Citera
2013-03-19, 14:40
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Hur vet du det? Etablerar du en trådsanning?
De stora bedrägerierna drog igång när en ny nämnd började jobba, observera. Samt en ny rektor. Finns inget som säger att det var sista året. Kommunen hade etablerat en budget som rymde svinnet. Hon hade kunnat ta ut pengar i många år till, utan att svinnet ens hade märkts, då budgeten täckte svinnet. Nämnden hade lyckats genomföra en otrolig kupp egentligen! Ett löpande rån på en hög nivå, utan efterforskningar då det inte längre var något svinn ens!

Etablerar trådsanning? Jag spekulerar liksom du, skillnaden mellan dina och mina är att du vill låsa in hela kommunstyrelsen, medan jag håller mig till den kriminella Tuula.
Citera
2013-03-19, 14:48
Medlem
bagarn29s avatar
Rykte

Via mejl har jag nåtts av ett rykte som säger att särbon har under en glad kväll på lokal råkat nämna att Tuula har skickat julkort till sina barn, givetvis i ett annat namn.

Tyvärr så insåg han tydligen sitt misstag och röjde inte varifrån det kom.

Om det kom från sydvästra delen av Iberiska halvön så tror jag att det kan ha varit hon.
Citera
2013-03-19, 14:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Rykte

Via mejl har jag nåtts av ett rykte som säger att särbon har under en glad kväll på lokal råkat nämna att Tuula har skickat julkort till sina barn, givetvis i ett annat namn.

Om det kom från sydvästra delen av Iberiska halvön så tror jag att det kan ha varit hon.
Perfekt. Rykten är precis vad den här tråden behöver.

Sydvästra delen av Iberiska halvön är Portugal. Lissabon, Algarve? Flashbackare, ut och spana!
Citera
2013-03-19, 14:54
Medlem
Citat:
Rykte

Det kanske är något sådant som kommer att fälla henne till slut. Här har hon lyckats med en till synes omöjligt stor förskingring under ofattbart lång tid, hon lyckas att komma undan polis och lyckas också att försvinna utan nämnvärda spår. Sen kanske det är något så banalt som ett vykort eller en överförfriskad x-särbo som slutligen sätter krokben och fäller henne.
Citera
2013-03-19, 14:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Perfekt. Rykten är precis vad den här tråden behöver.

Sydvästra delen av Iberiska halvön är Portugal. Lissabon, Algarve? Flashbackare, ut och spana!

Jag skriver att tydligt att det är ett rykte sen står det var och en fritt att tro vad man vill.
Citera
2013-03-19, 15:02
Medlem
lilltoes avatar
OBS! Spekulation:

2006: 1 500 kronor Nytt datasystem. Här kan GM fått reda på bristerna och testar.

2007: 40 000 kronor Med lite fiskande från t ex. Janne (revision), IT-killarna förfinas testet.

2008: 200 000 kronor Tuula börjar greppa och justerar gömslen i poster.

2009: 1,7 miljoner kronor Tuulas system är igång och fungerar.

2010: 4,4 miljoner kronor Dito

2011: 4,9 miljoner kronor Dito

2012: 8,5 miljoner kronor Dito Tuulas hotbild: Förmodligen en stor revision externt, nytt datasystem. Förskingringen lider hursomhelst mot sitt slutdatum och Tuula jobbar dubbelt upp och begår ett fullt synligt misstag.
Citera
2013-03-19, 15:31
Medlem
OBS! Ytterligare Spekulation

Tuula visste om att de har upptäckt fel, och att nu kommer ännu fler fel upptäckas och hon bestämmer sig för att fly. Hon har en bra story färdig, som framförs trovärdigt av de anhöriga.

Men nu sitter alla och väntar. Det som inte var planerat var det stora intresset och hennes familjs jobbiga väntan på att det kommer gå över. Tuula tänkte inte på, att det kan ta mycket lång tid för polisen att utreda. Att familjen antagligen hålls under uppsikt, om inte av polisen, så av omgivningen, var en sak Tuula inte räknade med.

Det blir ensamhet var hon än är och då blir det inte lika roligt för pengarna. Jag tor att hon på något sätt har hon kontakt med familjen, för jag tror hon bryr sig om dem och vill veta vad som pågår.

Hon kanske läser tråden?
Citera
2013-03-19, 15:49
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
OBS! Ytterligare Spekulation

Tuula visste om att de har upptäckt fel, och att nu kommer ännu fler fel upptäckas och hon bestämmer sig för att fly. Hon har en bra story färdig, som framförs trovärdigt av de anhöriga.

Men nu sitter alla och väntar. Det som inte var planerat var det stora intresset och hennes familjs jobbiga väntan på att det kommer gå över. Tuula tänkte inte på, att det kan ta mycket lång tid för polisen att utreda. Att familjen antagligen hålls under uppsikt, om inte av polisen, så av omgivningen, var en sak Tuula inte räknade med.

Det blir ensamhet var hon än är och då blir det inte lika roligt för pengarna. Jag tor att hon på något sätt har hon kontakt med familjen, för jag tror hon bryr sig om dem och vill veta vad som pågår.

Hon kanske läser tråden?

Kanske både läser och skriver!
Citera
2013-03-19, 15:50
Bannlyst
Citat:
Rykte

Ifall ryktet stämmer så har barnen utan att behövt delta i förskingringen vetat om
att hon var på väg till okänd ort,likaså Janne.
Det är nog något många anat en längre stund mycket tack vare
deras uttalanden i media där anhöriga vill föra fram sjävmordsteorin.
Citera
2013-03-19, 15:54
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Ifall ryktet stämmer så har barnen utan att behövt delta i förskingringen vetat om
att hon var på väg till okänd ort,likaså Janne.
Det är nog något många anat en längre stund mycket tack vare
deras uttalanden i media där anhöriga vill föra fram sjävmordsteorin.

Stämmer det så är det skyddande av brottsling.
Citera
2013-03-19, 15:55
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
OBS! Spekulation:

2006: 1 500 kronor Nytt datasystem. Här kan GM fått reda på bristerna och testar.

2007: 40 000 kronor Med lite fiskande från t ex. Janne (revision), IT-killarna förfinas testet.

2008: 200 000 kronor Tuula börjar greppa och justerar gömslen i poster.

2009: 1,7 miljoner kronor Tuulas system är igång och fungerar.

2010: 4,4 miljoner kronor Dito

2011: 4,9 miljoner kronor Dito

2012: 8,5 miljoner kronor Dito Tuulas hotbild: Förmodligen en stor revision externt, nytt datasystem. Förskingringen lider hursomhelst mot sitt slutdatum och Tuula jobbar dubbelt upp och begår ett fullt synligt misstag.

För i helvete. Du kan inte ens läsa Fokusartikeln du själv länkade till? I så fall hade du inte skrivit denna smörja. Tuula hade inget system, hon utnyttjade att rektorn som hade koll på ekonomin slutade och att den nya inte brydde sig eller hade rätt kompetens, alternativt var med på bluffen.

Tuula byggde inget system, hon var en simpel fuskare som utnyttjade att en ny politisk nämnd satt och sov. Boink! Nöff! Dum, dummare, dummast... Hon uppfann inget, hon skapade inget, hon utnyttjade att folk inte skötte sina jobb. Typ Carina Blank, en sovande, mutmisstänkt s-politiker som vägrar stå till svars för att de släppte igenom bedrägeri. Detta är trådens klo, även fast man gärna vill föra ned den till skvaller om en låst cykel. Suck!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in